Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2024 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks heren. :D

Takom bouwt inderdaad lekker weg. In de toekomst zullen er nog wel meer kits van Takom volgen, vermoed ik.
Na zoveel prikkeldraad maken, is het werken aan een voertuig ook weer leuk. Komende tijd bezig met de tracklinks. Mooi af te wisselen met het maken van het resterende prikkeldraad voor het Atlantikwall dio.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2024 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Inmiddels één kant van de Bronco tracks klaar en op de Panther gelegd. Oogt meteen compleet.
De Panther primer klaarmaken laat toch nog even op zich wachten. Ik moet aan de andere zijde het loopwerk nog bevestigen. Niet echt iets om te missen, maar mij is het toch bijna gebeurd. :lol:

photo 594897

Zoals gezegd, het maken van het prikkeldraad is mooi af te wisselen met het maken van de tracks. Inmiddels begonnen aan de track van de andere zijde.

photo 594896


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb, 2024 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Dat ziet er prachtig uit :shock:

Ik ben benieuwd naar de schilderwerken, het blijft mij verbazen hoe men de tools enz. nadien nog zo mooi geschilderd krijgt.
Dat lukt dus niet bij mij en daarom worden deze apart geschilderd en nadien geplaatst, zelfs de wielen.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb, 2024 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Bedankt Luc. :D

Ik heb erg getwijfeld of ik de wielen en de Schürzen apart zou spuiten en dan bevestigen. De gok genomen en alles bevestigd. Vooral omdat het me handiger lijkt gezien het feit dat ik deze Panther in camo wil spuiten. Maar misschien heb ik nu al wel een grote fout gemaakt. Ik heb me eerlijk gezegd niet verdiept in het bouwen van een Panther. Ben m’n eigen weg aan het volgen.
Over het schilderen van de details zoals de tools maak ik me niet zoveel zorgen, heb bij m’n Shermans en figuurtjes goed details leren schilderen.
Waar ik me wel zorgen over maak, is het spuiten in camo. Een dark yellow basislaag gaat me wel lukken, maar dan nog mooie camovlekken creëren. Zeker gezien het feit dat de Duitse camopatronen niet de makkelijkste zijn. Daar zal ik me in moeten verdiepen denk ik zo. Tips zijn ook zeker welkom. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2024 0:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welk patroon zou je er dan op willen spuiten? Die ene foto lijkt een driekleurencamo met sliertjes, als ik de loop goed zie. Om dat te spuiten moet je waarschijnlijk uit de losse hand spuiten. Terwijl je dat doet is het soms wat improviseren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2024 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Hey Steven,

In ieder geval een driekleurenschema met rotbraun, dark green en dark yellow.

De meeste schema's die Takom in de handleiding aangeeft, zijn voor mij niet te doen met een airbrush, die zijn nog een brug te ver. Eentje zou misschien voor mij te doen zijn. Met een penseel zou ik die schema's wel kunnen reproduceren, maar ik wil me qua spuiten ook weer wat verder ontwikkelen. Maar wil het mezelf ook niet meteen onnodig moeilijk maken. En met spuiten krijg je ook een mooier effect. Door overspray lopen de kleuren mooier in elkaar over dan wanneer je met een penseel werkt.

Nu hebben de Duitsers veel verschillende patronen gebruikt, dus er zal vast wel iets zijn dat ik kan spuiten.

Hieronder de twee foto's die ik van deze Panther heb. Op beide foto's kan ik er niet uithalen wat voor patroon op deze tank zit. Ik meen wel te kunnen zien dat er drie kleuren gebruikt zijn. Afgaande op vooral de zwartwit foto.

photo 549020

photo 575537


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2024 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Je kunt ook alleen geel doen want zo reden ze ook rond. Nu is camo iets aantrekkelijker, maar als je het in de dio bouwt met veel bossen en bomen dan past geel ook goed.
Camo doe ik met kwast, goed verf verdunnen en in twee lagen aanbrengen dat gaat goed. Heb ik ook gedaan bij de panzer die ik in de diorama deel heb staan.
Zelf heb ik de voorkeur de schurzen apart te doen dan kun je bij verwering nog goed bij de wielen.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 feb, 2024 17:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Bedankt Johanna voor het meedenken. Neem ik zeker mee als ik zover ben dat ik aan de camo kan beginnen.

De Panther is primer klaar. De tracks liggen erop en aangezien een nadelige eigenschap van deze Bronco tracklinks is dat ze relatief makkelijk breken, blijven ze op de tank liggen. Dat levert me misschien moeilijkheden op bij het schilderen van de tracks en het verweren, maar dat zien we dan wel weer.

Het machinegeweer op de rand van de cupola is bevestigd en heeft een ammo box en vizier uit een Eduard upgrade setje gekregen.
Ik vond nog een Duitse helm in de spare box en zag die bij een Panther aan de spare tracks op de koepel hangen, dus heb dat bij deze ook gedaan. Eveneens de toegevoegde Jerrycan. Heb deze ooit van Bert gehad en ze vergeleken met Duitse WO II versies uit een nieuwer Tamiya setje en er is geen verschil.
Ook de laatste grote sleepkabel bevestigd en de kleinere aan de zijkant van de romp. Die laatste kwam niet helemaal mooi uit, maar oogt desondanks niet onaardig.

Volgende stappen zijn primen en dan de dark yellow basiskleur, al denk ik dat ik voor German camouflage beige WWII van Vallejo Model Color ga. Vind ik beter ogen dan de Vallejo dark yellow van de Model Air serie.

Eerst foto’s van de Panther:

photo 595244

photo 595242

photo 595243

photo 595241

Tot de volgende weer.

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 feb, 2024 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Tank ziet er goed uit, netjes gebouwd en de details doen het.

Benieuwd naar de kleuren, succes!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 feb, 2024 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks Johanna.

Ik ben zelf ook benieuwd. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement