Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2023 21:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
Nou, ik zeg Banzai!

Ff een korte update: Beste kit ooit.
Wat 'n geweldige passing, detail, handleiding etc etc. Kan behalve die verrekte dunne decals echt niks vinden om af te kraken. Heb bijna geen filler gebruikt, geweldig plastic, bijna geen schuurwerk. Magnifiek.

Ellende was met decals dat de carrier film besloot om los te laten tijdens weatheren zelfs na alles gecoat en gesealed te hebben. Heb het model kunnen redden, de decals helaas niet.

Verfjes van AK, medestrijders, afgezien dat sommigen waarschijnlijk zeggen dat de kleur niet goed is, het is topspul. Geweldig om mee te werken, mooie flesjes, heldere kleuren etc. Ik kan het althans aanraden! Betreft de IJN Aircraft van AK Interactive. Hebben zelfs de verschillende cockpitkleuren en groene kleuren meegenomen in het setje.

Nog een paar puntjes om te weatheren, wat stof hier en daar. Kleine beugeltjes op de cockpit nog voorzien, het antenne draadje dr op en dan ben ik al weer 'n heel eind met deze out of the box koning.

Groet, Jeroen!

Foto's zijn insta, geen idee hoe de kwaliteit op een desktop eruit ziet tegenwoordig.

photo 591900

photo 591901

photo 591902

photo 591903

photo 591904

photo 591899


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2023 22:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Wat wordt dit een gave, misschien wel wat over the top, geweatherde kist zeg, heel erg mooi geworden. Heb je nou de zonnetjes gespoten of toch weer de decals gebruikt? Ik ga er toch vanuit dat je voor het weatheren de nodige blanke lakjes hebt aangebracht?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2023 23:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
Thanks Mark!

Dit beestje heeft gewoon veel meegemaakt. Last van lek uitlaatje, pakking op oliepomp stuk, roetfilter niet op tijd lagen servicen door de dealer. :lol:

Het weatheren lijkt door wat schaduwen ook wat erger dan in het echt. Ben slecht met dit soort pics.

Ik heb er werkelijk een complete DuPont fabriek aan lakken overheen zitten, daarom verbaast het mij ook zo ontzettend dat die decals nog gingen lopen reageren. En nee, 't zijn decals. Ik heb moet nog ff een sjabloontje voor die gehaktballen maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 dec, 2023 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Wederom een gave ki(s)t Jeroen.

Ik heb toch een puntje van kritiek.... Hou toch eens op met de ene na de andere kit afronden. Ik ben jaloers op dat tempo (zeg ik met te veel andere hobyy's).

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2023 19:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
tsjopper bob schreef:
Wederom een gave ki(s)t Jeroen.

Ik heb toch een puntje van kritiek.... Hou toch eens op met de ene na de andere kit afronden. Ik ben jaloers op dat tempo (zeg ik met te veel andere hobyy's).


René, ik zal m'n best doen, maar beloof geen beterschap. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2023 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Ga maar lekker door Jeroen, en dat er nog maar veel jappen mogen volgen.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2023 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 aug, 2023 8:57 am
Berichten: 18
Woonplaats: Den Haag
Ziet er fantastisch uit Jeroen. Hoop ooit nog een keer zo'n niveau te halen. :shock:

Jij hebt de AK 3Gen gebruikt voor het spuiten? Hoe heb je die verdunt voor de Airbrush en waarmee? Ik heb er ook het een en ander van staan, maar er zijn hele verschillende reacties op het internet te vinden mbt het juiste gebruik ervan.
Veel bouwers/spuiters zijn er totaal niet over te spreken, maar bij jou ziet het er top uit.... Misschien zijn de problemen met de decals toch een reactie op deze verf, ondanks de glanslagen die je gebruikt had?
AK schijnt ook een erg lange droogtijd nodig te hebben?!

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2023 23:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
RHU schreef:
Ziet er fantastisch uit Jeroen. Hoop ooit nog een keer zo'n niveau te halen. :shock:

Jij hebt de AK 3Gen gebruikt voor het spuiten? Hoe heb je die verdunt voor de Airbrush en waarmee? Ik heb er ook het een en ander van staan, maar er zijn hele verschillende reacties op het internet te vinden mbt het juiste gebruik ervan.
Veel bouwers/spuiters zijn er totaal niet over te spreken, maar bij jou ziet het er top uit.... Misschien zijn de problemen met de decals toch een reactie op deze verf, ondanks de glanslagen die je gebruikt had?
AK schijnt ook een erg lange droogtijd nodig te hebben?!

Rob


Hey Rob!
Dank voor je mooie compliment, brengt mij zowaar in de verlegenheid!

Ik benader het allemaal niet zo serieus, ik ben persoonlijk van mening dat er op de markt heel erg veel middeltjes zijn die erg duur verkocht worden. Ik gebruik vaak reguliere middeltjes uit bouwmarkt, action etc.

Beetje kwalitatief goede kwasten en olie verf is natuurlijk wel een must, net als de keuze van afplaktape. Sommige soorten zijn low tack, andere trekken alle verf van je model.

Het betreft hier het setje acryl-verf "AK Interactive IJN Aircraft".
https://ak-interactive.com/product/wwii-ijn-aircraft-colors/
Ik vind de dikte goed werken, de dekking is super en ook het schoonmaken van de airbrush is gemakkelijk met deze verf (vond ik).

Qua verdunning gebruik ik altijd Acryl Verdunner van "De Parel". Dit koop ik gewoon bij de bouwmarkt. Er zullen vast betere middelen zijn, maar ik heb hier prima ervaring mee met de acryl verfjes. Werkt voor mij prima voor alle soorten acryl, behalve m'n Gunze reageert hier wat "raar" op.

Verdunning vaak op gevoel, hangt ook wat af van de dikte van de verf, dat wil nog wel eens verschillen.

Verder is de droogtijd echt supersnel hoor, als ik haast heb zet ik soms de föhn er even op. Droogt echt binnen luttele minuten. Let wel, vernissen en lakken laat ik vaak wel 24u drogen, net als primer.

Ik denk dat het vaak heel erg persoonlijk is wat de voorkeuren zijn qua verf en materialen. Geld ook voor de dikte het gewenste effect denk ik.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 dec, 2023 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2816
Wat een fantastisch resultaat, Jeroen! Heel mooi.
Ik vindt je paneellijnen, klinknagels en verwering heel heftig, maar toch komt het prachtig uit op die lichtgrijze, bijna roomwitte basiskleur. Inderdaad of er hier en daar een pakking versleten is. :lol: Prachtig hoe de olie-, branfdstof- en roetstrepen met de windrichting meelopen. Het geeft een illusie van snelheid aan het model.
Ook de chipping ziet er heel overtuigend uit. Fraai werk.
Maar op jouw niveau ook een klein kritiekpuntje: jammer dat de paneellijnen dan niet doorlopen in de roundels op de romp, terwijl dat op de vleugels gedeeltelijk wel is.
Neemt niet weg dat het een juweel geworden is.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 dec, 2023 17:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
Huib2 schreef:
Wat een fantastisch resultaat, Jeroen! Heel mooi.
Ik vindt je paneellijnen, klinknagels en verwering heel heftig, maar toch komt het prachtig uit op die lichtgrijze, bijna roomwitte basiskleur. Inderdaad of er hier en daar een pakking versleten is. :lol: Prachtig hoe de olie-, branfdstof- en roetstrepen met de windrichting meelopen. Het geeft een illusie van snelheid aan het model.
Ook de chipping ziet er heel overtuigend uit. Fraai werk.
Maar op jouw niveau ook een klein kritiekpuntje: jammer dat de paneellijnen dan niet doorlopen in de roundels op de romp, terwijl dat op de vleugels gedeeltelijk wel is.
Neemt niet weg dat het een juweel geworden is.



Huib! Dankjewel!

Ik deel je kritiek helemaal hoor. Oorzaak is dat ik met decals werk en niet met opgeschilderde markings. Ze sluiten als het ware de paneellijnen af, waardoor mijn Panelliner er niet meer in loopt. Ik wil kijken of bij opkomende projecten opgeschilderde ga gebruiken. :lol:

Ps. De kleur heet Amber Grey met highlights van Hai Iro Grey.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement