Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2023 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks Davy.

Alweer enige tijd geleden dat ik aan dit project gewerkt heb, maar de laatste dagen weer de motivatie gevonden. Het was het idee om dit project dit jaar af te ronden, maar dat gaat er niet meer van komen. :mrgreen:

Wel eindelijk met het prikkeldraad zover dat de voorste rol klaar is. Linksvoor waar ik met de rechte stukken niet helemaal uitkwam, de ontbrekende stukjes nog even maken. Aan weerszijden van de bunker wil ik nog zeker 2 rollen aanbrengen.
Foto’s zijn niet ideaal, behoorlijk donker in mijn huidig hobbyhoekje ‘s avonds, maar het idee is duidelijk.

photo 591288

photo 591290

Enige tijd geleden ook de Duitse mg schutter in de loopgraaf geplaatst. Naast de mitrailleur komt nog een geopende munitiekist met een band met kogels naar de mitrailleur. Nu nog 6 Amerikanen afwerken.

photo 591289

photo 591286

photo 591285


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2023 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Weer een kleine update.

Ben nu op de rol prikkeldraad een lijn prikkeldraad aan het bevestigen. De prikkeldraadversperring begint nu echt vorm te krijgen. Ik baseer me hierbij op onderstaande foto. Hier is zowel een rol prikkeldraad te zien met één lijn prikkeldraad bovenop de rol en eentje wat meer langs de zijkant. Voor de rol is ook wat verder weg meer een 'hek' van prikkeldraad te zien. Beide elementen heb ik proberen na te bootsen rond de bunker en de loopgraaf.

photo 562274

photo 591602

photo 591599

Daarnaast begonnen met de laatste Amerikaan in de verf te zetten. Qua basiskleuren is deze bijna klaar. Deze komt uit het Dragon Rangers setje.
Dit project dit jaar afronden zit er niet meer in, maar ergens begin 2024 zal deze klaar zijn als er niks geks gebeurd. :mrgreen:

photo 591601

photo 591600


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2023 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
De prikkeldraadversperring vordert goed. Heb weer zin om dit project af te maken. Dit en de hoeveelheid figuurtjes waren achteraf gezien de reden waarom dit project zolang bleef liggen.

De rol voor de bunker en loopgraaf is af. Ben nu bezig met de versperringen die omhoog lopen. Er is straks geen boterhamsluiting meer te vinden hier in huis. :mrgreen:

Gezien onderstaande foto kun je met het patroon van de versperringen veel kanten op:

photo 562249

photo 593107

photo 593106

photo 593102

photo 593101

photo 593104

photo 593103

photo 593105


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2023 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hahoi, dat gaat 'em wel worden, die decals heb ik nog steeds, een munitiekistje van PE erbij? Van dat prikkeldraad heb ik nog even zitten spieken; het lijkt wel of ze twee soorten hadden, aan de kartels te zien en het lijkt me ook lastig om heel veel op een rol te hebben met van die grote kartels. Wellicht gevorderd van een agrarisch bedrijf of toegewijde industrie, en daarom nog wat extra militaire kwaliteit.

Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2024 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Hoi Anne,

Thanks. Zo spits als jij heb ik niet naar het prikkeldraad gekeken. :mrgreen: Het gaat me erom dat het straks goed oogt. Wat ik in ieder geval wel weet is dat ik na dit project voorlopig even geen boterhamzakjessluitstrips meer kan zien. 8)
Ik denk nog even na over die kist van PE met decals. Goed te weten dat je die eventueel hebt liggen.

Hieronder een foto van weer wat vorderingen met het prikkeldraad en twee foto’s van de laatste 3 figuren die gedaan moeten worden, in verschillende stadia. Het zijn alledrie Rangers. De middelste is wat mij betreft af, de rechtse is behoorlijk ver (ben daar bezig met shading, highlights en inlijnen) en de linkse is de Ranger die ik toch nog toegevoegd heb. Die is nog het meest work in progress. Geeft een aardig beeld van hoe ik een figuurtje opbouw qua schilderwerk.

Er zullen niet heel veel updates meer komen. Deze figuurtjes afwerken, hier en daar nog wat aan de base doen, nog wat kleine uitrustingsstukken plaatsen en uiteraard het prikkeldraad afwerken. Dat laatste wordt de grootste klus.

photo 593580

photo 593596

photo 593579


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2024 1:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, als het goed is zou je 'em al lang moeten hebben, maar ja, lostNL

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2024 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Vandaag een mijlpaal bereikt. :mrgreen: De laatste van de figuurtjes afgerond van de sets waar ik vier jaar geleden aan begonnen ben. 8)

Dat betekent dat nu alleen nog de base afgewerkt moet worden qua zand bijwerken en de Tsjechische egels en kleine stukken uitrusting aanbrengen. Het enige echt nog grote onderdeel is het maken en aanbrengen van het resterende prikkeldraad.

Hoewel het licht bij de foto’s verre van optimaal is, vind ik de laatste afgewerkte figuurtjes niet zo goed als de eerder voor dit project geschilderde Amerikanen, maar ik vind ze goed genoeg om ze te plaatsen. Van het eerste onderstaande figuurtje zijn de ogen opnieuw gedaan. Eerste foto de oude ogen, de tweede de nieuwe ogen.

photo 594005

photo 594008

photo 594009

photo 594010

photo 594006

photo 594007

photo 594001

photo 594002

photo 594003

photo 594004

photo 593997

photo 593999

photo 593998

photo 594000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jan, 2024 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
:brouw: :D

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2024 15:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Hoi Bas,

ik heb je topic met belangstelling gelezen, je zit dat je steeds beter het figuur schilderen onder de knie krijgt.
Dio's maken kost tijd en je zit ook dat tijd soms tot betere resultaten leidt.
Succes met het afronden

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2024 12:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks heren! :D

@Jogy, tijd leidt soms zeker tot betere resultaten. de figuren in dit project en het Bridge project zouden niet zo goed geweest zijn als ik deze projecten had afgerond in het jaar dat ik ze begonnen ben bijvoorbeeld.
En het is zeker zo dat dio's maken tijd kost. Is ook helemaal niet erg, want er is geen deadline. Ik verlies me alleen snel in een idee en wat er allemaal in moet. Dat levert vaak het resultaat op dat het veel meer werk is dan wat ik op voorhand bedenk. Ik begin er dan heel enthousiast aan en op een gegeven moment verzand het omdat ik met teveel tegelijkertijd bezig ben en geen of weinig vooruitgang meer zie. Daarnaast ben ik vaak met 2 tot 3 projecten tegelijkertijd bezig en op een gegeven moment wordt ik daar onrustig van. Dan heb ik geen overzicht meer. Dat probeer ik nu echt te beperken. 8)
Maar bouwen blijft gewoon erg leuk en ik kan niet tegen dingen die half af zijn. Die moeten af. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement