markie schreef:
Zo op een afstandje ziet het er strak uit Paulus. Komen er nog detailfoto's als de verf gedroogd is?
U vraagt, wij draaien
De dural beplating die doorloopt tot achter de achterste cockpit, krijgt nog een ander tintje.
Gisterenavond nog even de propeller een mahoniekleurtje gegeven en de buitenzijde van de wielen in Insignia Red gespoten. De binnenzijde van de wielen blijft zilver.
Die keuze is gebaseerd op onderstaande foto waarbij de wielpoten en binnenzijde van de wielen duidelijk lichter van kleur zijn.
De donkere tint van de wielen overeen lijkt te komen met het rood van de driekleur op de staart en de rozetten op de vleugel Maar het zou ook heel goed Khaki kunnen zijn.
Bij het bestuderen van de foto's zag ik toch wel wat verschillen.
Zeer waarschijnlijk is het onderstel inclusief de wielen van oorsprong in Frans Khaki geleverd net als de rest van het toestel.
Het khaki leverde in de tropen wat problemen op met de levensduur van het vliegtuiglinnen zodat men overging op zilver.
Blijkbaar werd daarbij het landingsgestel overgeslagen zoals te zien is op de volgende twee foto's. Dat was ook niet zo belangrijk want het waren metalen delen.
Bovendien liep het schema van die ene Morane zo enigszins in de pas met de AVRO 504's die zwarte wielpoten hadden.
Afgaande op de foto van de startende Morane zijn pas naderhand de wielpoten in zilver uitgevoerd. Dat is in ieder geval mijn analyse.
En omdat ik dat ook fraaier vind staan dan Khaki houd ik dit aan.
Ik zie dat ik nog een klein vergissinkje heb gemaakt bij het model, iemand een idee?
Groeten,
Paul