Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 9:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 okt, 2021 10:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: Purmerend
Schitterend Matti. Wat een plaatje.
Die woeste zee , het model..... :brouw: :brouw: :brouw: :brouw: :brouw: :brouw:

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2021 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Dank, heren, vele malen dank voor jullie lofbetuigingen, :brouw: :brouw:

Maar ik was er nog niet helemaal klaar mee. De randen van het diorama werden verder afgewerkt. De naden
langs het schip werden hier en daar verbeterd en er kwamen reddingsboeien aan de railingen te hangen. Deze
maakte ik uit dun koperdraad, gelukkig hanteerden de russen toen een simpele half om half indeling van het
rood en wit,
photo 545114

Eens droog kregen ze hun plekje aan de railingen,
photo 545113

dan kon de Trotse vlag gehesen worden, wel nog even een vleugje matte vernis eroverheen om de glans van
de decal weg te nemen.
photo 545112

En dan was ze helemaal klaar. Dus snel even een fotoshoot,...

photo 545115
photo 545122
photo 545118
photo 545120
photo 545123
photo 545127
photo 545128
photo 545126
photo 545121
photo 545119
photo 545125

Toch is dit nog niet mijn laatste post in dit draadje. Volgende week deze tijd volgt er nog een kleine update, als het
weer het toelaat dan ook met enkele foto's in buitenlicht.

Blijf Brouwen,

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2021 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2786
Schitterend, Matti! Één van de topstukken van deze groepsbouw.

_________________
Nu op de werkbank:
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2021 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind het schip echt gaaf. De ondergrond - zee - ook erg mooi.

Waar ik wat minder van gecharmeerd ben zijn de poppetjes. Dat lijken wel heel erg platte figuren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2021 22:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5052
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik heb hetzelfde René. En ik vind de boot wat dun bevolkt. Maar verder niets dan lof hoor!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2021 7:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Bedankt heren, wederom meer lof dan ik eigenlijk verdien.

tsjopper bob schreef:
Waar ik wat minder van gecharmeerd ben zijn de poppetjes. Dat lijken wel heel erg platte figuren.

René


Trajanus schreef:
Ik heb hetzelfde René. En ik vind de boot wat dun bevolkt.

Jan


Tja, die figuurtjes, daar ben ik zelf ook niet erg tevreden over. Het valt inderdaad veel te hard op dat ze plat zijn, daarom ook dat er niet te veel rond lopen over het dek. Tashkent vaart dan ook in een redelijk zware zee, dan is het volk aan dek toch altijd wat minder...

Blijf brouwen,

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2021 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2801
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi dynamisch dio geworden.
Het schip is duidelijk vol op stoom door de golven aan het klieven :mrgreen:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 okt, 2021 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: Purmerend
Blijft een mooi geheel Matti.....tja die figuurtjes, volgens mij zijn dit ook de enige in hun soort op 1/350....lekker plat :lol: .

Zo een schip dat door de golven klieft, zal behoorlijk op stoom zijn..... en die mis ik....lekker dikke zwart/grijze rook uit de schoorstenen :wink:

Je zult in de knoei komen met de rigging (en dat zal ook de reden zijn denk ik dat het is weggelaten.), maar dat zou, als het lukt het geheel nog meer afmaken.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2021 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Ik had hier al even niet meer gekeken, maar wat een mooi resultaat.
De snelheid spat er vanaf.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2021 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Ik had nog een update beloofd, dus bij deze...

Laat ik beginnen met iedereen hier te bedanken voor de aanmoedigende commentaren en overvloedige lof betuigingen. Dankzij jullie
allemaal heb ik tijdens deze bouw het ware plezier in de hobby heb terug gevonden. In die mate dat ik ondertussen al weer een heel nieuwe bouw begonnen ben.
Van harte bedankt jongens, :brouw:

Wolf73 schreef:
Zo een schip dat door de golven klieft, zal behoorlijk op stoom zijn..... en die mis ik....lekker dikke zwart/grijze rook uit de schoorstenen :wink:

Je zult in de knoei komen met de rigging (en dat zal ook de reden zijn denk ik dat het is weggelaten.), maar dat zou, als het lukt het geheel nog meer afmaken.

Cheerz :brouw:
Barry


Wel Barry, mijn inspiratie voor dit dio kwam van deze foto,
photo 526768

Zoals je ziet, geen rook te zien. De verklaring daarvoor is een beetje techinsch. Een stoommachine gebruikt de reeds gebruikte stoom om het vuur in de ketel aan te jagen. Hierdoor zal het vuur heter branden als de machine hard moet werken en hierdoor ook voor meer stoomproductie zorgen. Hoe heter steenkool brand, hoe vollediger de verbranding zal zijn. Gevolg is weinig of geen rook, afhankelijk van de kwaliteit van de steenkool. En schepen kregen meestal de beste kwaliteit beschikbaar. Een rookpluim kon hun positie verraden aan de vijand.

Maar goed, de update. De originele datums voor Plastic & Steel 2021 kwamen voor mij slecht uit. Ik kon dat weekend onmogelijk vrij maken (5de huwelijks verjaardag) en had er dan ook niet verder over nagedacht. Maar dan werd de beurs met 2 weken uitgesteld naar een weekend dat ik wel vrij was. Even heb ik nog getwijfeld, maar toen besloot ik op de valreep om Tashkent in te schrijven voor de wedstrijd.

photo 545623
photo 545624

En dus stond ze dit weekend te blinken tussen de andere deelnemers in de categorie MA-1 (schepen groter dan schaal 1/600).

photo 545620

Met een zevental inzendingen een niet echt grote categorie. Maar van het moment dat ik mijn dio op de tafel ging zetten wist ik al dat ik niets zou winnen, wat ik op voorhand ook niet echt verwacht had. Het goud en zilver ging naar forum genoot Steven VD en zijn vliegkampschepen die links en rechts van Tashkent stonden. Hoe toepasselijk dat ook de echte Tashkent door vliegtuigen gekelderd werd... :lol: :lol: :lol: Nee, proficiat aan steven met zijn zeer terechte overwinning. Hij plaatste zelf trouwens reeds een mooi verslag op dit forum met veel foto's voor de geïnteresseerden.

Ondertussen staat Tashkent terug thuis in de vitrine waar ik er met trots en plezier naar kan kijken elke keer ik er voorbij kom.

photo 545618

Ondertussen ligt er een Sukhoi SU-24 in 1/72 van Italeri/Dragon op de tafel die ik dit weekend op de kop kon tikken en brouwen we dus lekker door.

Blijf Brouwen,

Matti.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement