Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 11:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2010 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ik heb heel sterk het gevoel dat er geen 2 Avalanches hetzelfde zijn.. de Mica-rode heeft zo te zien inderdaad de "standaard" dorpels, echter de witte, en de zwarte ( Uwe's privé auto ) hebben volgens mij duidelijk bredere dorpels, ook de bovenlijn van de auto lijkt daar wezenlijk anders dan die van de Mica-rode..

In elk geval streef ik ernaar om de lijnen van boven en onderzijde met elkaar te matchen. zodat een harmonieus geheel ontstaat..
Binnekort de werkbank maar weer eens ontdoen van alle zooi, en de Actuator voor de airdam installeren en afstellen.

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 dec, 2010 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Zat ik pas nog mijn vingers kaal te vijlen op:

Afbeelding

en op:
Afbeelding

Daar Had d'n Arie even helegaar geen zin meer an.. dus.. da'must anders.. hoe dan?..

Afbeelding

Zo dan..
Eerst even een tekeningetje gemaakt, en dat door de software getrokken, daarna even een plaatje Styreen geofferd op de Beagle..

En dan?..

Snijden..

Afbeelding

Plakken..

Afbeelding

en klaar!!!

Afbeelding

Arie is tevree.. nu eerst weer eens de werkbank een beetje opruimen.. dan kan de Airdam gemonteerd worden, en kunnen we de boel gaan afwerken..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 dec, 2010 8:24 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tja... je gaat steeds meer praktisch gebruik maken van je CNC. En dat is een goed teken.
Ik ben heel benieuwd hoe dit er straks in het echie uit gaat zien.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Ha!.. en jullie maar denken dat ik wel wat anders aan mijn hoofd had dan alleen maar die velgen voor de Speedster?..

de Gemballa is nog altijd springlevendig.. en hoe!..

de laatste tijd vooral aandacht besteed aan het interiterreur.. wat een baggerbende zeg..

Afbeelding

enniewee.. de eerste horde.. Vloermatten.. ik geloof nooit dat je in een standaard porsche al geen matten krijgt.. laat staan in een Gemballa.. in elk geval zag het er in de kit uit alsof je zo met je dure pradaa's op de kale bodemplaat zou moeten gaan zitten.. geloof je 't zelf?

Afbeelding

Dus.. na enig snijwerk in een velletje immergroen

Afbeelding

Nog wat snijwerk...

Daarna.. een stuk plastiek voorin aan de bodemplaat gekleefd om de zijpanelen in een bepaalde stand te dwingen..

Afbeelding

zo blijft de boel tenminste netjes uitgelijnd.

Afbeelding

Daarna de "tub" er eens opgezet, en de zijconsoles op de bodemplaat afgetekend en uit gesneden.. zodat de Tub OP de grondplaat komt te staan, en niet op de "matten"

en toen?.. wat is de volgende te nemen horde?..

Afbeelding

Juist.. de gapende kier tussen achterbank en vloerconsole

isse better no?.. isse better YES. een paar plaatjes evergreen aan de achterkant, strak tegen de console aan, en Millibagger aan de voorkant..

voorkant?..

Afbeelding


ohja!.. dashboard console.. hoe komt dat uit?.. Ook wel aardig dus.. dus?..

de Volgende stap..

Afbeelding

eens kijken hoe de hele zooi in mekaar past..

Afbeelding

en da's een ingewikkelde klus.. dus de hele zooi ehh.. ingewikkeld.. In elk geval sluit de hoedenplank netjes aan.. dus..

Afbeelding

aan de onderkant van de body meteen maar een paar stringers geplakt om de boel tijdens het passen en later het lijmen te positioneren..

Helaas bleek bij een nieuwe dryfit dat het dashboard zover naar achteren kwam te zitten dat er een gapende kier tussen dash en raam te zien was.. dus dat betekende een grootschalige amputatie van een (niet zichtbaar) deel van het dashboard, teneinde het kreng verder naar voren te kunnen monteren..

Daar ben ik dus de afgelopen dagen mee bezig geweest.. passen, vijlen, passen, vijlen, passen, vijlen, passen, vijlen, passen, vijlen, en nog maar een keer passen.. uiteindelijk was ie me naar't zin, en heb ik de dash middels een paar welgemikte klodders liquitape op zijn plek gekleefd..

en een nacht ofzo late liggen.. in de samengetapete body.. vanmorgen de body losgeknipt, en een paar gaatjes door de zijwanden van de Tub in het dashboard geboord, en er een paar messing pennetjes in gezet.. met Superglu.. nu dat droog is.. kan de boel uit elkaar genomen worden.. en kan ik met Millimodder de boel weer gaan aanboetseren.. want.. het profiel op de deurpanelen sluit nu natuurlijk niet meer aan.. leuk...

tevree?... nee.. nog lange niet..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Mooie vorderingen weer Arie. Hou vol, maar dat doe je al :D

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
ja.. er komt nog een mega klus aan.. de dorpels.. was er de discussie over de lijn van de dorpels.. na met Arno de Dorpels uitvoerig opnieuw bestudeerd te hebben kwamen we tot de conclusie: ZE ZIJN TE DUN!!. er moet dus nog een randje onder.. omdat de hele Gemballa lagere dorpels had.. ze zijn dus dikker dan het origineel.. er is een dorpel overheen gezet.. en dat verklaart ook de naden in de Gemballa.. dus.. dat wordt weer millimodderen..

Verder moet ik nog verzinnen hoe ik de luchtinlaatspijlapplicationdevices ga maken..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2011 19:37 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ahhh hier is ook weer wat te zien. Ik ben eigenlijk wel blij dat jij al met het passen van het interieur bezig bent geweest. Het viel mij al op dat het geen makkelijke passing is.
Ja het interieur past wel in de body, maar er zit geen enkel nokje om hem op zijn plaats te houden. Het is dus een beetje 'gokken' dat alles op zijn plek zit.

Arno
die overigens nog steeds pas 1 uitloper op de luchtinlaat af heeft :roll:

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 feb, 2011 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Kijk, kijk en dat is nummer drie weer aan de knutsel. Toch wel weer fijn dat (bijna) iedereen de draad opgepakt heeft. Arie, voor straks "hals en beenbreuk" :brouw:

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2011 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Knutselvrinden: omdat de Millimeuk even de tijd nodig heeft om uit te harden even een kort verhaaltje voor het slapen gaan..

in tegenstelling tot de eerdere millimodderaanbrengsessies heb ik de zaken even anders beetgepakt bij deze sessie.
Waar ik eerder de millizooi uit de vrije hand tegen de body smeet, en met veel geduld de boel in vorm boetseerde en menige frustratie trotseerde heb ik in navolging van andere brouwbreinen dit keer gebruik gemaakt van repen plasticard.
(Arno, bedankt voor de tip en bijbehorende plaatjes)

de Onderdorpels.. ze waren gewoon te dunnig.. te ielig en niet goed.. maar "what else is new" bij deze "scratchkit"
Dus..en ook want!.. reepsjes plastiek geplakkerd.. zo zijn de dorpels in ene keer glad aan de onderkant, en op de goede dikte..
Afbeelding

en daarna was het een koud kunstje om de ontstane kier aan de bovenkant van de strips hardhandig vol te kledderen met milliprut..

Rechterkant..
Afbeelding

en Linkerkant..
Afbeelding

morgen maar even de vijl hanteren om de vorm erin te krijgen.. en daarna de shuurlap eroverheen om ze gladjes te trekken..

voor nu:

Afbeelding

Oogjes dicht en snaveltjes toe.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2011 1:09 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
En ik dacht eerst dat ik het moeilijk had met mijn Mig.
Maar bij jullie zijn er toch ook komplete verbouwingen gaande.
Ben blij dat ik een ander kitje gevonden heb. :wink:

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement