Inderdaad, misschien valt het geheel nog mee als het frame ingekleurd is.
Ik merkte wel dat de duikremmen ontbreken. Weggelaten door Italeri omdat dit normaal een torpedo-uitvoering is.
Daarvoor heb ik toch een investering gedaan en bij LF models PE dive brakes bestelt.
uitlijning!
Een kleine methodische uitleg van mijn werkwijze.
Eerst de stabilo's lijmen en met een tekendriehoek/gradenboog uitlijnen ten opzichte van staart.
Het vooraanzicht uitvergroot en uitgeprint.
Tekendriehoek tegen de staart plaatsen en romp ondersteunen (in dit geval: lineaal onder achterzijde en wasknijper bij de neus.)
Vleugels lijmen en met één oog kijken via de tekendriehoek of de hellingshoek correct is. Intussen er op letten dat de staart mooi recht blijft, want dan is positie van de romp ook correct.
Potjes verf onder elke vleugel schuiven om de positie te ondersteunen en dan de hoogte opmeten tussen bureaublad en de vleugeltippen. Als dit allemaal klopt...de lijm laten uitharden.
Ik twijfelde toch even of ik niet overdreven had met de dihedral. Potlootlijntje op de tekening en met een koordje van tip naar tip. Tja...
Een halve dag later de onderste helften ertegenaan. Even vergelijken met het origineel.
Mijn twijfel was ongegrond, zelfs een tikkeltje te weinig helling.
De pasvorm heeft me tot nu toe verrast.
Na een eerste schuursessie van de romp weet ik al dat daar geen plamuur nodig zal zijn.
Het ontbreken van paspinnetjes bij de vleugels is eerder voordelig voor het verlijmen.
De rechtervleugel heeft wel een naad
De linkse in mindere mate.
Aan de onderzijde sluit het vrij goed aan.
Benieuwd hoe het monteren van de motorgondels zal verlopen...
Gr
Thiery