Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 6:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: Purmerend
Jeetje zeg.....wat is er gebeurd? Niet genoeg geschud....te dicht en te hard gesprayed?

Als het op enamel basis is....kun je het helmodel ook met mr muscle overreiniger wel schoon krijgen hoor.

Vliegtuigje in een boterham zakje doen flink wat overreiniger erin doen....zakje afsluiten....paar uurtjes laten inwerken en onder de kraan met lauw water en een oude tandenborstel de verf eraf borstelen en je FW komt er weer als nieuw uit.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 13:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
@Barry ik denk een combi tussen te koud, te weinig geschud, te veel wind, the dicht bij, te veel in een keer en te weinig talent voor een spraycan :).
Volgende keer primer lekker met de airbrush aanbrengen. Ieg is de lak er goed af met dat Revell airbrush clean. Plastic lijkt er ook niet echt onder geleden te hebben.

Afbeelding

Dan toch nog wat over de kit. Twee gapende geulen bij de wingroots, daar mocht dus wat vuller in.
Helaas heeft de bombrack een giet fout. Hierdoor is een strip met boutjes helemaal vervormd. Ik heb aan beide zijden het detail verwijderd, jammer.
Het kapje met de twee mg's boven de moter moest iets bijgeschuurd worden om te passen. Voor de spoilers (???) Aan de motor moet je gaten voor boren, de voordruk is echter scheef. Dat was het verder met de issues van deze kit.

Groeten Lars


Laatst bijgewerkt door Twentecable op vr 06 apr, 2018 18:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 15:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Foto's nog steeds te groot, dit is niet duidelijk voor het overzicht. Via de brouwersalbums zijn ze automatisch goed, zorg anders dat ze op het juiste formaat zijn (1024 x 768).

Citaat:
@Barry ik denk een combi tussen te koud, te weinig geschud, te veel wind, the dicht bij, te veel in een keer en te weinig talent voor een spraycan

Primer doe ik meestal ook met een spuitbus (Action).
Enige nadeel kan zijn dat bij afplakken je stukken eraf trekt. Als het model maar in één kleur hoeft, doe ik het nog wel zo, anders gebruik ik de primer van Vallejo (ik spuit ook met Vallejo).
- Minimaal 2 minuten goed schudden !!
- Temperatuur? Ach, je bent maar even buiten, als de spuitbus en het model maar op kamertemperatuur zijn. Je bent maar even buiten, maar nu buiten spuiten is beter.
- Windstil is beter dan een storm. Beetje wind is niet erg, zorg ervoor dat je de wind in de rug hebt.
- Te ver, of te dichtbij? 10 á 20 cm en begin te spuiten voor het model, en zwaai dan met de spuitbus over je model. Zo kun je meerdere dunne laagjes aanbrengen in één keer en heb je dus ook betere controle over de hoeveelheid.
- Talent heb je, of heb je niet. Door het vaak gewoon te doen, kun je je gebrek aan talent opkrikken, dat noemt men dan ervaring.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 18:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hoi Rene,

Ook was de spuitbus niet op kamer temperatuur :/.

Heb een album hier op brouwers aangemaakt. Onderstaand een testshot. Kun je goed de toch vrij grote kieren zien die ik moest vullen. Ernaast mijn zelf gemaakte spateltje :).

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Wat voor merk primer was dit dan?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 21:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Welke primer was dit? Ik weet niet precies wat je gedaan hebt maar het lijkt alsof het er veel te dik op zit?

Netjes herpakt toch.... gewoon stug doorgaan :)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2018 9:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Ik had een Revell spuitbusje gebruikt. Heb nu behoorlijk wat tips gekregen die me verder brengen. O.a. verf warmer krijgen, langer schudden en iemand vertelde me dat Revell busjes de neiging hebben na gebruik klodderig te worden. Vanmiddag maar eens op een testmodel kijken hoe ver de tips me brengen ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2018 11:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Dus de Action primer gepakt. 5 minuten in heet water gezet, 2 minuten flink geschud en getest op de sprue. Ging goed. Kon mijn test model niet vinden, dan toch maar de sprong in het diepe. Vind ik toch een voordeel aan 1/72 .... Alle handelingen zijn zo kort cyclisch dat je eerder geneigd bent iets nieuws te proberen. Als je uren en uren besteed hebt om iets in elkaar te plakken ben je toch vaak geneigd de veilige route te kiezen onder het mum van "ik heb hier nu zoveel tijd inzitten, straks verpest ik het".
Ieg ging het behoorlijk goed, vind de verf er redelijk opzitten. Iets om verder te borduren. En door!

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 apr, 2018 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er wel veel beter uit. Foto's ook trouwens :brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 apr, 2018 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Zo heb weer tussen de bedrijven weer eens iets gedaan.
Eerst wat panel shading en opgevuld met wit.
Afbeelding

Vallejo grey blue gemixed met wit 50/50
Afbeelding

De camo erop
Afbeelding

En de mottling. Nou dat was mijn eerste keer. Niet super tevreden maar ben benieuwd hoe dit net decals en fading eruit gaat zien.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement