Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 sep, 2023 7:32 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Tis wel je eerste keer met dit spul dus nog even wennen en de basis is goed, maar persoonlijk zou ik dit echt overnieuw gedaan hebben. Waarom? Ik vind de zandkorrels te groot, teveel vegen over de motorkap en rare zandvorming op de achterzijde.
Ik denk zelf dat een andere opbouw van de vervuiling beter zou zijn, namelijk

Ik zou de banden toch een andere kleur geven, op de foto komen ze nogal groen over, probeer deze eens op loopvlakken zwart, wangen donkergrijs, heel licht drybrushen met lichtblauw. en zou een wat zwaardere pinwash gebruiken

vervuiling
Kijk eerst eens wat foto's, neem dan een oud penseel knip die kort af en stempel dan met een redelijk droge kwast een paar zandkleuren door elkaar aan de binnenzijde spatborden, langs de deuren, onderzijde bumpers, achterzijde/onderzijde reservewiel, hoeken van achterschot net tot aan de achterlichten, radiatorspijlen 1/3 van onder licht instuiven, beetje aan motorkapneus, ramen daar waar de wissers niet komen, maar betrek ook de zijkanten mee, bovenzijde achterbanken en uiteraard de wielen, al zou ik de loopvlakken van de profielnokken wat schoner houden.

Elke stap met geduld opbrengen en hou je model bij elke tussenstap eens voor de spiegel met daglichtlamp of buitenlicht. Wanneer je het gevoel heb dat het klaar is, ben je net te ver :)

Daarna zou ik aan de binnenkant van de spatborden met de pigmenten gaan werken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 sep, 2023 11:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bert,het is niet dat hij niet weet hoe ik moet weatheren , maar meer het idee van alleen de onderste helft van je auto wassen en zien wat er gebeurt:-)

Grts

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 sep, 2023 13:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Uhhh, ik ben effe abuis

Jij bent toch neit de bouwer en verweerder van deze Jeep

daarnaast schrijft hij

"Ben aan het experimenteren gegaan met wat weathering en pigmenten. Compleet nieuw voor me, nog nooit eerder gedaan, maar kan hier wel lol aan hebben en wat gemaakte f.ck-ups mee verhullen :wink:"

Ben effe de weg kwijt nu

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 sep, 2023 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bert,dank voor je antwoord schoot ik een peitsie door. Fijne avond, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2023 21:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 aug, 2023 8:57 am
Berichten: 18
Woonplaats: Den Haag
Bert Takken schreef:
Tis wel je eerste keer met dit spul dus nog even wennen en de basis is goed, maar persoonlijk zou ik dit echt overnieuw gedaan hebben. Waarom? Ik vind de zandkorrels te groot, teveel vegen over de motorkap en rare zandvorming op de achterzijde.
Ik denk zelf dat een andere opbouw van de vervuiling beter zou zijn, namelijk

Ik zou de banden toch een andere kleur geven, op de foto komen ze nogal groen over, probeer deze eens op loopvlakken zwart, wangen donkergrijs, heel licht drybrushen met lichtblauw. en zou een wat zwaardere pinwash gebruiken

vervuiling
Kijk eerst eens wat foto's, neem dan een oud penseel knip die kort af en stempel dan met een redelijk droge kwast een paar zandkleuren door elkaar aan de binnenzijde spatborden, langs de deuren, onderzijde bumpers, achterzijde/onderzijde reservewiel, hoeken van achterschot net tot aan de achterlichten, radiatorspijlen 1/3 van onder licht instuiven, beetje aan motorkapneus, ramen daar waar de wissers niet komen, maar betrek ook de zijkanten mee, bovenzijde achterbanken en uiteraard de wielen, al zou ik de loopvlakken van de profielnokken wat schoner houden.

Elke stap met geduld opbrengen en hou je model bij elke tussenstap eens voor de spiegel met daglichtlamp of buitenlicht. Wanneer je het gevoel heb dat het klaar is, ben je net te ver :)

Daarna zou ik aan de binnenkant van de spatborden met de pigmenten gaan werken


Hi Bert, sorry voor de late reactie, ben vandaag terug gekomen van een trip naar het Verre Oosten. Banden zijn gedaan met Dark Rubber van Vallejo Panzer Aces, de velgen wel met de zelf geproduceerde Olive Drab. Op de foto's komt alles er net iets anders uit te zien dan zo op het blote oog, begrijp waar je op doelt in ieder geval en zal dit zeker meenemen in andere modellen die ik in de toekomst in elkaar hoop te zetten, evenals je tips met betrekking ot de vervuiling en pigmenten. Omdat het allemaal nieuw voor me is ben ik inderdaad misschien wat te ver en te snel gegaan. Ik heb hier nog wel wat doosjes op de stapel liggen, dus ga dit gemaakte model niet meer ontdoen van hetgeen er nu op zit, was sowieso een probeersel zoals aangegeven. :wink:

Hoop later deze week weer wat tijd te vinden om verder te gaan met de Loyd Carrier....

Gr.
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2023 11:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Succes! En als je de jeep in een druiligere najaar/winter-setting zet, heb ik niets gezegd.

Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement