FokkerFan schreef:
Mooi vliegtuig. Jammer dat er geen Franse versie is die leuk is om te bouwen. UTA zou wel mooi geweest zijn.
Naar het schijnt heeft Air France er ook mee gevlogen. F-RSIN heeft hier ook een uitvoering van. Ik kan er overigens buiten drie foto's na helemaal niets over vinden. Heeft Air France hier daadwerkelijk mee gevlogen, of was het een militair toestel in civiele kleuren voor een luchtshow of zo? Geen idee. Ik heb even getwijfeld om alsnog toch niet voor Air France te gaan, maar uiteindelijk vind ik Pan Am toch leuker (hier is tenminste meer informatie over te vinden).
Enfin, inmiddels weer terug van vakantie aan de Nederlandse kust (is met dit klimaat tegenwoordig ook net Frankrijk
) en aangezien het inmiddels September is kan ik van start!
Allereerst kan de gear bay gelijmd worden. Hierna heb ik lood met wat klein aangebracht voor het gewicht in de neus, maar vergeten daar foto's van te maken
. Hier op de foto is trouwens ook te zien dat er bij de linkerkant een puntje afgebroken is (was al in de sprue gebeurd). Geen nood, aangezien de rechterkant nog intact is, is dat met een stukje plastic en plamuur zo op te lossen.
De romp zit in elkaar. Het plastic is zacht en lijmt snel. De fit is niet eens zo slecht.
Bij de punt waar de fuselage en de verticale stabilo elkaar raken ontbreekt er een stukje. Dit is bewust gedaan door F-RSIN aangezien je de mogelijkheid hebt om ook de Falcon 2000 te maken. Bij de -2000 is dit stukje korter dan bij de -20. F-RSIN heeft beide opties meegeleverd (alsmede beide type motoren).
De vleugels zijn ook gelijmd, alleen zijn de trailing edges best wel dik. Deze heb ik dunner geschuurd. Onder is de vleugel die geschuurd is, om zo het verschil weer te geven.
De romp heb ik verder in de plamuur gezet.
En dat is het voor het moment. Het is echt maar een kleintje, dus heel spannend is het tot nu toe nog niet.
Wordt vervolgd!