Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 3:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2005 16:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Mooi werk Robin. Ik kijk al uit naar de volgende update.

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2005 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 9:07 am
Berichten: 860
Woonplaats: Castricum
kijk eens aan, lekker een roze cadillac :P ziet er erg goed uit moet ik zeggen.
maar heb je de motorkap niet tegelijk gespoten met de body? want als je dat nu nog moet doen krijg je een kleurverschil.
arjan

_________________
Check mijn web-log als je wat auto's van me wilt zien: www.brinkster.web-log.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2005 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Ok nu hebben we een Barby modiel op de site en wanneer komt Ken langs :lol: :lol:

Maar dat is wel een heel goede kleur voor de Caddilac vind ik zelf...TOPPIE

Ron

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2005 18:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Dat gaat aardig de goede kant op.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2005 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Arjan schreef:
kijk eens aan, lekker een roze cadillac :P ziet er erg goed uit moet ik zeggen.
maar heb je de motorkap niet tegelijk gespoten met de body? want als je dat nu nog moet doen krijg je een kleurverschil.
arjan


De motorkap had ik eruit gesneden. Deze kan je later verwijderen zodat je de motor nog kan bekijken. De motorkap is uiteraard gewoon meegespoten in zijn roze kleurtje. :wink:

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2005 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
mooi kleurtje voor deze auto :P ziet er netjes uit...

maaruuh..... je valt tog wel gewoon op meisjes mag ik hopen? :lol: :lol: :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2005 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 9:07 am
Berichten: 860
Woonplaats: Castricum
Citaat:
De motorkap had ik eruit gesneden. Deze kan je later verwijderen zodat je de motor nog kan bekijken. De motorkap is uiteraard gewoon meegespoten in zijn roze kleurtje.

gelukkig maar, ik schrok al :lol: :P
arjan

_________________
Check mijn web-log als je wat auto's van me wilt zien: www.brinkster.web-log.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Nou het was alweer een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen vanuit deze hoek!

Dat komt doordat ik wat probleempjes heb. Van vrijwel alle onderdelen in het interieur, en bijna van de hele kit, is de pasvorm bagger! Ik kan het niet anders verwoorden.

Okee, het interieur is nu helemaal in elkaar gezet. Alleen nog het stuurtje en wat details. Dan wordt het tijd om de hele boel eens te dryfitten. Dus het interieur op het onderstel, en de body erover.

:evil: :evil: past niet! En nu heb ik jullie hulp nodig autobrouwers!!!!!!!

Later wilde ik het raam in zijn frame lijmen. Uiteraard paste dit weer niet. Een heel gepiel was het. Toen er een lijmvlek op mn raam terecht was gekomen was de maat vol. Ik had bijna het hele zooitje tegen de muur aan gesmeten. Toch maar ingehouden, en alles aan de kant gezet. Op dat moment had ik totaal geen zin meer in deze kit. Tot vanmorgen. Ik heb nog even de 'ergste' probleempjes geinventariseerd.

Even wat foto's ter verduidelijking:

Afbeelding

De meest kritieke punten heb ik even gemarkeerd.

Afbeelding
De zijwand van het interieur steekt gewoon een heel stuk boven de body uit. Aan de andere kant is dit ook. Op dit punt zet er ook een flinke kier van enkele millimeters tussen de body en het interieur.

Afbeelding
Hier nog een keer het uitsteeksel, en de gapende kier bij het dashboard.

Afbeelding
Het wordt nog erger... het dak, opgeklapt, is gewoon te smal! Links zit hij op zijn plaats, en rechts komt hij gewoon bijna een halve cm te kort!

Afbeelding
Wanneer je er spanning op zet, is dit wel te verhelpen. Alleen wordt de kier tusen body en interieur gelijk twee keer zo groot! (aan beide kanten!)

Sowieso het hele gebeuren rond dat dak ziet er niet uit. Er zit ook nog een ruimte tussen dat dak en het interieur.

Afbeelding
Hier is de kier goed te zien. Door de spanning loopt hij door naar voren.

Dus dat is allemaal niet zo mooi. :(

De kier bij het voorraam is denk ik niet heel erg, volgens mij komt het raam zelf hier wel overheen en wordt het onzichtbaar of onopvallend.

De kier bij het dashboard is denk ik wel te plamuren. Dan moet ik het alleen mooi afgewerkt zien te krijgen.(waarvan ik ten zeerste betwijfel of dat wel gaat lukken)

Maar de kieren bij de zijkanten, en dat hij er gewoon een heel stuk bovenuit steekt... :? :? Ik heb geen idee wat ik daaraan moet doen.

Daarom heb ik nu jullie hulp even nodig beste autobouwers! Want ik neem aan dat zulke dingen wel vaker voorkomen? Of heb ik nu net de enige kit waarin je dit soort problemen tegenkomt?!?! Hoe moet ik dit oplossen!?!?!

Als ik dit, op welke manier dan ook, goed kan krijgen dat ga ik weer met volle moed en zin met dit project verder. Wanneer dit niet het geval is gaat deze auto rechtstreeks richting zwarte bak. (of als mensen onderdelen willen hebben, stuur maar pb wanneer het zo ver is). Dan is het genoeg geweest...

Van dit alles heb ik wel iets belangrijks geleerd. Als er nou een volgende BCC komt met, laat ik eens wat zeggen, tanks. Dan koop ik gewoon een goede kit, en dan mag hij heus wel wat meer kosten. Dan kan ik zonder al te veel problemen proberen er wat moois van te maken.

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 12:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Het lijkt erop dat er in de grote kier nog nog een onderdeel zou moeten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 dec, 2004 17:00 pm
Berichten: 571
Woonplaats: tilburg
mooi model btw.

die groten spleten vormen straks 'gootjes' voor de ramen om in te lijmen, zodat ze er een beetje stevig in staan (vooral als er geen dak op komt).
langs heel het voorraam moet je rekening houden met de acrylvoorruit die +-een milimeter breed is, dit duwt straks de body een milimeter van het interieur af.
misschien dat dit juist net de andere kieren opheft, je zou hem eens moeten testen/passen met de acryl voorruit

succes, raoul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement