Ook de M8 is niet meer zwart of in ieder geval voor het grootste gedeelte niet meer zwart.
Er is bij al het spuitwerk alles bij elkaar redelijk wat misgegaan. Op de foto’s is goed te zien dat bij het zwart spuiten ondanks afdekken er toch delen van de binnenkant van de koepel zwarte overspray hebben. Dus dat betekent met het kwastje bijwerken. Hopen dat het niet teveel opvalt: verschillende tinten wit.
Bij het spuiten in olive drab drie lelijke plekken gekregen. Allemaal aan dezelfde kant. De zichtkant van het dio ook nog. Twee plekken door niet opletten en de derde omdat ik afgeleid was toen onze jongste vanaf de trampoline in de tuin enthousiast riep dat hij een nieuwe trick kon. De zaak laten drogen, geschuurd en dan bijspuiten. Tenminste, dat dacht ik.
Het tegenovergestelde is echter waar. Twee keer geprobeerd en elke keer werd het in ieder geval niet beter. Na de derde keer schuren het zo gelaten. Was er even klaar mee.
Daarnaast kwam de mitrailleur op de koepel los. Die weer teruggelijmd. Kortom, alles wat zo ongeveer mis kon gaan, ging mis vandaag.
Toch ben ik positief.
De kleur bevalt me namelijk. Is het resultaat van US olive drab mengen met medium yellow. Beiden van de Vallejo Model Air serie. Behoorlijk licht, dat biedt ruimte bij het verweren. Daardoor wordt de M8 toch donkerder.
En de beschadigingen werk ik wel weg. Of met bijschilderen, dan wel door chipping en wheatering.
Wielen en spatborden ook gespoten met hetzelfde mengsel. Nu de banden schilderen, onderkant van de M8 verweren, wielen bevestigen en dan de spatborden bevestigen.