Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2013 17:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug, 2009 13:24 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Delft
Hee allemaal,

Dit is het doosje van mijn volgende projectje, bevat hebbende de Citadel Finecast 'Wood Elf Spellweaver with staff':

Afbeelding

Ik heb veel klachten gehoord over de gietkwaliteit van de Citadel Finecast moddelletjes. Dit is mijn eerste resin figuurtje, tot nog toe heb ik alleen plastic en metaal beschilderd. Dit modelletje ziet er zeer netjes uit, geen bubbeltjes in het resin zoals je die vaak tegen komt. Wel heb ik natuurlijk wat flash moeten verwijderen maar dat ging reuze gemakkelijk.

Ze staat inmiddels al in de primer dus ik zal eens met schilderen beginnen. Ze wordt niet zoals op 't doosje, kan ik jullie alvast vertellen.

Afbeelding

Afbeelding

grtz Siebe

_________________
Mijn favoriete dier is biefstuk.

Mmmm, biefstuk...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2013 17:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Leuk om eens wat games workshop hier te zien. Na vier jaar ben ik ook weer met games workshop begonnen, vooral warhammer 40k. Vier jaar geleden hadden ze nog geen resin figuren, deze zijn jammer genoeg wel duurder dan de tinnen modelletjes destijds.
Ben benieuwd wat je er van gaat maken, een maat met wie ik samen dit spul koop wou ook eens een spellweaver kopen en schilderen.
Succes!

Jur de Haan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2013 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug, 2009 13:24 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Delft
Ja de Finecast figuurtjes zijn inderdaad wat aan de prijzige kant. Dit dametje kostte al 16 euro. Daarom als ik gewoon even snel iets wil schilderen koop ik een plasticje, maar voor een project waar ik wat meer mijn best op wil doen vind ik de extra investering in een Finecast model wel te verantwoorden. Ik heb hier ook de Finecast Sauron liggen. Ik begin daar pas aan als deze klaar is maar ik kon het niet laten alvast in het doosje te spieken, en het detail daarop is ook ongelofelijk mooi. Ik zou ook graag eens de Finecast White Council maken, maar da's in een keer 60 euro's. Toch een beetje veel.

grtz Siebe

_________________
Mijn favoriete dier is biefstuk.

Mmmm, biefstuk...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jul, 2013 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Citadel figuurtjes zijn inderdaad duur maar ook heel erg mooi. Ik doe samen met een maat, eens in de zoveel tijd kopen we iets nieuws en betalen beiden de helft. Dat kan best veel schelen en na een aantal keren heb je twee leuke legertjes om mee te wargamen. Succes met je Sauron, wel foto's posten als ie af is :wink:

Jur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jul, 2013 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug, 2009 13:24 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Delft
Wees niet bang :wink: Morgen komen ook de foto's van de vorderingen die ik vandaag heb gemaakt

_________________
Mijn favoriete dier is biefstuk.

Mmmm, biefstuk...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2013 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug, 2009 13:24 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Delft
Zo, hier is dan het figuur zoals het er gisteravond bij stond. Vandaag heb ik er niets aan gedaan vanwege andere bezigheden.

Ik ga een beetje voor het idee van een godin van dag en nacht. 's Nachts zijn haar kleren blauw en met sterren bespikkeld, overdag zijn ze zo helder als de zon. Vandaar dat haar opwaaiende kleding aan de binnenkant nu oranje is.
Ik vind het lastig om goede foto's te maken waarop de kleurnuances beter zichtbaar zijn. Nu is er op dit moment wat dat betreft nog niet zo veel te zien aangezien ze in haar basecoat staat (en zelfs dat nog maar deels), maar kan iemand mij leren hoe ik betere foto's van mijn figuurtjes maak?

Hier dus even een impressie:
Afbeelding

Afbeelding

grtz Siebe

_________________
Mijn favoriete dier is biefstuk.

Mmmm, biefstuk...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement