Dank jullie,
De romp zit nu dicht helaas vergeten om een foto van de binnenkant te maken nadat die helemaal geverfd was.
@Huib Die donkerblauwe kleur is inderdaad wel leuk, nachtblauw omschrijven ze hem.
Ik heb daar revel 56 voor gebruikt die ik behoorlijk donkerder heb gemaakt door zwart toe te voegen.
Ook al is dit een Tamiya kit kan er toch ook wel wat makkelijk verbeterd worden.
zo ook de stabilisator / hoogteroer.
hier heeft Tamiya het hoogteroer net iets te groot gemaakt zodat er een sprong ten opzichte van de aanhechting bij de romp in zit.
Dit was bij het origineel niet zo.
Dus een stukje van het hoogteroer af en een stukje bij de rompaanhechting erbij van evergreen.
Ook het hoogteroer losgezaagd en onder een hoek weer bevestigd.
De twee kanonnen in de vleugel waren gewoon gaten en ze zaten niet helemaal op de juiste plek.
per vleugel twee sleufjes gemaakt.
een stukje messingbuis erin voor het idee van een loop. (de buitenste is iets kleinere diameter)
De twee vleugelhelften op elkaar en de ontstane opening geplamuurd.
Nu alles in elkaar zetten en dan snel de eerste verf erop.
Ondertussen was ik al bezig om te kijken wat dan de juiste kleuren voor de camo zouden moeten zijn.
Helaas vond ik maar één kleurenfoto van een Dewoitine.
Wat mij opvalt is de mooie levendige/frisse kleur van het groen.
Heel wat fora afgestruind en daar kwam ik ergens tegen dat er een heel oud foldertje (nuancier des coleurs de l'aviation francaise 1900-1945) bestond met de kleuren en bijbehorende nummers.
Gelukkig kon ik deze als .pdf vinden op het WWW en aan de hand hiervan heb ik de kleuren uitgezocht.
Deze zijn besteld en straks eens kijken hoe het bij elkaar staat.
Mijn Dewoitine D.520 wil ik ook graag maken met een gele staart. (zoals op de kleurenfoto)
Het wordt dan no277 van Pierre leGloan. Dit is een Franse vlieger met 18 bevestigde "kills" (4 Duitsers, 7 Italianen en 7 Britse)
Hij vloog gedurende het begin van de oorlog voor de Franse kant en met het vormen van de Vichy aan de kant van de as-mogendheden.
Hij heeft hierdoor aan beide zijden een aas status bereikt.
Uiteindelijk is hij in 1943 met een landingsongeluk om het leven gekomen.
grtz Arjan