Morris Cooper S Monte Carlo
Ik ben nu al een tijdje bezig met diverse 1/24 modelauto’s.
Ja, er staan er nu meer dan 30 op de plank.
Het “standaardprogramma” van Revell en zijn collega’s uit Japan, Frankrijk en nog wat landen ken ik wel, maar soms zie wat ouders langskomen….
Zoals deze Morris Cooper S van Revell.
Winnaar van Monte Carlo in 1964.
Op Ebay staan er regelmatig wel een paar, maar € 65 + verzendkosten is mij toch wel een beetje gortig.
Dus het nummer opschrijven en regelmatig kijken of er een wordt aangeboden voor een betere prijs.
Uiteindelijk toch gelukt, samen met een F1 Ferrari, ook 1/24 zodat de verzendkosten “gedeeld” werden.
Hier dan de doos en manual
Van de bouw zelf heb ik nauwelijks foto’s. Dat is ook eigenlijk helemaal standaard Revell.
Alles past goed, de besturing is wat grof weergegeven, maar blijft daardoor wel functioneel, in tegenstelling tot Heller. Die constructies zijn wel mooi, maar heel erg kwetsbaar, zodat er snel wat kapot gaat tijdens de verdere bouw.
Ik ben een OOB bouwer en houd me niet bezig met het loshalen van deurtjes enz
In het verleden heb ik mij weleens bezig gehouden met bekabeling, maar eigenlijk ben ik van mening dat je er na de bouw weinig of niets meer van ziet.
De auto zelf wordt in rood geleverd, maar de motorkap is wit. Dus een voorbereiding met witte primer is onvermijdelijk, anders komen er echt kleurverschillen.
Het schilder/spuitwerk doe ik met spuitbusjes. Deze zijn hier (in Portugal bij de chinees) in talrijke kleurtjes voor € 2,50 te koop.
Ik heb wel een AB, maar ik ben lang bezig met het schoonmaken hiervan.
Dan hier een serie foto’s van de diverse stadia.
Het onderstel met motor
Het kuipje
En de romp, al bestikkerd en voorzien van een laagje hoogglans lak.
En dan met het dakje er los op.
Dan kunnen we verder met het samenstellen van deze 3 componenten en het aanbrengen van 9! Lampen. Voor, naast de koplampen, 5 extra, op het dak een zoeklicht en achterop een joekel van een achteruitrijlamp.
Tot de volgende keer!