Anyways, wat foto's van het eerste schilderwerk:
Cockpit vloer en kantoor piloot met een minieme hoeveelheid PE er al op:
Motoren:
De motorkap heeft overigens zeer dunne opliggende naden midden door het onderdeel lopen. Deze merkte ik pas op bij het verlijmen van de motorkappen. Inmiddels zijn die weggeschuurd.
En nog wat PE:
Vinnen voor de bommen:
PE-bedieningspaneel op de linkerzijde van de romp:
PE op andere zijde (na wash):
Dit is een combi van de oude en nieuwe PE frets.
Het "sudoku-plankje" heb ik naderhand weer verwijderd, omdat het in de weg zat bij het in de romp proefpassen van het interieur.
Voor het controlepaneel met metertjes heb ik de PE op het oorspronkelijke paneel geplakt, om mijzelf de problemen van Roy te besparen:
Overigens brak bij mij het meest linkse deel van de PE af, en was het alleen maar met veel moeite terug te lijmen.
De grotendeels afgebouwde cockpit:
De hendeltjes heb ik niet aangebracht. Ik heb er zes geprobeerd, en alle zes gingen fout. Te klein i.c.m. mijn coordinatie. Later zag ik ook dat de hendeltjes op het rechter paneel in de weg zouden hebben gezeten als ik de stoel zou hebben geplaatst.
Het moeilijke schilderwerk op het doorzichtige deel heb ik met de hand gedaan, met een 4/0 kwastje met een beetje verf op de tip, en dan in stappen de opliggende delen schilderen.
Ik ben trouwens niet erg te spreken over de pasvorm van de nieuwere PE-fret van Eduard. Diverse onderdelen op hun plek krijgen was moeizaam. Het vreemde is dat de oudere PE fret heel goed past in het algemeen...
Interieur in de ene romphelft gelijmd:
Instrumentenpaneel in de andere romphelft gelijmd:
Vervolgens heb ik het bommenluik opgedeeld in zijn vier delen:
Daarna was het tijd een van de motoren op de vleugel te lijmen. Hierbij bleek de pasvorm tegen te vallen:
Flinke naden onder waar de motor aansluit op de vleugel, en aan de bovenzijde zit de motor een fractie te laag.
Ik heb het nodige materiaal weggesneden om het beter te laten passen:
Daarna de motor verlijmd. Helaas blijkt de motor dan juist aan de onderzijde niet geheel goed te passen:
Dat wordt dus was vul en schuurwerk. Ik zie overigens ook op de foto dat er toch nog wat van de naad in het midden van de motorkap te zien is. Nog meer schuurwerk.
De tweede motor paste beter.