René, Rob, bedankt! Erg inzichtelijk. Blijkbkaar heeft de kit wat eigenschappen van de Fokker D.II die de Fokker B.II niet heeft; foutje van de kitmaker dus.
Het woord longeron kende ik nog niet. Heb ik opgezocht, ken ik nu wel
Die ga ik nog verwijderen, dus die horizontale rib gaat er af. Die hoort duidelijk bij de D.II en niet bij de B.II versie 3.61 die ik ga bouwen.
Die stippen laat ik zitten want ik zie wel zo'n "stippen" op Rob's foto van de 3.61. Misschien moet er nog een derde stip komen om historisch correct te zijn. Want op de foto die René postte, zie ik een gele stip bijgetekend bij de B.II, iets rechts halverwege van de twee bestaande stippen. Als ik goed kijk op Rob's foto zie ik inderdaad een derde stip, maar dan op een iets andere plaats, namelijk meer naar rechts.
Het is niet helemaal duidelijk dus aan die stippen ga ik niets veranderen. Misschien ga ik op het einde nog een kort dun staafje op de stippen plakken om aan te geven dat het opstapjes zijn.
Ook zou ik een luikje bij moeten komen vooraan zie ik, de
service panel, maar dat is een detail dat ik niet ga toevoegen op schaal 1:48.
Als ik dergelijke foto's zie zoals Rob heeft doorgestuurd, zie ik telkens wat voor avonturiers die piloten waren. Prachtig. Over vijandelijk gebied vliegen met niets dan wat linnen rondom je, aangestuurd door primitieve technologie, en de wind in je gezicht - en als je pech hebt ook olie
. Dergelijke avonturiers verdienen een mooi vliegtuigje... werk aan de winkel dus!
Eugene