Shake schreef:
Dat zijn weer mooie vorderingen, je bent weer lekker aan het super detailleren! Ik heb alleen het idee dat de wielen wat aan de (te) grote kant zijn als ik het zo met de foto's vergelijk.
Bij gelegenheid zal ik de wielen even nameten, Sjaak. Misschien heb je gelijk anders zit het 'm denk meer in het perspectief van de foto (of in de lengte van de wielpoten (die overigens ook op de tekening gebaseerd is).
Vandaag de vleugel en romp spuitklaar gemaakt.
Bedoeling was om eerst een primerlaagje aan te brengen daar ik vermoedde dat er wel wat oneffenheden en luchtbelletjes de kop op zouden kunnen gaan steken.
Dat is ook de reden waarom ik de driehoekige strut bovenop de vleugel nog niet heb aangebracht want die breekt er geheid vanaf als er gaatjes gerepareerd moeten worden.
Die strut had ik overigens uit hetzelfde Albionbuisprofiel gemaakt als de wielpoten en de cabane maar uit de foto's bleek dat deze wat zwaarder uitgevoerd moest zijn.
Nu had ik geen grotere buisdiameter dan 0,5 mm dus maar naar een andere oplossing gezocht om het profiel te verzwaren.
Middels twee stukjes 0,3 mm buis aan de achterkant is de verbreding gerealiseerd. Door de buisje wat langer te houden en de uiteinden iets om te buigen, ontstaan er pennetjes om de strut straks mee vast te kunnen zetten op de vleugel.
De foto's spreken voor zich:
Met een klein beetje plamuur zijn de naadjes in de strut afgewerkt en aansluitend de cockpits en de motor afgeplakt. Met de cirkelsnijder is dit een fluitje van een cent.
Toen kon alles in de grondverf.
En helaas vertoonden zich al snel na het eerste dunne laagje de eerste luchtbelletjes in het resin van de vleugel. Ook in de staart zitten wat kleine gaatjes.
Daarbij is de vleugelvoorrand nog niet vrij van ongerechtigheden dus er moet nog wat geplamuurd en geschuurd gaan worden.
Afspuiten zit er dus nog even niet in.
Paul