Nou, bij deze dan de aftrap voor deze kist!
Ik ben een aantal dingen van plan bij deze kist. Ik wil de registratie en de roundels gaan spuiten, ik wil de belachelijk dikke ramen gaan aanpakken en ik, wil ook een poging wagen om een soort interieur te maken, of op z'n minst het e.e.a. wat op te leuken. Dit laatste vooral omdat ik bij de Franse BB heb gezien dat dat best wel erg moi kan worden bij zo'n kist als dit.
Maar daar komen we later wel op terug. Eerst maar klein beginnen door wat luchthappers op de motorgondels uit te boren.

En daarna ben ik aan het klungelen geweest met het eerste raampje. Het kit onderdeel heeft van oorsprong raampjes die zo'n 2mm dik zijn. Op schaal is dat ruim 14cm! Het eerste raampje wat er aan moet geloven is het dakraampje:

En dit is hoe Heller had bedacht dat 'ie op z'n plek zou moeten komen:

Na een paar halen op de schuurstick zien we dat het glaswerk in het midden ingeklonken is.

Aangezien we toch de boel aan het schuren zijn kunnen we dit net zo goed ook meenemen.
En toen gingen we maar schuren, schuren en nog meer schuren...

...totdat we de dikte van het raampje zo'n beetje gehalveerd hadden.

Tjah, melkglas is leuk voor privacy, maar om continu met het zicht alsof je in een mistbank zit rond te vliegen is ook geen optie. Dus! Polijsten maar!

En we kunnen weer een stapje fijner, tot we uiteindelijk dit hadden:

En weer even op z'n plek gelegd:

Veel beter!

Nu nog maar 10 raampjes (of 12 als het tegen zit) te gaan!
Intussen hadden we de vleugels alvast in elkaar geplakt en heb ik ook een poging gedaan om wat pin marks op te vullen met Mr. Surfacer.

Note to self: tweede ronde met Mr. Surfacer 500 doen ipv 1000. Also, volgende ronde niet meer knoeien (klodder op linker romp helft)...
Als afsluiter heb ik ook alvast de banden en velgen van het hoofdonderstel in elkaar geplakt en heb ik de (substantiële) gietnaad op de banden ook alvast weggeschuurd.

Tot zover!