Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 13:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Hoi allen,
Ik begin aan dit dio met de reden dat ik voor het eerst in bijna 15 jaar, zware woorden heb gehad met mijn vrouw (en ik begrijp het wel een beetje)
Het word allemaal wat veel en het neemt toch een redelijke hap uit je budget. Dus...eerst alles opwerken wat hier in de kassen staat voor ik nog maar 1 bestelling mag doen :D
Dus heb een lijst gemaakt, die ik jullie ga besparen maar vond nog een oude panther, en een u.s jeep die ik samen op 1 dio kan zetten (voilla 1 vakje leeg)
Ben deze keer op zoek gegaan naar echte foto's en kwam een then and now foto tegen over het ardennen offensief waar een panther opstaat, zo het dio is geboren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 13:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
photo 584959
De foto waar ik ideeën uit wil halen, geen exacte nabouwen, blijft mijn fantasie

photo 584960
Diegene die me ondertussen al wat kennen, weten dat ik plannen haat maar nu uitzondering gemaakt

Davy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Vorige nacht de vrijheid gehad om al een huisje te bouwen. Hiervoor heb ik 2mm karton gebruikt.
photo 584961

photo 584962

photo 584968

Daarna ben ik aan de slag gegaan met het plaatsen van de dakpannen. Deze zijn van juweela
photo 584974

Ook de vensterbanken zijn gesneden en geplaatst, en de onderste boord zit een laagje op, een mix van houtvuller, houtlijm, beetje fijn zand en beetje water. Na uitdroging geeft dit een cementlook.
photo 584975

Tussen de ramen heb ik met een natte vinger wat karton weg gekrast om schade weer te geven in de beplijstering.

Dat was het voor nu
Davy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Hey Davy,

Allereerst veel sterkte! Wat voor jezelf zou kunnen helpen is eerst een paar projecten afmaken. Ikzelf merk dat ik onrustig wordt van aan veel projecten tegelijk werken. Dat heb ik de afgelopen periode gemerkt. Overal halve projecten en modellen. Veel te veel om aan te denken en ondertussen bestelde ik ook regelmatig nieuwe dingen. In mijn hoofd was ik zomaar alweer een project of 5 verder. Het geeft mij een stuk meer voldoening om aan een project te gaan werken als iets anders afgerond is. Daarom dat ik nu binnen korte tijd een aantal projecten wil afronden. In dit geval kan ik me voorstellen dat het voor je vrouw een soort van geruststelling is om te zien dat er dingen afgerond worden. En ja, onze hobby is inderdaad niet goedkoop. Als je een gezin hebt, zoals velen van ons, dan is het soms kiezen. En dio’s nemen stiekem snel veel ruimte in. Jouw projecten zijn niet klein en dat moet je ergens laten en ik weet natuurlijk je situatie niet, maar dat kan soms een probleem zijn.

Het begin van dit project oogt in ieder geval veelbelovend. Het Ardennenoffensief is een interessante periode. Net een boek gelezen van generaal Gavin van de 82 AB en daar beschrijft hij een stukje in van die periode.
Ik ken de foto ook van die Panther. Leuk idee dit.

Veel sterkte en veel succes!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Hoi bas,
Bedankt voor de reactie.
Ik ken mezelf ook en inderdaad, ik zie het soms veel te groot. Als dit af is, begin ik verder aan on enemy soil en ook de bienvenue mr yankee gaat voor de helft ingekort worden (heb rustig met de vrouw kunnen praten) alleen vrees ik een beetje dat het mega project hanomag factory opgeborgen word, mede dankzij plaatsgebrek

Davy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Update
Ik heb heel de woning in het medium grijs gespoten, en vlak erna licht beneveld met een nog lichtere kleur grijs.
Was het vergeten te melden in de beschrijving, maar dit dio word kleurloos. Wil het proberen zoals op foto, alleen zwart, wit en grijstinten.

photo 584988

photo 584987

Tot de volgende
Davy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 21:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
dat wordt dus een hele uitdaging, wetende dat er heel veel tinten grijs, wit en zwart zijn

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2023 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Ja, enorm veel
Ik heb een paar foto's van het net gehaald en die omgezet naar grijstinten, om een idee te krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 aug, 2023 9:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 dec, 2022 11:12 am
Berichten: 220
Omdat het toch moeilijker is dan ik dacht, heb ik tot in de vroege uurtjes gechat met een pro dioramabouwer. Hij heeft ooit in deze richting iets gemaakt en mij een tip gegeven dat het nu veel logischer maakt.
Jij bent de zon, kies nu een locatie waar je staat en je kan beginnen


Als je de schaduwen hier bekijkt, staat de zon linksboven.
photo 585000

Ik zet ze rechtsboven, en de zwarte cirkels,lijnen geven aan waar de meeste schaduw is. De kleine gevel is dan donkerder dan de grote gevel. De schaduw van het huis dat een deel over de besneeuwde weg valt etc.
Veel werk, maar heb er nu zin in
photo 585001


Davy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 aug, 2023 9:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ja, klopt, de 12o'clock methode gecombineerd met colormodulation, maar je moet je hersenen ook even vertellen dat ze even zwartwit moeten gaan denken. Zo heb ik ooit een buste in zwartwit gedaan, eenmaal in de juiste hersenstand ging dat toen heel goed

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement