@ hobbyplakkerBedankt voor je belangstelling, ik wens je veel plezier met het volgen van dit bouwverslag.
1AWat voor zich spreekt, de kleuren volgens de handleiding van Italeri; A: Dark Gull Gray (Model Master 1740); B: Olive Drab (Model Master 1711); en G: Militairy Brown (Model Master 1701). Ik heb geen Model Master alleen Humbrol Acrylic en MRP (Mr. Paint) Acrylic, en de kleuren die het best in de buurt komen zijn: A:Humbrol 140 B:Humbrol 155 G: Humbrol 186.
Kleur 186 heb ik in huis, 155 en 140 niet, maar voor 155 denk ik dat ik Humbrol 116 en 90 kan mengen om in de buurt te komen van die kleur. Humbrol 129 is U.S. Gull Gray met een of een paar druppeltjes wit om het een tintje lichter te maken voor het schaaleffect, denk ik dat ik een mooie gok in de richting heb gedaan.
1BOnderdeel 4A, de cockpitvloer, moet schuin worden afgevijld en de instrument kolom tussen de piloten moet worden voorzien van een PE deeltje uit de conversiekit.
De kleuren die worden voorgesteld door de handleiding van Italeri, worden overall de zelfde Gull Gray zoals in 1A.
1C & 1DVoor dezet delen van stap 1 heb ik een PE deeltje dat de rugdelen vervangt, maar verder spreekt het voor zich. fabric Army olijfgroen en aluminium voor de buizen.
1EOnderdelen 8A en 9A maakt ik de Gull gray die ik in de cockpit ook gebruik. Onderdeel 7A moet volgens Italeri in dezelfde kleur, echter vindt ik dat vreemd, ik heb toch al voldoende militaire heli's gezien om te weten dat de vloer meestal behandeld ik met een slijtvaste verf die meestal donkerder grijs is. Ik denk dat ik voor de vloer een van mijn tinten Sea Gray ga.
1FVoor de cockpit dash is ook een PE deel, dat de klokjes vervangt van de Italeri kit. De kleuren opgegeven in de Italeri handleiding C: Mat zwart (Model Master 1749); D Insignia wit (Model Master 1745) geef ik andere kleuren.
Eerst zal ik het airbrushen in de Gull Gray die ik voor het interieur gebruik of kleur Humbrol 27, hier ben ik nog niet uit. Top van de dash wordt mat zwart, en sommige van de instrumenten op het dashboard ook.
(Als er mensen zijn die in deze vogel gevlogen hebben en de cockpit kennen, mogen ze me een PB-tje sturen met tips)
Dat is dus de eerste stap waarmee ik in oktober de bouw van deze Sikorsky S-58DT ga beginnen.