Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 9:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 feb, 2023 20:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Niks mis mee, succes met verweren!

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 feb, 2023 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Bedankt Anne. :D

Inmiddels behoorlijk wat verder gekomen. Heb wat dagen vrij gehad en die benut om flink aan de Crab te werken.

De tank heeft een groene wash gehad. Daarmee is de tank flink donkerder geworden, maar niet te donker naar mijn bescheiden mening. De koepel heeft een wash gehad met khaki, maar daar is niet veel meer van te zien.

De markings zitten erop. Ik wilde eigenlijk rode cijfers op de koepel, maar die braken bij het aanbrengen. Uiteindelijk zitten er nu dus de markings op zoals te zien op de foto’s. Bij het proberen aan te brengen van de rode cijfers liep de koepel enige schade op, maar dat heb ik weten te herstellen.
Verder op de lichten na zo goed als alle details geschilderd.

De tank heeft aan de linkerzijde bijna overal een drybrush gehad met khaki. Daar is op de romp al een zwarte wash overheen gegaan. De drybrush en de wash blijft alleen niet overal op de decals zitten. Dat moet ik nog oplossen. De combinatie van de khaki drybrush en de zwarte wash zorgen voor een mooie dieptewerking op de bogies, loopwielen en de kalkbox.

De tracks zijn geschilderd met dark rubber en daarna gedrybrushed met khaki, daarna op de tank bevestigd. Ik werk de rest van de tracks en het loopwerk samen af met pigment en drybrushes.

De tracks zonder drybrush en de Crab tot zover:

photo 576185

photo 576184

photo 576183


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 feb, 2023 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Heel iets glanzend, maar mooi, als je rest van de voertuigen ook in die stijl kunt houden, helemaal top.
Grt, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2023 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Bedankt Anne.

Qua verwering gaat het lekker. Flink opgeschoten daarmee. Van het weekend kijken of ik wat foto’s van de Crab in zijn geheel kan maken.
Nu al wel wat foto’s van de achterzijde van de Crab. Ben erg tevreden over de aanblik. Vooral de dekzeilen. De plooien geschilderd met donkergroen of donkerbruin en daarna de rest gedrybrushed.
De roosters van de deep wading installatie behoorlijk zwart gemaakt. De canvas cover bij de air intake achter de koepel die moet nog gedaan worden qua shading en drybrushes.
De kisten mogen misschien nog wel wat meer inlijning gebruiken net zoals de platte canvas waterzak.

photo 576662

photo 576663

photo 576664


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2023 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Na meer drybrushes en aanbrengen van pigment laten de foto’s hieronder zien hoe de Crab er tot nu toe bij staat. Ik ben voor mijn doen weer een paar stappen verder gegaan met verweren. Ik merk dat ik graag met drybrushes werk om te verweren.

Er is qua verweren nog wel het één en ander te doen. De tracks nog voorzien van wat pigment bijvoorbeeld. Ook de flailrol en flails moeten nog afgewerkt worden. Dat is een tijdrovend werkje omdat voorzichtigheid geboden is met de resin flails. Tot nu toe 2 stuks gebroken, zie je gelukkig niks meer van.

De tracks liggen aan de achterkant niet helemaal lekker over de idler. Ik snap eigenlijk niet hoe dat kan. Misschien iets verkeerd gegaan tijdens het lijmen van de onderdelen.

In dit tempo nadert de Crab snel zijn voltooiing. Er moeten nog een paar dingen echt afgewerkt worden. Dat zijn 1 of 2 antennes voor op de koepel, het .50 machinegeweer voor op de koepel en het figuurtje voor de commandant. Ik heb het white metal figuurtje geprobeerd te plaatsen, maar dat kwam allemaal net niet mooi uit. Dus nog maar eens het Asuka figuurtje erbij gepakt en die past beter bij wat ik zoek, dan ik dacht. Die wordt het dus. Die was ik al aan het schilderen, nog even afmaken dus.

photo 577056

photo 577057

photo 577059

photo 577058

photo 577061

photo 577062

photo 577060

photo 577055

photo 577054

photo 577053


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 maart, 2023 23:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Mooi man, ziet er echt gaaf uit zo met de stofeffecten! :brouw:


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 maart, 2023 14:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hi,
Kan ik met Dirk-Jan alleen maar even meepraten. Natuurlijk, of technisch heel belangrijk om stof toe te voegen aan een Sherman Crab. Maar mooi uitgevoerd en vergeet ook maar wat ik eerder zei over die glans qua zichtbaarheid.

Enige opmerking is nog wel dat de bakken voor de markeringspoedering aandachtig schoon worden gehouden.

Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 maart, 2023 13:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks heren! :D

Ik zal nog even naar de bakken kijken, Anne. Bedankt voor de opmerking.

Bezig geweest om de tankcommandant te schilderen. Die is wat mij betreft wel klaar.
Heb dit keer geprobeerd om de diepe donkerder en de ondiepe plooien lichter te schilderen.
Kleuren die ik gebruikt heb, zijn hetzelfde als bij de figuurtjes in de romp.
Ook het figuurtje in de Crab gezet. Hieronder de resultaten:

photo 578109

photo 578110

photo 578112

photo 578111

photo 578114

photo 578115

photo 578116


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 maart, 2023 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2510
Woonplaats: Den-Haag
Mooi figuurtje Bas.

Dat maakt die crab wel compleet. Ziet er netjes uit hoor.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 maart, 2023 16:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bas, meen ik een Tamiya-figuur van de Universal Carrier Recon set te herkennen? Mooi.sowieso hoe ze ook weer mooi 'inblenden'.
Groetjes

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement