Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2014 1:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Hallo,

Paar jaar geleden al wat tijd hier op modelbrouwers doorgebracht. Ik ben nog steeds bezig met de Soleil Royale van mantua/sergal. Een houtbouw schip waar ik veel plezier aan beleef tijdens het bouwen. Hoewel de bouw enkele jaren vrijwel stil heeft gelegen ben ik wel door gegaan met modelbouw. Wat vliegtuig kits gebouwd, bezig geweestmet wat tanks maar dat kon me helaas niet echt boeien. En ondanks best wel redelijk goede resultaten liggen er nog een aantal in aanbouw. Kan me niet echt meer plezieren met die kits. Ik was op zoek naar iets anders naast de Soleil Royale. Een lange tijd gezocht naar van alles en nog wat tot ik tegen de Gundam DVD box aanliep.

Hmmm dat is wel erg gaaf en nostalgisch en als scifi fan dacht ik meteen aan Gundam modelbouw en Scifi kits. Helaas is er vrijwel niets of helemaal niets te vinden van de series waar ik graag iets van zou bouwen, ja Star Wras is leuk, Star Trek ook maar dat is het voor mij net niet. Lang gezocht op Ebay naar het Alien dropship of de Colonial marines APC kit uit Aliens. Maar niet te vinden of schrikbarend duur. Je komt echter met de tijd tijdens je zoektocht genoeg andere dingen tegen die ook wel intressant zijn, Machinima, maar dat was toch iets teveel "warhammer" figuren stijl. (begrijp me niet verkeerd hierin ik vind ze ze gaaf maar was gewoon toch niet wat ik zocht na jaren Warhammer figuren en bloodbowl teams schilderen)

Tijdens een van mijn zoektochten naar iets anders en al wat voorbeelden van resin kits van Aliens en Predators tegen te zijn gekomen kwam ik ook anime figuren tegen. Die spraken me niet alleen vanwege de dikke tieten best wel aan. Maar ja, mijn figuur schilder kwaliteiten zijn nog minder dan mijn plastic bouwkit skills. Na nog vele uren verder surfen en zoeken en vele voorbeelden gezien te hebben toch maar eens gaan zoeken waar je zo een anime kit kunt krijgen. Niet in Nederland in de winkel natuurlijk of schrikbarend duur en een assortiment jonge kaas of oude kaas meer keus is er niet.

Om niet meteen te hard van stapel te lopen na lang zoeken een (naar ik nu weet waarom) paar cheapass resin Thai kits gekocht voor een paar tientjes via Ebay bij (nooit bij kopen) ResinPlus. Keurig geleverd dat wel en compleet maar wist ik veel. Had alleen eens 2 resin GI's in 1/48 geschilderd.

De kits waren gaaf en op uiterlijk gekocht, daarmee bedoel ik een kit die me aansprak voor de looks niet omdat ik een fan ben van de serie oid. Een Ninja Girl uit weet ik veel welke serie, Dark Elf uit Lineage en Choun Shiriyu van Ikkitoussen.

Prachtig cheapie kits om mee te beginnen. Resin kwaliteit 0,0 Keihard, niet te schuren zonder dat je witte gruiskorrels meenam, kieren, gaten en details allesbehalve aanwezig omdat het recast van recast van recast nummer 30 was :mrgreen:

Maar niet getreurd, perfect om met schaal +/_ 1/6 resin kits kennis te maken. Na vele uren schuren, onderdelen in heet water dompelen en proberen te vormen, kilo's vulmiddel en veel geduld was ik hooked aan deze figuren. Uiteraard verder gaan zoeken dan mijn neus lang is en na veel onderzoek wat goede en slecht resin is uitgekomen bij, je raad het waarschijnlijk al, E2046. Eerst een goedkope kit uitgezocht omdat ik niet wist wat ik van hen aan resin kon verwachten ondanks de goede recensies.

Wauw wat een wereld van verschil. Mooi "zacht" resin van perfecte kwaliteit. Vol met details en een pasvorm waar je u tegen zegt. Geengaps, geen gaten, je hoeft amper te schuren alleen daar waar de cast uitsteeksels nog zitten. Maar deze snij je weg met een mes. In tegenstelling tot de Thai kits waar je moest zagen en dan nog kwam je er amper doorheen. Verschil tussen graniet en speksteen.

Affijn, in de afgelopen jaren heb ik 5 resin kits gebouwd. 3 cheapie thai kits en 2 van E2046. Inmiddels liggen er ook al een aantal op voorraad te wachten :mrgreen: :mrgreen: en blijf ik regelmatig de site bezoeken om te kijken wat ze hebben.

Nu moet er na een lange intro natuurlijk ook iets te zien zijn. Ik kan de beschrijving nog langer maken en nog vele honderden regels typen maar het zijn al enorm veel foto's. Ik heb ze dus al af maar wel foto's gemaakt.

Het makkelijkste is maar naar het album te linken.

In volgorde van bouwen

Lineage Dark Elf
Ninja Girl
Choun Shiriyu (Ikktoussen)
Katsuragi Misato (Evangelion)
Revi (Black Lagoon)

Momenteel ben ik weer met de Soleil bezig, maar zodra ik met een van mijn voorraad kitjes ga beginnen start ik hier een brouwverslag. tot die tijd zijn alle tips en commentaar welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar honderd foto's van de bouw in het album netjes per figuur. (als ik het goed heb gedaan is het album openbaar)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2014 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Mooie figuren :brouw:
Zelf heb ik er ook nog 1 in de kast liggen dat zal voor mij de eerste worden.
Welke verf heb je gebruikt?

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2014 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Alles met vallejo, de standaard potjes, de premium en de airbrush verven en Old-Holland classic oilcolours zwart en burnt Sienna. Grote vlakken en huid alleen met de airbrush. Daar heb ik nog heel wat mee te oefenen om wat verloop in de huidskleuren te krijgen.

Die laatste twee heb ik gebruikt om wat schaduw bij het rode jack te creeeren en de leren holsters van de laatste figuur.

Gewoon een basic bruin aangebracht voor de holsters, vervolgens de olieverf aanbrengen en dan met een doekje uitwrijven. Dit geeft een mooi "gepoetst" leer uitstraling m.i.

Afbeelding

Afbeelding

Hetzelfde voor de pistolen. Zilver basis en vervolgens zwarte olieverf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 feb, 2014 10:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
Mooie figuren!
ze zien er netjes uit :wink:
kan je toevallig nog wat foto's posten van het 3de figuur? die met de katana?

En e2046 is ook gewoon een goede site vind ik, alleen is er heel veel in preorder en niet echt in stock :(
ik heb zelf ook nog een figuur liggen die ik erg graag wil bouwen en heb er nog genoeg die ik wil bestellen. :D

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 feb, 2014 11:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Afbeelding



http://www.modelbrouwers.nl/albums/album/9551/

vanaf pagina 9 een compleet fotoverslag van de bouw.


Laatst bijgewerkt door PepijnS op vr 28 feb, 2014 23:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 feb, 2014 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
Gaaf model zeg.
Mooie fotoreeks :wink:
Die rondvliegende haren maken het wel een imposant model

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 feb, 2014 23:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Dat is ze zeker geworden maar dat is zeker op 8 plaatsen gebroken. Ze was de laatste van de cheap resin kits die ik gemaakt heb. Was zo fragiel en het resin zo hard dat het al brak als je er naar keek. Kwamen bijna recht uit de doos en heeft lang en veel in heet water gelegen en boven de fohn gehangen voordat ik die curve er een beetje in had. Ik ben op een gegeven moment gestopt met schuren en glad proberen te maken. Brak iedere keer weer of er kwammen steeds andere onvolmaaktheden uit het resin te voorschijn.

E2046 heeft hetzelfde model ook op de site staan, misschien dat ik haar daar nog een keer opnieuw bestel om haar beter tot recht te laten komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 maart, 2014 11:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
Mooie figuren. Trouwens, als je je schilderkunsten voor figuren slechter vindt dan die voor plastic kits, vind ik dat wel meevallen. :shock:

dodo schreef:
En e2046 is ook gewoon een goede site vind ik, alleen is er heel veel in preorder en niet echt in stock :(


Dat komt omdat E2046 etc. geen originele figuren verkoopt, maar enkel "recasts", dwz. ze nemen resin kits die moeilijk verkrijgbaar zijn (wegens conventie-exclusief in Japan etc.), maken daar mallen van, en verkopen dan hun eigen casts daarvan. Ze staan in de pre-order omdat ze enkel in kleine series worden gemaakt, dus als ze bv. 10-20 pre-orders binnen hebben, gaan ze ze gieten.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement