Dank, voor de motiverende berichten gent's.
Een update van de start.
Wat aan het plastic onmiddellijk opvalt zijn de raised panel lines.
Althans hoofdzakelijk want eigenlijk is het een (summiere) mix van inliggende en opliggende belijningen.
linker rompdeelStap No.3 van de uit 7 delen bestaande instructies.Behalve de jet, doet het plastic dus ook jaren 70 aan.
En dat kan kloppen want, de tijdline op scalemates gaat terug naar de vorige eeuw! Een ESCI Mirage uit 1980.
Link:
https://www.scalemates.com/nl/kits/esci ... er--195053Hoewel de Italeri uitgave uit 2004 stamt zijn de originele mallen zo'n 42 jaar oud.
Schrikt dat af? Nee, in tegendeel want het plastic ziet er nog crispy scherp uit.
Met fijne opstaande lijnen en nagenoeg zonder flash is het (nog) verassend uitnodigend.
Bovendien heb ook wel een zwak voor ESCI modellen. Of waren het de mooie afbeeldingen op de bouwdozen. Met die markante crosshairs op hun 1/48 series.
De kit is voor huidige maatstaven (1/48 schaal gerekend) wellicht te simpel. En de riased panel lines druisen in tegen de huidige normen.
Maar voor mij niet want als voorbeeld kijk ik naar de Monogram 1/48 F-105G op de vintrine.
Ook een hoofdzakelijk uit riased panel lines bestaande kit. Het resultaat is nog, zeker van een afstandje geslaagd.
Monogram 1/48 F-105GEn als laatste, ontbreekt mij eerlijk gezegd de tijd. Daarom kies ik nu voor simpel, zonder exta’s of verbouwingen.
De weekend editie van EDUARD is daarom afgevallen. Italeri's uit zeven stappen bestaande instructies spreken me, voor nu meer aan.
En natuurlijk de uitleg bij de introductie, de kleuren.
Keuze uit twee Mirages, uiteindelijk is het de Italeri geworden Stap 1&2, assemblage van de cockpit interieurVooruitlopend de passing, aandachtspunt, de onderzijde vleugel <> romp connectie. De eerste indruk, lijkt allemaal keurig te gaan samenvallen.