Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 13:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2023 9:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Zelf zonder vleugels gaat het weer allemaal "vliegensvlug"... :lol:

Wederom mooi werk Kay-Jay. Niet ècht mijn ding maar het kitje ziet er fraai uit en in jouw handen zal het wel weer een juweeltje worden. :wink:
Ga je er eveneens een diorama van maken zoals "Uncle" ?

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2023 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Thanks Ruud. Diorama's passen amper in mijn kleine flatje vrees ik :lol:

Maar ik voeg wel het een en ander toe. :)

Maar eerst verder met de rest van de onderdelen, beginnend met de laadbak. Dat is een simpele recht toe recht aan constructie. De PE haakjes zien er prima uit en tot nu toe heb ik er pas eentje een keer verbogen. Aan de voorkant komt de lier en dat is een complexe constructie maar daar gaan we wel uitkomen. Schilderen moet hier wel in etappes. Verder komen er nog lampen op en jerry cans.
Om het geheel wat aan te kleden had ik al wat dingen aangeschaft om in die laadbak te zetten. Kisten, tonnen en opgerolde stukken stof. Deze keer geen eigen bouw maar readymade. Dat betekende dus een avondje resin zagen en weg snijden. Wat een rommel geeft dat. Maar het zijn leuke kisten.
Dat staat nu ook allemaal in de verf en eigenlijk is alles zo'n beetje klaar om weer geweathered te gaan worden.
Oh en ik heb een begin gemaakt met de twee figuurtjes.

Den laadbak. (en die bumpers staan niet scheef, da's opties bedrog. De binnenkanten staan naar binnen gebogen. :D
photo 592122
photo 592123
photo 592124
photo 592121
Met opgeklapte bankjes
photo 592126
De kannen van Jerry,
photo 592125
pupkes
photo 592128
Wat extra's
photo 592127
photo 592129
Onderdelen in de verf
photo 592130
photo 592131
photo 592133
photo 592132
photo 592136
Extra's in de verf
photo 592135
photo 592137
photo 592138
En deze kon niet ontbreken (nog niet in de verf)
photo 592134

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2023 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
En dus bouwen we verder. Nou ja, vooral schilderwerk deze keer. Details, highlights, washes, chips, roest effecten. The usual. Oja, en nog wat decals hier en daar. Ik heb ook nog wat kleine extra's bijgekocht, zoals uitrustingstukken en wat wapens want, tja, het zijn nog steeds soldaten he. Dat staat nu uit te harden zodat ik daar ook wat weathering op los kan laten.
We zijn bijna toe aan het vies maken van de Cargo truck. Ik ga dat niet overdrijven overigens.

De drank tot dus ver.
photo 592655
Kisten en fabric dingen met highlights en chips.
photo 592656
Overzichtje na de washes..
photo 592657
photo 592658
photo 592659
photo 592660
Beetje gechipt.
photo 592661
photo 592662
En na de roest en andere effecten.
photo 592663
photo 592664
photo 592665
We kunnen grillen.
photo 592666
En nog wat klein grut.
photo 592690
photo 592691

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 dec, 2023 17:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Jawadde :shock:

Machtig mooi tot hier toe.
Schilderwerken van de toebehoren is zeer realistisch.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2023 11:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het schilderwerk ziet er zeker zeer goed uit!

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2023 1:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt heren. :brouw:

Kleine update. Ondanks de kerst vrije tijd had ik niet echt vrije tijd, zoals gewoonlijk. :lol: Maar er is toch wat werk verzet. Deze keer vooral de truck vuil gemaakt. In eerste instantie heb ik geprobeerd mud splashes te gebruiken van Vallejo maar dat ging niet zo best. Dus, dark earth pigment poeder en pigment fixer to the rescue. Dat aangebracht op de gebruikelijke plekken. Daar overheen kwam een dikke wash voor US modern vehicles en die verbond het een en ander lekker. Daarna nog een normale donkere wash in de hoeken voor het contrast. Over een groot deel wat spetters aangebracht in twee tinten. En nu is de G7117 lekker vies.
De figuurtjes heb ik helemaal zwart gespoten en daarna van bovenaf wit gespoten met de airbrush om de contrasten duidelijker te maken. Ik wil ze daarna gaan schilderen met meerdere lagen sterk verdunde verf, als een soort filters die steeds duidelijker worden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
En ben ik begonnen met de onderdelen aan elkaar te plakken. De laadbak ik gevuld en het geeft mooi de indruk die ik wil genereren. En er komt nog wat meer bij. Stay tuned. :)

Figuren, de eerste twee stappen van het schilderproces.
photo 593093
photo 593092
Modderbad voor de GMC.
photo 593094
photo 593095
photo 593096
En we zijn maar gaan vullen. Oh, de wielen zitten er ook al onder zoals je kunt zien.
photo 593097
photo 593098
photo 593099

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2023 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Ziet er goed uit met die modderige wielen en een lekker volle laadbak :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2024 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank je David. :brouw:

Kleine update. De truck zelf is eigenlijk zo goed als klaar. Vol bakkie. Nu nog de figuurtjes die hun eerste kleurtjes gekregen hebben. Ik heb geprobeerd om dit te doen door dunne lagen sterk verdunde verf aan te brengen maar ik denk dat dat niet goed werkt met met acryl. Geen probleem, dan maar gewoon op de normale manier. En dus staan de figuurtjes nu in de basis kleuren. De grijze overall is RLM02. En dat is volgens de bouwbeschrijving. Ik vind het nu al een mooie kleur voor dit pak.

De laatste loodjes. We zijn er bijna. :)

Figuurtjes
photo 593355
photo 593354
En een sneak preview van de truck.
photo 593356

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2024 9:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ha Klaas, ik zie deze nu pas, zonde

Maar echt een mooi verslag, ik ben jaloers op je verweringstechnieken, maar vraag mij toch af wat voor gespijkerde handschoenen de gasten moeten moeten dragen om dat dak zo te krijgen, persoonlijk vind ik het net teveel van het goede, dat er wel afslijtplekken tot op de grondprimer zijn (ik vraag mij af, hoe dan?) maar geen enkele deuk in het dak? Evenals de spatborden en misschien de deuren, die kunnen echt wel wat meer deukjes hebben

Ik twijfel of de kleur grijs voor het blok wel klopt en deze niet lichtgroen had moeten zijn, maar het kan een ruilmotor of gereviseerd blok zijn dan zou grijs kunnen

De figuren , de eerste 2 stappen zijn mooi, maar ik denk dat je figuren stukken beter zouden zijn als je ofwel:

Vanuit het zwart, drybrushed met 4 steeds lichtere kleuren groen geen stukken beter effect kan krijgen

ofwel

Vanuit de witte situatie een verdunde groene verf zou gebruiken, de schaduwwerking heb je al vanuit het zwart, dus hoef je alleen de uniformkleur te maken.

Gezien je verweringstechnieken verwacht ik namelijk veel meer van je figuren dan wat ik nu zie. Het is jarenlang mijn queeste geweest om mensen te motiveren om naast een perfect voertuig geen wanstaltige figuurtjes te zetten, want als je een voertuig heel mooi kan afwerken kan dat met een figuur ook, misschien wt andere kleurtjes, maar de technieken kunnen volledig het zelfde zijn. Een figuurtje 1/35 hoeft niet zeer gedetialeerd te zijn, zeker niet op een vignette of dio, maar er is altijd wel wat van te maken, kijk ook eens naar de figgies van no leaf Sebastiaan of die van Peter Stoof

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2024 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
No worries Bert, die figuren waren daar nog lang niet klaar. ik ga nog schaduwen en highlights aanbrengen. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement