Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 jul, 2023 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Ik vind het een hele mooie brug geworden, misschien wat grasklonten hier en daar op het eerste gedeelte door tracks opgeworpen. Gewoon een idee maar ziet er goed uit zo :brouw:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jul, 2023 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks Ronald. :D

Bedankt ook voor de grastip. Dat kan zeker wat toevoegen. Wellicht ook nog tussen de tracks en tussen de tracksporen.
Ben zelf tot nu toe ook niet geheel ontevreden. Heb intussen nog meer plekken op de brug verweerd. Verweren van de brugdelen kost veel tijd door de vele delen en doordat de binnenste onderdelen moeilijker te bereiken zijn.
Werkwijze is tamelijk eenvoudig: kwastje in de white spirit dopen, daarna in het potje met pigment steken (zorgen dat het pigment aan het kwastje niet te dun is), dan met het kwastje een klein beetje pigment aanbrengen, met een ander kwastje uitsmeren en daarna meteen drybrushen met metallic grey verf. Dit werkt voor mij nu prima.

Doel is nu om aan het einde van de week de brug op de ondergrond te kunnen plaatsen zodat de brug verder afgewerkt kan worden met de zelfgemaakte planken en touwen die aan weerszijden bevestigd moeten worden. Ook kunnen dan de infanteristen geplaatst worden die al klaar zijn. Het gaat momenteel goed vooruit.

Tot de volgende!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jul, 2023 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
De Crab waar dit hele project mee begon is af net zoals de Crab waaraan ik later begonnen ben in het militaire voertuigengedeelte.
Voor deze Crab had ik nog een koepelmand liggen. Die heb ik ook eindelijk geschilderd en bevestigd.
Ook de Universal Carrier is af. Beide voertuigen stonden lang op het bijna af punt, maar kon me er niet toe zetten om ze ook daadwerkelijk af te ronden.

Met alle beschikbare onderdelen maar eens een dry fit gemaakt van het dio en dat oogt meteen al goed en motiveert me ook om de resterende figuurtjes af te gaan werken zodat binnen een paar weken dit project dan toch gepresenteerd kan gaan worden. :D

photo 583064

photo 583065

photo 583070

photo 583069

photo 583068

photo 583067

photo 583100

photo 583101

photo 583102

photo 583103

photo 583104

photo 583105

photo 583063


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jul, 2023 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
looks sooo nice.... :brouw:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jul, 2023 20:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Erg gaaf. Cool om 2 crabs in 1 dio te zien. Mooi man

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jul, 2023 12:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks heren!

Inmiddels weer 2 figuurtjes klaar.

Onderstaande is van D-Day miniatures. Die vond ik op sommige stukken niet makkelijk om te schilderen.
Het had misschien beter gekund, maar voor het dio vind ik ‘em goed genoeg.
Ik denk nog wel even de patches op de mouw wat doffer maken voor een gebruikte look.

photo 583861

photo 583862

photo 583863

photo 583864

photo 583865

Ook van de Resicast Vickers crew is het eerste figuurtje af. Daarmee zijn er nog 4 figuurtjes te gaan die ook al behoorlijk ver zijn. Van dit figuurtje is de decal op de water can verschoven. Geen idee hoe dat gebeurd is, maar misschien was de decal nog niet droog genoeg toen ik de can aan het figuurtje wilde bevestigen. Hier word ik gered doordat de vickers crew aan de rechterkant van de brug komt en dan is het decal nauwelijks zichtbaar.
Ik vind dit figuurtje beter gelukt dan bovenstaande, maar deze had ik wellicht ook beter kunnen doen. Voor het dio denk ik niet dat deze uit de toon zal vallen.

photo 583860

photo 583859

photo 583858

photo 583857

photo 583856

photo 583855


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op zo 23 jul, 2023 22:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jul, 2023 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Figuren zien er prima uit, top gedaan :brouw:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2023 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks Ronald. :D

Inmiddels weer een figuurtje die af is. Deze had nog wat detailwerk wat gedaan moest worden.
Aan één kant van de broek ogen sommige highlights als dik en wat fel, maar als ik hem in het dio naast en tussen andere figuurtjes hou, valt het niet eens zo op.

Nu nog 3 figuurtjes te gaan.

photo 584005

photo 584004

photo 584003

photo 584002

photo 584001

photo 584000

photo 583999


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op wo 02 aug, 2023 8:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 aug, 2023 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Ik ben even (even zegt hij :shock: :D ) door dit draadje gegaan... mooi hoor, en erg leerzaam.
Citaat:
Waar ik een beetje van baal is dat als je iets Amerikaans of Brits zoekt, er niet half zoveel is als Duits spul.

Daar ben ik inmiddels zelf ook achter gekomen... alles Duits, weinig US. Tips zijn daarom welkom:)

Ik zie vaak Resicast staan. Heb net gezocht maar krijg allemaal waarschuwingen als ik die site op wil. Is er iets met deze fabrikant? Is er een adres wie dit gewoon heeft liggen?
Ga zo door, ik blijf volgen! :brouw:

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2023 7:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
In of op een diorama mag je inderdaad wel wat meer "overdrijven" met highlighs, shadows en inlijnen. Persoonlijk zou ik de gezichten ook wat lichter maken bij neus voorhoofd en bovenwangen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement