De tape van de romp afgehaald, en toen zaten er toch nog wel wat naadjes. Geplamuurd met Revell putty en geschuurd en meteen maar de ondervleugel er onder geplakt. En alles een eerste laagje Humbrol 66 gegeven als "primer". De ailerons heb ik losgemaakt.
De naadjes zijn netjes weggewerkt, alleen de linkervleugelwortel heeft nog een "retouch" nodig.
Valejo putty zal de truk wel doen.
Inspectie van de MLD foto's liet nergens mitrailleurs in de vleugel zien, wel afdekplaten op de plek waar anders de stroomlijnlichamen voor die dingen zitten. Die heb ik dus maar gefabriekt van 0,25 mm plastic sheet, met een prikker boutjes gesimuleerd en onder de bovenvleugel geplakt.
Het aantal spandraden bij de F.K.51 valt mee: een set dubbele draden tussen de verticale stijl van de N-stijlen en achterste stijl van de cabane, respectievelijk vleugelwortel, en een set dubbele draden tussen de bovenkant van de achterste cabane stijlen en de bovenste rompgordingen. Die lopen dus dwars voor het instrumentenpaneel langs. Ik denk dat ik ze maar laat ophouden bij de rompbeplating. Alle gaatjes voor de spandraden (0,3 mm) zitten er al in.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.