Nog een fotootje van het richtingsroer, terwijl de F.K.26 voor het eerst op z'n staartsteun staat.
Houdt het gelukkig.
Verder de eerste test met de elastieke EZ line in plaats van vislijn. Het plaatsen in de 0,3 mm gaatjes gaat redelijk makkelijk. Wel past er geen tweede lijntje naast in hetzelfde gat. Dat betekent dat ik geen overlap in de stuurkabels kan maken, zoals ik meestal doe bij dit soort rolroeren. Gelijmd met dunne secondenlijm.
Laten drogen en daarna afspannen met een stukje tape aan de onderkant van de onderste vleugel. Ongeveer een factor twee uitgerekt.
Nu kan het lijntje over de uithouder van het bovenste rolroer getrokken worden. Weer vastgezet met een druppeltje dunne seconden lijm.
Het elastiekje opgerekt en vastgezet met een stukje tape op het onderste rolroer. Afgeknipt zodat net voldoende lijn over is om het in het gaatje in de vleugel te prikken en vast te lijmen met dunne secondenlijm.
Als dat droog is, het elastiekje over de uithouder trekken en vastzetten met een druppeltje lijm.
Daarna is ie klaar.
Conclusie: Makkelijk aan te brengen. De spanning is minder dan bij mijn normale vislijntjes, dus stuktrekken van de constructie is geen issue. Nadeel is dat ik denk dat EZ line nauwelijks een bijdrage aan de verstijving levert. Ook vind ik de lijn voor 1:72 aan de grove kant in vergelijking met mijn 0,06 mm vislijn. Dat toont overigens meer op de foto dan met het blote oog.
Ik moet er nog eens over nadenken of ik een grote spoel ga aanschaffen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.