Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 sep, 2023 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 aug, 2023 8:57 am
Berichten: 18
Woonplaats: Den Haag
Na de Tamiya Jeep wilde ik toch een stapje verder gaan, dus de stoute schoenen aangetrokken en een "wat lastiger" kit aangebroken uit de langzaam maar zeker weer groeiende stapel dozen (jaja, daar gaan we weer...), dus de Loyd Carrier van Bronco maar eens opgengemaakt.

Dat was al even schrikken :shock: wat een lading sprues en onderdelen met een lading klein spul waar je eng van wordt (ik in ieder geval). In totaal 20 stuks, grote en wat kleinere sprues, en veel onderdelen in een maatvoering wat voor mij een garantie is om regelmatig op m'n knietjes de vloer rond te kruipen om een en ander terug te vinden. Daarnaast een fret PE, decalsheet, wat touw en natuurlijk de handleiding.

De Loyd Carrier werd evenals de Universal Carrier breed ingezet in WWII, in totaal zijn er ca. 26.000 van gebouwd en zijn voornamelijk ingezet als verkenningsvoertuigen en transportvoertuigen voor ondersteunende bwapening voor de infanterie, zoals de 6 pdr Anti-Tank Gun, die op de doos aangegeven staat, echter niet in de verpakking zit.

photo 586224

photo 586228

photo 586227

photo 586226

photo 586225

photo 586223

photo 586222

photo 586229

photo 586230

Decalsheet geeft 7 opties aan om te bouwen, waaronder 3 verschillende opties van de "Prinses Irene Brigade" gedurende September 1944. Ik ga ervan uit dat dit model uiteindelijk 1 van deze 3 zal gaan worden, welke ga ik nog even bekijken...

Wat direct opvalt aan de onderdelen is dat ze uitermate goed gedetailleerd zijn, wat ook opvalt is dat ze op veel plekken, en naar mijn mening, veel onlogische punten aan de sprues vastzitten. Veel onderdelen zijn vrij fragiel dus dat voorzichtigheid is geboden bij afknippen, vijlen en schuren, waar je niet aan gaat ontkomen.
Geen kitje voor beginners, dus waarom begin ik er eigenlijk aan :roll:

Begin is de motor. In principe verdwijnt deze achter luiken, maar er bestaat een optie om deze opn te zetten, dus ook de motor bestaat uit veel onderdelen en is zeer gedetailleerd. Hier al een goed avondje mee bezig geweest en gelijk de doop met PE gehad...

Eerste foto's:

photo 586234

photo 586235

photo 586236

photo 586237

Begin is er... Morgen nog wat doen en dan ben ik 2 weekjes op reis in het Verre Oosten dus gebeurt er even niets op de werkbank thuis....

Gr.
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 sep, 2023 7:29 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mooi verslag, Rob. Laat je niet afschrikken door het aantal stukjes, Bronco staat voor goede kwaliteit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2023 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Klopt inderdaad, zorg dat je er even een mooie trailer (Mirrorodels, Resicast of 6 pdr (Riich, Bronco) bij vist...al zijn er ook weer uitzonderingen op de regel..

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2023 20:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 aug, 2023 8:57 am
Berichten: 18
Woonplaats: Den Haag
Hallo Brouwers,

Heeft even geduurd, maar ben na terugkomst van 2 reizen naar Azië weer wat verder gegaan met de bouw van de Loyd Carrier. Man, man, man wat een kit zeg.... alles past (net) niet.... Als dit is waar Bronco voor staat dan ben ik er echt al wel klaar mee... Schots en scheef en werkelijk niets past, alhoewel ik nauwgezet de instructies volg, en m'n ogen zijn nog niet zo slecht dat ik zelf alles schots en scheef plak.
Daarnaast is het een hoop geklooi met de PE. Dat zal ik niet aan de fabrikant wijten maar aan mijn eigen onervarenheid hiermee, maar had van de kit zelf toch echt wel iets beters verwacht. Heb het project in gedachten al een aantal keer aan de kant gezet en de vuilnisbak staat nog steeds dichtbij maar ok, elke keer pak ik het toch weer op, laat me toch niet verslaan door die stukjes plastic....

Dus.... waar ben ik nu....

photo 587885
photo 586344
photo 586345
photo 586346
photo 587887
photo 587888
photo 587889
photo 587890
photo 587891
photo 587892
photo 587893
photo 587894
photo 587895

Motor is mooi gedetailleerd en de mogelijkheid is er om de motorkap open te houden. Echter omdat het zogezegd allemaal net niet past zijn de "zijbalken" die de motorkap op zijn plaats zouden moeten houden (ook PE) te kort. Misschien wat Evergreen er tussen mikken in plaats van de PE.....
Optie is natuurlijk de motorkap gewoon over de motor te plaatsen maar ook dat is schots en scheef. ga nog maar eens denken hoe of wat ik daarmee ga doen. Heb er weer ff de balen van dus leg 'm voor nu weer ff opzij. Misschien alvast een ander doosje van de stapel aanbreken.
Ga sowieso nog verder proberen er iets van te maken maar heb er weinig vertrouwen in :x .

Gr.
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2023 20:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2511
Woonplaats: Den-Haag
Komt vast goed Rob.

Bronco is niet de makkelijkste kit, heb ik inmiddels zelf ook ondervonden.
Het een past perfect, het ander voor geen meter. Hoop geduld is the key.
Wel een mooie kit zo te zien, is vast wat moois van te maken.
Zet hem even aan de kant en pak hem een paar dagen later weer op. Helpt zeker…

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement