Hoe later de avond (nou ja, ochtend), hoe schoner het volk, euh, hoe mooier het model.
Aan de tijd te zien, is het elke keer nachtwerk. Overdag is het wat lastig, dus de avond en nacht ben ik druk bezig met de laatste loodjes.
Volgend struikelblok was de motor. Ik had hem al eens opgeleukt met wat piefjes, en pafjes en draadjes en voorzien van een zwarte onderlaag (waarom eigenlijk?). Maar hij moest nog in de juiste kleuren.
Een vroegere fase:
Zo was hij (links onderin, die andere is van een collega-bouwer die ook één bouwt), toen ik begin van de avond er voor zat:
Na uitgebreid bestuderen van wat referentiefoto's, heb ik voor de volgende kleuren gekozen:
- Blauwgrijs Revell 79
- Aluminium Humbrol 56
- Bronsgroen Humbrol 117 --> op de foto nog glanzend, maar wordt mat afgelakt
- Koper Humbrol 12 met een drybrush van Gunmetal Humbrol 53
- Olijfgrijs Revell 66
Ik moet nog een enkel kleurtje zwart en/of wellicht aluminum aanbrengen, maar laat het eerst even een nachtje drogen.
Zo ziet het er dan nu uit:
Ook de staartrotor aangepakt. De basis is geel, waar rode banen op moeten komen.
Wat geel moest blijven is afgetaped, wat een kl*te klusje, erg klein en erg fragiel. Een van de bladen brak af, dus die mocht ik nog even mooi lijmen:
Rode banen zijn ongeveer 1,4 mm breed (meet maar na
):
Wat bij de hoofdrotor goed ging, ging hier fout. Er is flink wat rood onder de tape gekropen (heb niet eerst de tapenaad afgesloten met geel, dan kun je er op wachten). Maar het was acryl (Vallejo) op Enamel, dus 'relatief eenvoudig' te herstellen. Wel weer een half uurtje verder.
De antenne, klaar voor montage:
Zo ook de spiegel:
Begonnen met de fuel-dump (laten we het daar maar op houden):
En even een sneak-preview van de staartsectie, waar de vleugeltjes en de rotorbeschermingsbeugel reeds gemonteerd zijn.
Het schiet op en ik hoop hem morgenavond/-nacht af te kunnen ronden. Ik weet niet of ik op oudjaarsdag er wel aan kan gaan werken.
René