Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 13:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 dec, 2005 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 17:00 pm
Berichten: 571
Woonplaats: tilburg
het word inderdaad een beetje groen (ook nog een groene golf 3).
maar dat is wel de rede waarom de volgende spuitbus een rooie is :wink:

ik vond het wel iets om even het tot nu toe verrichte werk te vergelijken met 'de plank' waar het allemaal mee begon.
zo is ie nu:
Afbeelding
zo moet tie ongeveer gaan worden:
Afbeelding
uitlaat is al in voorberijding en de bumperstops komen er ook.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 dec, 2005 22:16 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Prachtig Farlake, je kan zo alle VIP's rondrijden die Nederland telt :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2005 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 17:00 pm
Berichten: 571
Woonplaats: tilburg
mijn eindstreep komt in de verte in zicht (nu maar hopen dat ik niet struikel :wink: ).
want de koplampen, achterlichten, achterbumper met bumperstops, grijs vinyl dak met chroomtrim, achterraam, firewall en wielophanging inclusief wielen zijn bevestigt.
deze bouw gaat net als bij meer bcc-ers niet vlekkeloos, zo had ik al een zwarte ondergrond lak die wegtrok op scherpe hoeken, een bmf-folie die ik liever niet meer gebruik en nu had ik toch wel een klein probleempje met het grijs vinyl dak.

een zakkertje aan de zijkant van het dak gooide roet in het eten, normaal geen punt maar het was emaille lak en ik weet daar niet de schuurbaarheid en kwaliteiten van.
maar ik wilde wel die zakker eruit dus eerst maar eens met waterproof...
jammer, doorhet grijs geschuurt dus nu moest er dus alsnog een laag over.
de volgende laag aangedracht, geen zakker, maar hij leek een beetje te gaan rullen op de zelfde zijkant waar ik hem doorgeschuurt had en er zat veel meer stof in de lak dan de eerste keer...
balen, mijn gedult raakt op zo'n moment op ofzo, er moet dan op dat moment nog een oplossing komen.
dus even laten drogen en ben weer waterproof gaan schuren, na heel wat schuren is het dak glad, ben na P1500 zelfs teguggegaan naar p1000, omdat het dak andesr te veel zou glimmen voor vinyl.
maar waar ik eigenlijk ook voor de 2e laag voor vreesde is een te dikke laagdikte langs de chroomranden.
dit viel wel mee, alleen de zijkanten van het dak onder lijkt de chroomrand wel verdronken in de lak.
daar heb ik dus lichtelijk moeten inproviceren en dus uit de losse pols een chroomrandje moeten snijden.

al met al was het gister stressen maar met een redelijk resultaat, later vandaag de fotoos.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2005 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 17:00 pm
Berichten: 571
Woonplaats: tilburg
hier zijn ze dan,
Afbeelding
hij ligt los op het chassis dus achter valt ie nu wat hoog uit, hij komt achter ongeveer een 0,5cm omlaag.
dus niet met z'n kont op de grond, maar wel wielen verscholen in de wielkasten.
Afbeelding
de achterlichten heb in achterstevoren in de unit geplaatst, hierdoor zitten de reflector-ribbels aan de binnenkant en is ie glad aan de buitenkant
Afbeelding
koplampen lijken mischien een waas te hebben maar dat is niet zo, er zitten nogal wat reflectieribbels in gedrukt (zeer realistisch)ze zijn zeer geslaagt.
Afbeelding
en hier dan het dak, al het chroom hiero is met bare metal 'gewoon' chroom gedaan (die nu dus echt op is) om de eerder genoemde reden.

raoul


Laatst bijgewerkt door farlake op zo 18 dec, 2005 23:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2005 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
He Raoul,

Dat ziet er heel goed uit. Ik vind de alclad heel erg mooi. Heb je dat met een 0.4 of een 0.6 nozzle gespoten. Ook past het grijze er heel goed bij. Heel veel succes met de laatste afwerking.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2005 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 17:00 pm
Berichten: 571
Woonplaats: tilburg
zal ik eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat de nozzle opening is.
het is de goedkoopste revell spuit die je kunt kopen, zo'n rooie kartonne doos met 6 potjes verf erbij :wink:

ik was vergeten erbij te zeggen wat er nog voor werk te doen was voor mij.
grilletjes in de motorkap inpoetsen met olieverf, antenne, custom uitlaat, wat naam-decalwerk en wat label-decals in het motorruim.
ook moet ik gootjes frezen langs het interieur zodat ik er de achterste zijramen in kan zetten (zelf gemaakt, zat niet in de doos)
chrome ruitewissers liggen al klaam maar voor de spiegels moet ik nog eens m'n 'rest-onderdelen doos' omspitten :?

tot slot nog eens een vergelijk (blijft leuk)
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2005 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Ziet er al goed uit Raoul.

Maar waarom heb je eigelijk de grill meegespoten :shock: en eerlijk gezegd heb ik wat mix feelings bij het grijse vinyl dak.

Maar ik begrijp gelukkig wel het idee erachter omdat je hem zo wilde hebben als je hem ooit eens getekend/geschilderd heb :wink: en daar ben je goed in geslaagd dus.

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 dec, 2005 22:44 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
De gelijkenis is inderdaad wel groot. Ik moet me ook een beetje achter de mening van Ronald scharen. Het dak vind ik nog niet het mooiste. Misschien was een tintje donkerder beter geweest.
Maar dat neemt niet weg dat de wagen er toch wel goed uit ziet!

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2005 13:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Hey Raoul,

Knap stukje werk. Ik ben het in grote lijnen eens met Ron voor wat het dak betreft.
Ik heb evenweel ook begrip voor het feit dat je 'm net zo wilde als dat je 'm had geschilderd.
Tot hiertoe mag je echter al best trots zijn op je prestatie.

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 dec, 2005 14:05 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Het ziet er allemaal fraai uit! Ben benieuwd als de kleine werkjes gedaan zijn hoe het eind resultaat eruit ziet :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement