Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 9:37 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik kom in deze hoek ook te weinig. Ik vind het onderwerp wel interessant, maar ik vrees dat ik niet genoeg tijd ga hebben om hier echt aan deel te kunnen nemen.
Daarnaast zou ik dicht bij mijn verzameling blijven, met bijv deze Porsche
Afbeelding

Gebouwd in Duitsland (niet volgens de regels)
Geregistreerd in Duitsland (niet volgens de regels)
Maar wel 100% gebouwd voor een trip door de scandinavische landen (ik zie kansen :wink: :mrgreen: )

Lees meer:
https://www.classicdriver.com/en/articl ... orsche-924

De kans voor mijn deelname acht ik nog niet zo groot, daar moet ik eerlijk in zijn. Ik probeer nu eerst een model af te krijgen voor de SMC later dit jaar. En daar gaat veel meer werk in zitten dan gepland. Maar zeg nooit nooit.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jul, 2023 13:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Ik vind hem in ieder geval leuk

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jul, 2023 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
Ook hier geldt de Olympische gedachte: meedoen is belangrijker dan je aan de regels houden :D

Als René moeilijk gaat doen, stuur me even een PB-tje; ik weet wat hij graag drinkt :wink:

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jul, 2023 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik hoef niet moeilijk te doen. Je mag deze gerust bouwen, maar valt niet onder deze voorwaarden. Dan kun je alles in de sneeuw bouwen. Alleen producten uit Finland, Zweden, Noorwegen, IJsland.

Wellicht een Saab?
Afbeelding

Of een Volvo?
Afbeelding

Afbeelding

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 aug, 2023 10:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
tsjopper bob schreef:
Ik heb even ruggespraak gehouden. We gaan eerst lekker Frans bouwen en plannen deze pas in vanaf 1 september 2023. Nog genoeg tijd om iets te vinden/zoeken/scoren.

Vooralsnog staat de teller op 5.

Zijn er nog plannen om deze BB van start te laten gaan? Ik moet er bij zeggen dat ik zelf nu niet direct van start zal gaan. Eerst maar eens zien of ik mijn "proef" bouwkitje naar tevredenheid kan bouwen.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2023 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik loop erg te twijfelen. Aan de ene kan komt wellicht het plezier terug, maar aan de andere kant heb ik nog te veel andere dingen op de planning staan. 1 september is al aanstaande. Ik heb nog steeds geen zin en tijd gevonden om te gaan bouwen. Ik vind het dan ook niet eerlijk om wel enthousiast een BB te gaan leiden. Ik skip deze en hoop eens die 'Noor' en andere heli's voor mijzelf te kunnen bouwen.

Er wordt nog steeds gebouwd bij de Japanners en de Fransen, die hebben dan ook nog steeds voorrang. Mocht iemand anders andere ideëen hebben, good luck.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2023 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
René,

even twee dingen.

Je zegt dat het niet eerlijk is om een GB te organiseren als je zelf geen zin hebt om te bouwen, maar het is toch geen must om als organisator ook in elke GB zelf mee te moeten doen? Kan me zo voorstellen dat je wel eens 'n keertje wilt overslaan. Dan nog zijn er waarschijnlijk mensen die erg blij zijn dat iemand het organiseert (of die nu zelf wel mee bouwt of niet).

Zelf heb ik momenteel niet veel om handen en best wel wat tijd over. Als je het op prijs stelt en als er genoeg animo is, wil ik de organisatie deze keer ook wel van je overnemen, mits de collega's daar ook mee instemmen natuurlijk. Ik weet alleen niet of het MB gebruik is dat degene met het briljante idee ook zelf de GB moet leiden... Mocht je er gebruik van willen maken, zul je mij alleen even wegwijs moeten maken in de do's en de do nots, maar als ik behulpzaam kan zijn, dan verneem ik dat graag. Nee is ook een antwoord, no offense taken :wink:

Oh... en ik was stiekem al 'n klein beetje met een Finse B-109 in 1/48 begonnen, maar verder totaal geen enkel eigenbelang, hoor :lol:

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2023 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Peter schreef:
... maar het is toch geen must om als organisator ook in elke GB zelf mee te moeten doen?


Dat is uiteraard zwart-wit geen regel, maar ik vind niet dat dat juist is. Op dit moment kan ik mij er niet toe zetten om te bouwen, dan kan ik toch geen inspirator zijn voor anderen? Een paar jaar geleden heb ik een groepsbouw Russische helikopters georganiseerd en toen wilde ik een voorbeeld zijn door veel en obscure modellen te bouwen in de hoop anderen te stimuleren. Dat is toen gelukt, maar dat gevoel heb ik nu dus absoluut niet.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement