Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2023 17:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Verplaatst

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op za 02 maart, 2024 18:43 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2023 17:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Amsterdam
Leuk project Jan! Jammer dat jouw werk hier niet te volgen is. Er komt wel nog wat leuks aan zo te zien.

Succes alvast!

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2023 9:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4291
Woonplaats: Bovensmilde
Uiteraard een prachtige inleiding Jan, heel erg leuk om te lezen. Zoals Jan al zegt gaan we er weer een echte buddy build van maken, alleen zullen de fotos, helaas, alleen vanuit mij komen. We vinden het daarentegen wel weer heel fijn dat de ipms een model beschikbaar stelt, zodat we ook de verschillen tussen de beide kits een beetje in beeld kunnen krijgen.
Zoals Jan ook al aangaf is het een zeer gedetailleerde kit, eigenlijk alles wat je je maar kan wensen zit erbij en naar wat ik online heb kunnen vinden past de kit nog goed in elkaar ook.
Met andere woorden, ik heb zin in de bouw. Snel Sonia afronden en door.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2023 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooie oplossing zo mannen, wordt sowieso leuk om te volgen!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 sep, 2023 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Gaaf, nog een duobouw :D
De Sally is echt een prachtige kist.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2023 12:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4291
Woonplaats: Bovensmilde
Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik een verschrikkelijke &*%*^%$*&hekel heb aan ICM bouwdozen. En wel omdat ik ooit met de allergrootste moeite ooit een DO-215 in elkaar geknutseld heb van dat merk, waarbij alles wat in stukjes kon breken aan kleine onderdelen ook daadwerkelijk brak, het liefst in 20 stukjes in plaats van in twee. Alles was prachtig gedetailleerd, maar paste dus echt net niet, waardoor je overal mee moest rotzooien. En het eind van het liedje is ook nog dat de DO-215, omdat het onderstel eronder vandaan was geknapt tijdens de verhuizing, ondersteboven lag te wachten in de boekenkast en opeens een verdieping naar beneden dook 's avonds laat. Dus tot zover mijn enige gebouwde ICM kit.

Dat gezegd hebbende, hoop ik niet dat ze hun kits nog steeds op een dergelijke manier opbouwen, maar dat lijkt mee te vallen als ik de al bestaande recensies heb gelezen en zodoende gaan we met goede hoop met deze prachtige bouwdoos beginnen, want zo ingepakt is ie prachtig. Zoals jullie nu kunnen gaan zien.

De doos:
Afbeelding

Met daarin nog een doos:
Afbeelding

Met en zeer uitgebreide handleiding:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een setje decals in de handleiding:
Afbeelding

En heel erg veel mooi gedetailleerd plastic:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je zou toch zeggen dat zelfs Jan en ik iets toonbaars van deze prachtige hoop plastic moeten kunnen maken?

En een zakje heel mooi doorschijnend en dun doorzichtig plastic voor de raampjes ;)
Afbeelding

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2023 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
markie schreef:
Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik een verschrikkelijke &*%*^%$*&hekel heb aan ICM bouwdozen.


Autocorrectie: Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik een verschrikkelijke prutser ben die niet eens een ICM bouwdoos in elkaar kan flansen :lol: :lol: :lol:

Jammer dat we de foto's van Jan niet te zien krijgen, want dan hadden we tenminste geweten hoe het model er uit had moeten zien :D

Maar nu weer serieus mijnheer Markie, ik denk echt dat je heel weinig moeite gaat hebben met dit model. Ziet er allemaal heel erg strak uit ik weet zeker dat je hier iets heel moois van gaat maken :brouw:

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2023 19:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 09 jan, 2021 23:36 pm
Berichten: 75
Goeie avond, helaas ben jij niet de enige die problemen ervaart met ICM. het is ook niet mij,
favoriete merk om te bouwen, de detaillering van de bouwpakketten dat ik hebt geprobeerd
te bouwen was verassend mooi. alleen de passing, dat was een ramp.
Ik vermoed dat het door de plastiek komt. het is heel erg zacht, bros te noemen - waarschijnlijk
heeft het met een soort weekmaker te maken -

gr, Martin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 sep, 2023 9:46 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Verplaatst

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op za 02 maart, 2024 18:43 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 sep, 2023 22:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Verplaatst

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op za 02 maart, 2024 18:43 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement