Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 13:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Die ziet er strak uit.... en fel...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2816
Inderdaad, doet pijn aan je ogen. Maar het zit er netjes op zo te zien. Randje tussen rood en aluminium lijkt nog niet helemaal strak.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 27 dec, 2016 18:05 pm
Berichten: 91
Het viel me hier, en in het algemeen op het forum op.

De hoge moeilijkheidsgraad v/d bouw, (o.a. ook een gevolg van het thema denk ik).
Inventiviteit, toevoegingen en upgrades.

Aanwezige veerkracht, "doorzetten, ook bij tegenslag om uiteindelijk het maximale uit een kit halen" is bewonderenswaardig.

Respect!

_________________
Brouwsels:
DOING- Nord 2501 Noratlas https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=53533
DONE - F9F-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=54837&p=1067583#p1067583


Laatst bijgewerkt door Grover op do 04 feb, 2021 21:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Je hebt er flink de vaart in zitten voor zo'n bewerkelijke kit. Je gaat als de brandweer! Is ie daarom rood :P Alle gekheid op een stokje, ik ben weer onder de indruk wat je ervan weet te maken tot dusver. Succes met het vervolg.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 feb, 2021 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank voor de lovende woorden, dat maakt ook dat ik doorzet.

Huib2 schreef:
Randje tussen rood en aluminium lijkt nog niet helemaal strak.

Ik had me al ingedekt, had deze opmerking van Mark verwacht 8)
tsjopper bob schreef:
Ik wil nog even een dun laagje aluminium aanbrengen om de laatste puntjes en lijntjes wat bij te werken en dan maar weer verder met dit lastige kitje.


Vanavond met sterk verdunde aluminium de eerste randjes bijgewerkt. Omdat dat flink verdunt is, laat ik het weer even lekker lang drogen, ik heb geen haast. Liever nu even tijd besteden aan de romp, voordat de fragiele pootjes en draden er onder komen en ik er nog moeilijker bij kan komen.

Ik speel met de gedachte om een lichte kleur (hemp) over het rood heen te nevelen om het 'felle' wat af te zwakken. Ik moet daarbij wel opmerken dat de flits hier uiteraard een groot aandeel in heeft en het bij daglicht op zich wel mee valt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2021 1:46 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Lekker opvallend.
Onderzijde goed opgelost na het verwijderen van de tape.
Ziet er fragiel uit...

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2021 17:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Appart. Moet ff wennen. Maar mooi rood is niet lelijk! :brouw:

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2021 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Het felle rood is afgezwakt. Ik heb rood gemend met hemp en deze gepoogd om over de opliggende ribben te spuiten en in de naadjes (roeren etc.). Hierdoor is wat meer diepte ontstaan. Na het aanbrengen van een matte laklaag is het felle helemaal verdwenen. Het toestel is nu gewoon mooi rood en wie plaatjes vind van dat dat niet kan.... Kom maar op. Rood vind ik beter passen bij een Rus dan olive drab 8)

Na droging van de lak heb ik als eerste de besturingskabels aangebracht voor het richtingsroer. Uiteindelijk hebben we het hier over 7 mm visdraad van 0.08 mm dik. De macro foto laat zien dat de verf er erg ruw opzit. Ik denk dat dit een combinatie is van een beetje secondelijm op de visdraad en de hechting van de (enamel) verf op het gladde visdraad. Net als bij de Polikarpof van Luuk zie je dit op de macro wel, maar met het blote oog vrijwel niet.

Daarna ook de besturingskabels voor het hoogteroer aangebracht en geverfd. Het eerste pootje voor de 'ski' is ook aangebracht. Ik zal nog even andere modellen bekijken voor een kleurinspiratie. Ik kan kiezen uit dezelfde kleur als de onderzijde (grijsblauw), rood of metaalkleur. Ik ben er nog niet uit. De ski zelf is van hout, maar deze pootjes niet.

photo 531449

photo 531450

photo 531448

photo 531451

photo 531452

photo 531453

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2021 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 27 dec, 2016 18:05 pm
Berichten: 91
De kleuren (afgezien of het hysterisch correct is) hebben nu meer diepte.
Goed gedaan.
De neusmotor en beplating pak je ook nog aan? Of wordt dat een wash?

Enne ik bestudeer ff aandachtig je bekabeling werk, wat een werk bydeway.
(Bij de bouw van die straaljager moet ik hetzelfde min of meer gaan toepassen. :mrgreen:
Vooraf de paint job een ienie-mienie gaatje waarin later de EZ-line kan worden verlijmd denk ik.)

Suc6!

_________________
Brouwsels:
DOING- Nord 2501 Noratlas https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=53533
DONE - F9F-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=54837&p=1067583#p1067583


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2021 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Net als op glad ijs, kleine stapjes.

Eerst een aanpassing aan het achterste landingsgestel, de kitversie:
photo 532526

Op referentiefoto's van de KASKR is het niet goed te zien, maar op foto's van de Avro wel en dan moet het zoiets worden:
photo 532523

Dus creatief met styreen staaf. De hoofdpoot (verticaal) is gemaakt van 1 mm ronde staaf met een kleine verdikking van 2 mm (gaatje in geboord voor de hoofdpoot). Hiertegen steunen 4 schuine staafjes van 0,64 mm (ik ben door mijn 0,5 mm heen). Het gekromde deel heb ik wel gebruikt. Aan de voorzijde zit een elastiek wat er voor zorgt dat tijdens de vlucht de voorste punt omhoog getrokken wordt en het tijdens de landing dus niet in de grond schiet.
photo 532524

Nadat dit droog was, bedacht hoe ik de elastieken van de hoofdpoot wilde gaan maken. Ook nu weer weinig referentiefoto's. De box-art ziet er dan wel weer duidelijk uit, laat ik dat dan maar als voorbeeld nemen:
photo 526670

Ik zie vanuit de ski en vleugel een enkele draad, vervolgens een kleine verdikking en dan een dubbele draad. In een stukje styreenstaaf van 1 mm een gaatje geboord van 0,3 mm en hier een stukje visdraad van 0,18 mm in gelijmd. En dat 8x uitgevoerd. Vervolgens op het uiteinde van het stukje styreen, stukjes visdraad van 0,25 mm gelijmd (ook weer 8 draadjes).
photo 532525

Niet op de foto, het geheel aan elkaar gelijmd zodat er 4 stuks elastieken gemaakt zijn. Totaal zo'n 3 uur mee zoet geweest. Het aanbrengen op het model was op zich geen probleem. Wel moest uiteraard eerst de ski's met die gekromde beugel aangebracht worden op de verende poten. Dat was nog wel een dingetje omdat mijn kruis met verstevigingsdraden een beetje in de weg zat. Ik heb de gekromde beugel daarom iets krommer gebogen, zodat het net paste. Vervolgens alles gelijmd en goed laten drogen.

Gisteravond en deze avond gebruikt om de 6 draden in het landingsgestel aan te brengen. Van het achterste pootje lopen 2 draden schuin naar voren die in één gat uitkomen. Het was heel lastig om die beide draadjes door een 0,5 mm gaatje te pielen met maar weinig marge t.o.v. het pootje. De andere 4 draden die van voor naar achteren lopen en samen uitkomen ook in één gat was nog lastiger. Maar enkele uurtjes later heb ik dan toch al wel veel draden aangebracht en staat het er nu zo bij:
photo 532528
(aan elke draad van voor naar achter heb ik een knijper gehangen om spanning op de draad te hebben bij het verlijmen, ik kon pas de draadjes lijmen nadat ze alle 4 door het gat gestoken waren)

photo 532527

photo 532529

photo 532530

photo 532531

Het is en blijft een fragiel iets en vroeg me af of er niet meer stevigheid in zou kunnen zitten op het echte toestel. Op de Avro zie je duidelijk nog meer draden, maar die gaan ergens van de poten naar de vleugel. Op de foto's van de KASKR zie ik nagenoeg geen andere draden, maar op de box-art zie ik er nog wel een paar. Die wil ik dan ook nog aanbrengen. Maar dat komt later....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement