Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 17:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2021 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Hallo allemaal,
De vakantie zit er weer op, na 3 weken klussen in huis ben ik nu wel weer eens toe om wat te bouwen. Deze keer gekozen voor de Academy kit van een Beutepanzer T-34. Deze lag al enige tijd naar mij te knipogen dus wat ideeën opgedaan op het net, werkplek opgeruimd en bouwen maar.
De doos zit vol met plastic wat er goed uitziet, detail is oké en nagenoeg geen flash op de gietramen. 3 complete sets met wielen zitten bij de kit voor combinaties van de loopwielen. En de bouwtekening is helder en duidelijk.
Klein stukje geschiedenis, op het net is vrij veel over dit onderwerp te vinden mocht je meer willen weten.
photo 542680

Vanaf het begin van WW2 maakte de Duitsers gebruik van buitgemaakt materieel. Bijvoorbeeld de Pz.35t (Tsjecho-Slowaaks). Niet alleen de Duitsers maar ook de Russen en geallieerden maakte gebruik buitgemaakt materieel (o.a. Panther en Tiger I). In 1943 begonnen de Duitsers zelf T-34 tanks te produceren in overgenomen fabrieken onder de naam T-34/76 747(r). Zowel de Wehrmacht en de Waffen SS panzer divisies maakte gebruik van deze tank. O.a. in de slag om Koersk voor de Duitsers Operatie Zitadelle.
Op naar de kit....

De doos..
photo 542677

Inhoud van de doos..
photo 542676

De setjes met loopwielen..
photo 542678

en de Tracks..
photo 542679

Nu maar eens gaan bouwen, wat voor T-34 het gaat worden ben ik nog niet uit. Komt wel tijdens het bouwen.

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Laatst bijgewerkt door Middel67 op wo 13 jul, 2022 17:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2021 22:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Mooi ding, ben benieuwd!


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 aug, 2021 9:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
volgmodus aan :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 aug, 2021 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Leuke kit en onderwerp. Succes met de bouw :)

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Laatst bijgewerkt door david op za 04 sep, 2021 21:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 aug, 2021 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Thanks modelbouw homies :mrgreen:

Tja klussen was eigenlijk nog niet klaar (wanneer wel :cry: ) maar toch nog een stukje kunnen bouwen de afgelopen week. Ook nog wat gespeurd op het internet voor een onderwerp en aangezien ik nog wat mask heb liggen voor de battle of kursk gaat dat het onderwerp worden. Zoals het er nu uitziet wordt het een T-34 van de 3rd SS Panzer Division Totenkopf. Figuren heb ik ervoor dus nu nog een diorama verzinnen....

Begonnen met de hull en ik kan zeggen dat alles heel goed past en geen putty benodigd is. De vering van de tank is best gedetailleerd alleen zie er niet veel meer van. wel opletten als je de vering in de behuizing lijmt want deze bepaald ook de wielhoogte. Ook heb ik alles maar genummerd met een potlood, dit omdat ik in de chaos van het bouwen wel eens wat vergeet......altijd te laat uiteraard :lol:

photo 542907

De bovenzijde gepast..... en dat doet het, nice.

photo 542905

Vering en assen geplaatst...

photo 542906

photo 542908

De wielen....3 setjes met mooie opties. De geheel stalen wiel werd sowieso het liefst gecombineerd met een rubberen. Dit ivm wat soepelere vering. Alleen stalen wielen waren niet zo geliefd bij bemanningen, las ik ergens.

photo 542909

Deze versie/combinatie wordt het...

photo 542910

Vooralsnog ben ik zeer tevreden met de Academy kit, alles past goed en nagenoeg geen flash. Deze zou je in een weekend kunnen bouwen maar dat gaat mij voorlopig niet lukken.

Tot de volgende....

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 aug, 2021 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
ziet er mooi uit


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep, 2021 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Goedenavond allemaal,

Eigenlijk was het de beurt aan de tracks.....nog geen zin in :mrgreen:
Dus het wordt de koepel, deze heeft textuur op de koepel van zandmallen. Dit paste men steeds meer toe in Rusland ivm grondstoffen tekort. De textuur is vrij grof maar ondanks dat laat ik dit maar zo, komt later toch een camo kleur over. en enorme kruizen.

De sprues voor de koepel....

photo 543303

Alvast wat uitdruk gaatjes gevuld

photo 543302

Dit wordt een aangepaste koepel met een Pz. III of IV cupola..

photo 543301

Alles past goed in elkaar, de loop is uit 1 stuk gegoten dus je hoeft maar minimaal te schuren...

photo 543305

photo 543304

Toch alvast maar de tracks met putty behandeld, of ik deze tracks los laat voor het schilderen of vastlijm....denk ik nog over na

photo 543306

Tot zo ver, iedereen een prettig weekend gewenst

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 sep, 2021 17:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2511
Woonplaats: Den-Haag
Mooi Ronald.

Leuke uitdaging die tracks.
Kit ziet er goed uit.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 sep, 2021 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
De tracks vallen gelukkig mee, passen goed dus ik hou ze maar los voor schilderen. Foto's hierover volgen nog :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 sep, 2021 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Dit weekend eens verder gegaan met de bouw van de kit. Alles past vooralsnog goed, hier en daar beetje (minimaal) flash wegwerken en wat schuren. Niks noemenswaardig. Bij de kit zit een PE rooster voor het achterdek van de tank, tijd om die eens te gaan plaatsen. Het rooster heb ik lichtjes gebogen en met secondelijm vastgezet.

photo 543723

Terwijl dat even aan het drogen was heb ik gelijk de boven en onder helft van de tank gelijmd, no problems here...

photo 543722

De details van het rooster losgesneden en voorzichtig zonder al teveel krachttermen gelijmd.

photo 543724

photo 543725

Ondertussen heb ik alles op de tank gelijmd, handgrepen, uitlaten, luiken ect ect. Het enige wat ik heb aangepast is de houder van de Notek lamp (Duitse oorlogsverlichting), deze was wel heel dun. Vervangen door een stukje koperdraad.

photo 543726

Begint er al bruut uit te zien, op naar de tracks.

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement