Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 4:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2018 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Nou dat is een knap stukje werk in z'n geheel, petje af en diep buiging......top...!!!

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2018 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Schitterend geworden!

En een welgemeend dankjewel voor een uitgebreid verslag, ik heb het met veel plezier gevolgd!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2018 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Geweldig indrukwekkend geheel.
Verwering is enorm overtuigend. Vooral de pontoons zijn heel mooi bewerkt. Je zou bijna de trekker en kanon weg mogen laten. :mrgreen:
Paar mannetjes op de pontoons zou voldoende zijn.

Maar van de andere kant is aan de trekker en het kanon ook heel veel moois te zien.

Complimenten!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 6:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Heel mooi geworden Jeroen, mag je trots op zijn.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 7:02 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Sinds lange tijd weer eens een knap dio met knappe figuren, ik heb dat gemist en met alle respect voor de meeste bouwers hier, maar zo hoort het, figuren en voertuigen op hetzelfde niveau.
Goed gedaan Jeroen

Maar misschien ben ik 1 van de weinige die ondanks verenstekerij ook wel weer wat te mekkeren heeft.

Ik mis op de een of andere manier de aansluiting tussen voertuigen en ponton. Uhhh, hoe moet je een gevoel uitleggen?
Ik zou toch meer "rijsporen" verwachten, nu komt het een beetje bij mij over van
"de ponton heb ik gemaakt en die is goed gelukt"; ja absoluut.
"De voertuigen heb ik gemaakt en die zijn goed gelukt"; ja en of
"de figuren eens extra aandacht gegeven"; meer dan respect hiervoor

"En toen heb ik het op elkaar gezet" ja, en dat zie je

ik denk dat je iets moet maken waardoor het aannemelijk is dat de voertuigen daadwerkelijk van het strand de ponton op zijn gereden, of van een boot, dus misschien wat natte sporen aan het begin van de oprijkant, wat meer op de rijsporen oplichten met name op de stalen constructie.

En misschien ben ik heel erg de liefde aan het bedrijven met hele kleine insectjes, maar ik denk dat je dan echt nog een niveau hoger uitkomt







En nu maar hopen dat je niet groter, breder en sterker bent dan ik en ook 6 oktober in Gorichem bent. :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 8:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bedankt voor de reacties jongens.

@rolf, daar doen we het voor :brouw: !

@Bert, bedankt voor de kritische noot, wordt zeer gewaardeerd. Ik snap een beetje waar je naar toe wilt, alleen deel ik die mening niet. De ‘aansluiting’ voertuig en pontoon hoeft eigenlijk niet want het voertuig zit ook niet vast maar hoort over de pontoons te rijden. Natte delen zijn aangebracht, alleen geen sporen. Misschien ben ik teveel uitgegaan van de referentiefoto, daar zijn ook geen sporen en natte delen te vinden. Wel veel zon getuige de schaduw. Ik laat het idee van jou even inwerken.

photo 437404

photo 448870

photo 442987

6 oktober zou in eerste instantie voor mij niet doorgaan maar waarschijnlijk kan ik toch komen. Moet ik voor de zekerheid een schone onderbroek meenemen? :mrgreen:

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 10:22 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Neuh is niet nodig

Kijk, jij bent de bouwer en jij heb wat voor ogen gehad, dus jij beslist. Het is misschien ook iets wat ik als enige vindt hoor Op de foto's zie je er meer omheen en dan valt het misschien minder op.
Maar laat het inwerken en waarschijnlijk verzin je wel iets heel simpels doch briljant

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 11:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Ik wil ook nog graag even een veer steken, heel erg mooi en knap dat je ook echt iets af maakt! :oops: :oops:

Ik vind je instelling ook top (en die van Bert ook hoor, constructief, respectvol, met de hoop een ander te vooruit te helpen) zo wordt je alleen maar nog beter. Persoonlijk vind ik altijd hoe dichter je de foto benaderd hoe realistischer. Vaak zie je in dio's overal olietonnen en wielen van voertuigen (terwijl je die in de werkelijkheid bijna nergens zo maar ziet rondslingeren. De voertuigen reden over deze pontons alleen richting het strand (direct uit het schip) en zand e.d. zal er niet veel op hebben gelegen. De trekker kan met zijn tracks ook niet in de ponton wegzakken maar wellicht dat de banden van de long tom dan iets (verder?) afgevlakt hadden kunnen worden om hem iets te latten "zetten" op de pontons.

Het is nu eenmaal een onnatuurlijke plaats, een Howitzer en een rupstrekker op een stel betonnen caissons drijvend op/boven de zee.

Ik heb er erg van genoten en vond het leuk op dit topic mee te kunnen praten! bedankt Jeroen en allen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 13:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Jeroen, kan hier met veel bewondering naar kijken! Wat een perfecte afwerking tot in de kleinste details. Was weer een leerzaam verslag, dankjewel!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 13:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 sep, 2018 22:17 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Stekene
Wat een prachtig diorama zeg! Heel mooi gedaan.

Heb je toevallig geen foto's van tijdens het maken van het water?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement