Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 19:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2013 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 25 jul, 2009 15:33 pm
Berichten: 92
Woonplaats: Leeuwarden
Afbeelding
Zoals op deze foto te zien is zat er bij de SAR versie helemaal geen paneel overheen. Alleen een luikje om het gat af te dekken tijdens de vlucht.
Op deze foto van een Franse SAR Alouette is het luik duidelijk te zien, in opengeklapt positie hangt het luik naar beneden.
Afbeelding

Groetjes Jacob

PS De foto's zijn gewoon van internet geplukt, ik hoop niet dat de eigenaren hier problemen mee hebben.

_________________
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2013 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Duidelijk. Ik ben vanmorgen bezig geweest om de resin onderdelen te ontdoen van het blok, in de bodem van de alouette is de sparing in de vloer reeds verwijderd, dus ik ontkom er niet aan om hem zo te gaan bouwen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jul, 2013 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Heel voorzichtig heb ik vandaag wat gedaan. Niet zo veel, ik was scheidsrechter op het kaatsveld. Dry-fit van het achterste deel van de romp/staartboom, leert dat dit een erg kromme kist is. Met flink wat lijm en knijpkracht, moet dat geen probleem zijn en anders kijk ik even in beide andere doosjes die ik nog heb. Hieronder even een plaatje van de sprues. Als je goed kijkt is de staartrotor beschadigd. Het afgebroken blad zat los in de doos. Dat is er inmiddels weer aangelijmd, kan dat mooi even drogen.
Afbeelding

Viel me op dat er 2 verschillende motoren in de kit zitten.
Afbeelding

Ik schreef vanmorgen dat ik wat met het resin aan het knoeien ben geweest. Hier de foto van de onderdelen. Resin is eenvoudig te bewerken, verstandig is om de stofdeeltjes bij het zagen/schuren niet in te ademen.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2013 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
tsjopper bob schreef:
Ook heb ik eens zelf gevlogen in een Robinson R-22 (Lelystad). En ik moet toegeven, dat was ontzettend moeilijk. Heb alleen maar de cyclic (stuurknuppel) in handen gehad. Daarnaast heb je nog je voetpedaal (rotatie) en de collective (omhoog/omlaag) + gashendel. Eigenlijk hoor je dus 4 dingen tegelijk te doen. Voor een leek dus erg lastig.


Ik heb in Antwerpen eens een proefles in een R44 gehad en mocht alles zelf besturen (eenmaal vliegend), erg lastig inderdaad! Ik moest ook taxien op een meter of 3 over de taxibaan en ik smeet het apparaat bijna tegen het beton. Zo'n helikoptertje reageert heel direct op minimale bewegingen van de collective.

Leuk kitje wel, wees blij dat je niet zo'n versie hebt met een hekwerk als staartboom ipv de dichte!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2013 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
TheFlyingDutchman schreef:
Zo'n helikoptertje reageert heel direct op minimale bewegingen van de collective.

Wellicht bedoel je de Cyclic? Collective is voor omhoog/omlaag. Cyclic is voor voor-, zij-, achterwaarts. Maar ik weet precies wat je bedoelt. Ik had het er vanavond nog even over met mr. vdh, bij minste uitslag al reactie van de heli. Nu was de sterke wind ook niet echt in mijn voordeel. Stil hangen boven de baan is iets waar een beetje vlieger 10 uur voor moet trainen (is mij toen verteld).

Afbeelding

TheFlyingDutchman schreef:
Leuk kitje wel, wees blij dat je niet zo'n versie hebt met een hekwerk als staartboom ipv de dichte!

Dat is de Alouette II. Daarvan heb ik er 2 in de stash (1:32 welliswaar). Ook de Bell 47 (en/of familie) heeft dat, maar daar weten jij en ik inmiddels alles van (gb watervliegtuigen).

Ik had vanavond wat willen bouwen, maar ben afgeleid door het enthousiasme van mr. vdh. :mrgreen: :mrgreen:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jul, 2013 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Prachtige inbreng Rene, en een lust voor het oog voor de volger met al de goodies.

Zelf zal ik meedoen met een Fokker D21.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jul, 2013 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
tsjopper bob schreef:
TheFlyingDutchman schreef:
Zo'n helikoptertje reageert heel direct op minimale bewegingen van de collective.

Wellicht bedoel je de Cyclic? Collective is voor omhoog/omlaag. Cyclic is voor voor-, zij-, achterwaarts.



Nee ik bedoel wel echt de collective. Het is heel lastig om die precies in de juiste stand te houden, omdat je hem niet ziet! De cyclic zit voor je neus en dan kun je het neutrale middelpunt een beetje zien (hoewel je eigenlijk gewoon naar buiten moet kijken ipv naar je controls). Maar toen ik de collective over nam smakte die hele helikopter dus bijna tegen de taxibaan omdat ik hem kennelijk ietsje omlaag duwde. Gelukkig had de instructeur de zijne nog losjes vast :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jul, 2013 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay, i get it. Dat kan natuurlijk ook. Als de heli zij-, voor- en achterwaarts erg gevoelig is, dan is dat omhoog en omlaag uiteraard ook zo.

on topic

Wat geschuurd en motorblok deels in elkaar gezet. Niet zo heel spannend, niet spannend genoeg voor foto's. Binnenkort eerst er even tussenuit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jul, 2013 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
ik heb dit kitje ook liggen met het doosje voor de NL sar versie. :D
ik ben erg benieuwd wat je er van weet te maken. :brouw:
succes :brouw:

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2013 20:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
modelbouwboy schreef:
ik ben erg benieuwd wat je er van weet te maken.


Ik denk een Alouette III Sar versie :lol: :lol: :lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement