Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 7:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2007 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 aug, 2006 1:47 am
Berichten: 312
Woonplaats: Leiderdorp
Grendel schreef:

van dit soort gietontwerpen krijg je toch echt wel een strakke plasser dacht ik zo!



"Slappe" mag ik aannemen, strakke plassers :D krijgen we ergens anders van (hoop ik voor je :wink: ).

gr.
Remco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2007 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
12bit schreef:
Grendel schreef:

van dit soort gietontwerpen krijg je toch echt wel een strakke plasser dacht ik zo!



"Slappe" mag ik aannemen, strakke plassers :D krijgen we ergens anders van (hoop ik voor je :wink: ).

gr.
Remco


Nog nooit een echte modelbrouwer ontmoet??

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2007 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 29 okt, 2006 20:22 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Assen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
inderdaad nguwland

Jacco 8)

_________________
They depended on each other, and the world depended on them. Currahee!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2007 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 jan, 2007 13:53 pm
Berichten: 180
Woonplaats: oost-vlaanderen
Je bent heel mooi bezig.
Zeker bij het verven.
modeltank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2007 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
nguwland schreef:
12bit schreef:
Grendel schreef:

van dit soort gietontwerpen krijg je toch echt wel een strakke plasser dacht ik zo!



"Slappe" mag ik aannemen, strakke plassers :D krijgen we ergens anders van (hoop ik voor je :wink: ).

gr.
Remco


Nog nooit een echte modelbrouwer ontmoet??


Bij mij alleen bij een ander soort model, maar ik ben natuurlijk ook geen echte modelbouwer :)

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2007 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
building frenzy!

Woah, dat is me dus nog nooit gebeurd! 2 builds afronden binnen een week en een derde in aanbouw hebben!
wegens het is me veel te nat en winderig buiten me lekker -tussen het bedienen van mevrouw de koningin door in ieder geval- 2 dagen bezig kunnen houden met knutselen en kliederen met als gevolg dat het AMR apparaat eigenlijk klaar is (nog effe een laagje blanke lak en dan is het wel mooi geweest wat mij betreft) en morgen waarschijnlijk de eindfoto's gemaakt kunnen gaan worden...

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
hoor de wind waait door de bomen...

Wegens wel heel erg weinig om te laten zien gisteren even geen update in elkaar gerammeld met als prettig gevolg dat ik gisteravond wat quality time met de playstation door kon brengen. minder prettig gevolg was dat ik dus uiteindelijk pas tegen half 5 in bed lag en de wekker toch echt op 9 uur stond afgesteld.
mocht dit jullie ook een keer overkomen, dan bij deze een extragraties tip van hobbybob: maak niet je vrouw wakker om half 5 's ochtends om te vragen of ze zich niet een dagje ziek kan melden zodat je d'r niet zo vroeg uit hoeft, dat wordt dus niet op prijs gesteld. zei de ervaringsdeskundige.
maar goed, dan slaap je dus tegen een uur of 6 eindelijk eens (mijn slaapsysteem heeft nogal kuren dus gaan liggen en meteen in slaap vallen zit er niet echt in), gaat de wekker om 9 uur, sleep je je uit bed terwijl je je oogleden vasttaped aan je voorhoofd met masking tape en ga je je dochter uit bed halen (ja, wij hebben er wel zo een die gewoon de hele nacht slaapt) en krijg je dat nevernooitniet voor elkaar omdat ze -met d'r hele 18 maanden levenservaring- weigert wakker voor je te worden...
nou lekker dan, daar sta je dan maar mooi met je "'s avonds een kerel, 's ochtends een...euhm...zombie" mentaliteit.

maar goed, om een lang verhaal net iets minder lang te maken, er was dus wat extra tijd om te knutselen in de schuur.
gistermiddag had ik al de laatste plakactiviteiten ondernomen en het meeste werk ging in de volgende dingetjes zitten:

Afbeelding


nou ben ik al niet zo'n fan van losse tracks wegens altijd boel veel werk (en ja, ik blijf een luie fl*kker) maar in dit geval zakte mijn enthousiasme wel helemaal tot een dieptepunt. en dan niet dat je denkt "joh, zo diep is dat toch vast niet?", nee, denk de marianen trog en tel daar nog even een kilometertje bij. zo diep ongeveer dus. en da's best wel diep.
waarom zo diep?
nou, omdat dit niet gewoon losse trackdelen zijn maar omdat het van die -TEKST VERWIJDERD OM TERE KINDERZIELTJES NIET TE BESCHADIGEN-kleine stukkies zijn.
maar goed, aangezien het alsnog een lang verhaal dreigt te worden maar even niet een beschrijving van het plaatsingsproces maar zal ik jullie verblijden met een eindresultaatfoto (6x woordwaarde)

Afbeelding


de wat beter oplettende lezert heeft natuurlijk ook allang gespot dat ik inmiddels ook al de spatborden had geplaatst maar voor de minder oplettende lezert:

ik had inmiddels ook al de spatborden geplaatst.

en om toch nog even wat duidelijker te maken hoe geweldig groot dit apparaat nou eigenlijk is (eigenlijk is het gewoon een plaatje wat ik d'r in gooi omdat ik er niet zo veel heb voor deze update...)

Afbeelding


zowel de tank als het menneke wat er zo zielig bij staat zonder armpjes (jaja, oorlogswonden zijn niet prettig. 't menneke klaagt er ook nogal eens over. vrij duidelijk een gevalletje van erg verwend door z'n ouders vroeger) zijn schaal 1/35. je vraagt je toch af hoe er ooit 2 mensen in dat karretje hebben gepast.

hmm, ik snap opeens waarom er in het leger zo moeilijk wordt gedaan over homosexualiteit...

"oi, da's niet de versnellingspook!"
"dat weet ik"

ennieweg, aangezien het wederom een lang verhaal lijkt te gaan worden, maar even terug naar de punt.
met al het plakwerk achter de rug het hele ding maar eens even goed ingesopt met p+ (gevalletje geschiedvervalsing want dat had ik al gedaan vóór het vorige plaatje) en een parkeerplek in de keuken buiten het bereik van de grijpgrage vingers van mevrouw de koningin gezocht.

zoals ik al had aangegeven, beetje weinig materiaal om een update voor te schrijven.

weet je wat, ik doe gewoon alsof ik aan een stuk door ben gegaan met dit ding.

na het plakken van de laatste stukjes tijd om te gaan viezerikken (zie je hoe subtiel ik het p+ deel oversla?) en zoals meestal maar eens begonnen met het ding in de was zetten.
Nou zal het vast bekend zijn dat ik niet zo heel erg van de subtiele ben (als je iets doet, dan moet je het ook goed doen) dus het hele ding d'r maar even goed ondergekledderd:

Afbeelding


even wat laten drogen en vervolgens met een penseel aan het opruimen gegaan. lijkt erop dat het een beetje een kruising was tussen een sludgewash en een gewone. wederom een onverwacht gelukte handeling. 't is toch net alsof ik weet wat ik aan het doen ben!

anyway:

Afbeelding


vervolgens een beetje aan de chips en het drybrushen met metaalkleurtjes (de kleuren een beetje variabel gemaakt door regelmatig wat zwart of metaalkleur toe te voegen) en uiteindelijk maar even een spuuglelijke foto met flits aan gemaakt.
waarom met flits?
omdat ik om de een of andere reden deze keer niet voor elkaar kon krijgen om een niet bewogen macrofoto te maken (HobbyBob doet trouwens altijd z'n macropiccas zonder statief maken wegens te lui om z'n statief op te zoeken)

Afbeelding


na wat droogtijd tijd om wat derrie klaar te gaan maken om de tracks te beviezerikken.
tuurlijk doe ik dat niet op de makkelijke manier. aangezien ik vind dat alles wat je doet tijdens het modelbouwen weldoordacht en wetenschappelijk verantwoord moet zijn heb ik natuurlijk eerst uitgebreide berekeningen gemaakt en veel tijd gespendeerd aan research doen om d juiste samenstelmethode van derrie te vinden.
natuurlijk wil ik jullie deze zeer nuttige informatie niet onthouden, dus ik zal hierna het recept en de bereidingswijze voor derrie geven.

let op, daar komt ie:

"je dondert een sloot wasbenzine in een mengbakje, klontert d'r een bult pigmentpoeder achteraan, rost er even in rond met de achterkant van je kwast tot je een modderachtige substantie hebt en bereidt je voor op een fijne kliedersessie"

nou, als dat geen proefschriftmateriaal (4x woordwaarde) is dan weet ik het ook niet meer.
derrie ziet er in ieder geval zo uit:

Afbeelding


nou ja, iets minder wazig dan.

vervolgens lekker aan het soppen met een oude kwast, de plekken waar wat modderophopingen moeten zitten nog een paar keer doen en vervolgens het ding even op een potje gezet voor een foto.

*KLIK*

Afbeelding


met het beviezerikken achter de rug tijd om met de plakkerts aan de slag te gaan. en dat was me een klus!
normaal gesproken knip je nog wel eens een plakkert uit zodat je je netjes aan de volgorde kunt houden bij het plakken, maar ik had zoiets van "f*ck dat!"
gewoon lekker het hele vel in het water gedonderd en vervolgens alle DRIE de meegeleverde stikkerts in een WILLEKEURIGE volgorde geplaatst.

twee hier:

Afbeelding


en ook nog 1 daar:

Afbeelding


zo, en dan nu maar weer eens een nachtje laten drogen zodat morgen de blanke lak d'r over kan...



______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________



gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2007 1:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 dec, 2006 21:13 pm
Berichten: 480
Woonplaats: Assen
Kan aleen maar zeggen "Formidabel".
Moet aleen wel bekennen dat het vrouwtje hier mij regelmatig even raar aankijkt als ik weer zat te grinikken maar dat mag de pret niet drukken. :D
Zit alweer te wachten op de volgende 8)

_________________
Sommige principes houden er veel mensen op na.

Mvg. Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2007 1:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 12:24 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Oss
Gaat zo door, gaat zo door! Ook met die humor! Blijft geweldig om het op deze manier te lezen.

Het modelletje begint er, ondanks z'n grootte, goed uit te zien. Ben benieuwd naar het eindresultaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2007 1:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Plasticmodelbouwgrensverlegendehumor...
(woordwaarde?)
En nog een leuk model ook!

Happy Modeling,
Easy rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2007 8:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 aug, 2006 20:05 pm
Berichten: 1644
Woonplaats: St niklaas
ziet er prachtig uit
en je verslag weer grandioos
keep up :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement