Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 6:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 maart, 2018 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Met Revell is het eigenlijk net als met alle dingen, bezint eer ge begint. Afhankelijk van je portemonnee, ambitie en hang naar acuteresse heeft Revell van alles te bieden. Voor de beginnende en gevorderde modelbouwer kunnen de kits van Revell een zegen of een drama zijn als je zomaar uit het schrap trekt. Informeer jij je eerst op het internet over de kit die je wilt aanschaffen kun je leuke kits voor vaak een erg leuke prijs op de kop tikken. Voor deze groepsbouw heb ik deze uitgezocht. Het is een eind jaren 90 kit van de vorige eeuw. Een vrij recente mal maar nog net geen nieuwtje meer. Toevallig had mijn dochter laatst bij de Ipms een Airfix Fw190 A-8 gestart. Een new tool kit dus. Een mooie kans om deze twee eens te vergelijken. Er vallen twee dingen op. Ten eerste heeft de Airfix kit veel diepere panel lines e.d. of dat schaal echt is weet ik niet maar op het eerste oog lijkt die kit daardoor meer detail te hebben. Als je goed kijkt valt het mee. Op de ene plek is de Airfix gedetailleerde op een andere de Revell kit. Wat ten tweede opvalt is dat de cockpit onderdelen van Revell veel gedetailleerder zijn. De metertjes en knoppen en het stoeltje heeft een kussen. Welke kit beter is? Dat is smaak ik denk dat beide een mooi model kunnen worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Lars


Laatst bijgewerkt door Twentecable op wo 09 mei, 2018 16:19 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2018 8:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
De Revell vind ik er persoonlijk strakker uitzien.
Ik heb een keertje een van Wolf gehad, die zat helaas onder de flash :( Dus daar kan nog wel eens wat meer werk zitten. Alhoewel de jouwe redelijk strak gegoten lijkt.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: Purmerend
Net wat je zegt....dan is de een weer gedetailleerder en dan weer de ander.
Het mooie van de airfixversie is weer dat je de flaps in parkeerstand kunt maken zonder te zagen in de vleugel.

Ik ben nu bezig met een Airfix Mustang P-51D(new tool), en ik moet zeggen dat de passing griezelig goed is.

Ik zie ook een verschil tussen de Airfix versie en Revell versie in de grote vleugel.
Wellicht het type.


Succes met deze Wulf.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 20:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
@Markie, ik vind dit model er goed uit zien en wat je zegt de panellines van Airfix zijn vrij diep. Ik weet niet hoe de pasvorm is maar met een beetje werk moet dit een leuk modelltje worden. Flash vind ik overigens de minste van de issues, is toch vrij makkelijk te herstellen. Pinmarks en slechte pasvorm zijn vervelender :-).

@wolf de Bf109 die ik nu van Airfix bouw kent toch ook hier en daar kleine pasvorm issues. Ondanks dat is het een heerlijk model om te bouwen. Nu eens zien wat de Revell mij oplevert.

groeten Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2018 14:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
En een eerste update. Ik heb de cockpit geschilderd en gemonteerd. Van dat laatste heb ik nog geen fotos.
Leuke details maar erg klein allemaal. Toch vind ik het zelf er leuk uitzien. En mijn ogen hebben minder zoom mogelijkheden dan de camera :).


Afbeelding

Afbeelding

Gr Lars


Laatst bijgewerkt door Twentecable op vr 06 apr, 2018 18:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2018 15:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Kunnen de foto's nog iets groter? De bandbreedte van mijn verbinding kan het nog makkelijk aan en ik vind het zelf erg prettig om te moeten scrollen om de gehele foto te kunnen zien.... :lol:

Misschien handig om de albumfunctie van Modelbrouwers zelf te gebruiken, deze werkt perfect en zet de foto's ook automatisch op een handzaam formaat.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2018 15:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Zoals reeds gemeld, zeer grote foto's, maar wel mooie klokjes en schakelaars.

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2018 17:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Sorry weer vergeten de tweede foto kleiner te maken :/.

@Thierry, dank!. Ik heb een 00 kwastje gebruikt. Kwastje nat gemaakt. Klein beetje in de verf gedipt, als je dan heel voorzichtig aanstipt kun je een puntje zetten, meestal is na 1 a 2 puntjes de verf weer opgedroogd. Dus kwastje weer schoonmaken in water, de kwast met de vingers droog maken punt van de kwast aanscherpen in verf dippen en verder....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 12:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Tja jongens,
Wel een hel maar niet door Revell...
Heb geprobeerd met een spuitbus primer aan te brengen. Dat doe ik dus niet nog een keer.
Hele model vernaggeld. Misschien dat ik een nieuw kitje koop en de cockpit uit deze sloop en daar weer inbouw. Misschien dat ik met een nieuwe kit begin ...

Afbeelding

Groeten Lars


Laatst bijgewerkt door Twentecable op vr 06 apr, 2018 18:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 apr, 2018 13:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hmmm staat Re-hell niet voor heel veel moeite doen voor een leuk model? Plamuren, schuren, schelden van wanhoop vergaan, is dat niet Revell? Dan kan ik toch niet opgeven lijkt mij zo.... Dit vliegding ga ik afronden en proberen alles ervan te maken. Dus ik heb een dikke kwast gepakt, Revell Airbrush cleaner en hop eroverheen. Dat airbrushcleaner is vet aggressief en ik heb waarempel de verf er zowat helemaal af gekregen... Dus we gaan vrolijk verder met dit kitje ;)

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement