Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 8:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2015 2:24 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Vandaag zijn de planten gemonteerd op het diorama. Ik heb het zoontje van mijn stiefzus mee laten helpen, de hobby fascineert hem. Hij mocht de gaten boren waar de planten in kwamen en ook de bladeren heeft hij van de steeltjes geknipt zodat ik er kroppen van kon maken. Dan is het dio met houtlijm ingesmeerd, werd er strooisel op gedaan van Busch en zijn de planten en het sphagnum-mos geplant. Ik heb de Commando hier dwars gezet om uit de schootslijn te blijven. De eerste foto is wat geshopt om een vervelende glans van het kader weg te halen.

photo 344702

photo 344703

photo 344704

De planten kunnen nu wat gefilterd worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2015 11:44 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dit gaat dus niet je eindopstelling worden? Lijkt wel krap zo namelijk, ben je dan niet bang dat je modellen niet mooi uit komen?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2015 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Die planten zijn toch nog best geschikt voor modelbouw dus, ze leken me eerst wat grof. Maar nu ik ze zo zie valt dat best mee.
Ik ben het wel met Heico eens over het feit dat het dio nu wat krap oogt. Maar de V-100 komt uiteindelijk dus niet dwars op de weg te staan?

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2015 12:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dit is de enige logische opstelling als ik op het dio ook het doelwit wil plaatsen van de schutter aan de .50. De Commando kan de Mutt niet voorbijrijden op deze manier. Hij kan wel nog iets diagonaal staan, ik wil hem ook gedeeltelijk in het struikgewas parkeren. Op deze manier heb je wel een goed doorzicht door het interieur.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2015 14:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Hier een iets aangepaste opstelling.

photo 344734

photo 344735


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2015 16:00 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik vind je werk mooi hoor, maar ik zou om er voor te zorgen dat je modellen wel mooi zichtbaar blijven toch wat van de bossen er af halen denk ik.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2015 19:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
In werkelijkheid is zo'n situatie ook onoverzichtelijk. Dat maakt het eigenlijk net beter dan als het voertuig op een sokkeltje zou staan. Ik heb er nu met deze aanpassing wel voor gezorgd dat je de decal op de V100 beter ziet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2015 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Het wordt gaaf Steven! Toch lijkt het mij wat krap worden zoals ik eerder zei.

Wat vind je van de optie om de Vietcong weg te laten? Zo laat je de vijand buiten beeld, en laat je het aan de verbeelding over.

Anyway, goed bezig!

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2015 12:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Persoonlijk vind ik de opstelling van de voertuigen niet zo logisch... ze rijden in colonne, en komen in een hinderlaag, normaal wordt dan het eerste en laatste voertuig eerst aangevallen om de bewegingsvrijheid van de andere voertuigen te verhinderen. Daarom reden de guntruck's, pantservoertuigen, enz ook om de zoveel posities in het convooi (2à3 vrachtwagens dacht ik, en dan een guntruck) Normaal gezien staan ze terplekke stil en gaan ze misschien wel iets schuin gaan staan, maar ik denk dat de kans klein is om de positie van de V-100 te bereiken zonder dat ie het achterliggende voertuig een handje "helpt" lees wegduwt...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2015 14:34 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De Mutt is als eerste van het konvooi naar de kant van de weg gegaan. De Commando kon dus passeren. Hij kan daarna de dreiging achteraan willen beantwoorden hebben, waardoor hij met de achterkant van de weg moest afwijken, je kan met die .30 koepel onmogelijk achteruit vuren naar een laag doelwit door de hoge achterkant. Ik kan hem ook 180 graden omdraaien maar dan zie je van de voorkant niks meer omdat die dan in de bosjes zit. Het voertuig kan niet gelijk met de weg staan zonder in de vuurlijn van de .50 te komen. Je kan een diorama maken van een vierkante meter die beter beantwoordt aan de werkelijke situatie, maar ik zal het toch met dit kadertje moeten doen, én er een drietal belagers moeten in smokkelen om mijn verhaal te vertellen. Anders ziet de doorsnee 90 procent beursbezoekers een jeep die in panne staat en een Commando die verkeerd om op de weg staat.

Ik vond nog een video waar twee guntrucks, een M706 en een M35, in een vergelijkbare positie staan, al weet in niet wat de context hiervan is. Het lijkt meer een demonstratie naar de plaatselijke bevolking, met wat spelende kindertjes erbij. Het fragment is te zien op 8.20.



Je vindt ook filmpjes waar er twee begeleidingsvoertuigen vooraan rijden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement