Le avancement aujourd'huiAllereerst een IP coaming gevouwen van 0,13 mm plastic card aan de hand van het PE uit de SAR set van WhirlyBird. Alle Nederlandse Alouettes waren hiermee uitgerust.
Verder de cockpit in de verf gezet, de witte strook is kaal plastic t.b.v. de rugleuning die daar nog tegenaan moet komen.
De decal voor het instrumentenpaneel was behoorlijk stug en reageerde nauwelijks op decal softener, waarvan ik alle soorten gebruikt heb die ik heb liggen. Uiteindelijk de decal met Parket+ vastgelijmd.
In eerste instantie was ik van plan de cockpit af te bouwen, maar omdat ik bang was dat er schuurstof aan de binnenkant zou komen ga ik nu eerst de romp helemaal afbouwen. Vanwege het witte plastic ben ik afgestapt van de Alabastine plamuur, je kan bijna niet zien of je al het overtollige hebt weggeschuurd. De kiertjes vul ik nu met Mr. surfacer 500.
En, zoals op de vorige foto ook al te zien was, het oranje scherm gespoten om hare majesteit tegen gluurders te beschermen. Dat ging overigens niet zonder slag of stoot. Een eerste poging met Tamiya X26 acryl mislukte omdat ik geen egale verdeling kreeg (altijd ruzie met acryl verf
). De acrylverf verwijderd met de Tamiya acrylverdunner, dat gelukkig het plastic niet aantast. Daarna toch nog maar een keer extra de polijstborstel eroverheen gehaald. Daarna in de herkansing met een potje Tamiya X26 enamel dat nog nooit open was geweest, maar dat inmiddels erg stroperig was, ik schat dat het al zo'n dertig jaar in de la staat
. Gelukkig pakte dat wel goed uit.
Dat was het weer voor nu.
Gr. Sjaak