Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 14:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 dec, 2017 0:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Misschien is het wel een leuk idee om dat te doen! Ik zal er eens over nadenken.

Ik heb nog even een vraag. Ik zit wat te kijken naar boeken over de Tiger tank. Nu heb ik wel het een en ander gezien maar is er iemand die een echte "must read" kent? Ik ben benieuwd!

Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Je panzer is goed geslaagd :brouw: met een diotje wordt het nog mooier hoor Goe bezig zoals we hier zeggen. Voor je Tiger dan, ook deze heb ik al gebouwd met een aftermarket setje PE , gaf een mooie meerwaarde. Als je meer wil weten over Tigers in 1/35 moet je eens het YT kanaal van Adam Mann bezoeken, dat zal je al een eind op weg helpen.


Grts Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Een beetje aan de late kant, maar iedereen de beste wensen!

@Modest
Bedankt! Goed om te lezen! Mooi YT kanaal, waarvoor dank. Ik heb ook nog een boek gekocht over de Tiger. Ik ben benieuwd!

Het is een beetje stil hier, maar er wordt nog gewerkt. Ik ben intussen bezig met het afronden van de bouw en ik wacht ook even met het posten van foto's tot het helemaal klaar is. Ik gok dat ik dit weekend het model + dio wel af krijg. Ik ben nu bezig met de mannetjes en vuil op de tank. De mannetjes hun hoofdjes verven is echt bizar moeilijk. Ik heb hier veel geprobeerd en ben eigenlijk best tevreden met het resultaat (voor een eerste poging dan haha). Wederom veel leermomenten, maar dat maakt het leuk.

Tot snel!

Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 okt, 2017 20:37 pm
Berichten: 57
Beste bouwers!

Het is dan eindelijk tijd voor de laatste update! Ik heb afgelopen dagen nog even de laatste zaken afgerond. Ik heb langzaam gebouwd dus het werd ook tijd om de zaak eens af te ronden. Zeker omdat er al twee nieuwe projecten op de plank liggen. Maargoed... eerst maar eens een foto van het eindresultaat en dan nog even een verslagje hoe ik alles gedaan heb.
photo 432824
photo 432825

Al met al ben ik best tevreden met het resultaat. Er zijn ontelbaar dingen waarvan ik zeg van "dat had ik beter zo kunnen doen" maar dat hoort er allemaal bij en dat neem ik mee naar de volgende bouw. Dit deel zal voornamelijk gaan over het bouwen van de dio.

Voor het maken van de diorama heb ik roodband gips gebruikt. Dit had wel een aantal nadelen. Voornamelijk de droogtijd. Als je dit goed wil laten drogen moet je wel een weekje geduld hebben. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe dik de laag is die je smeert, maar in mijn geval was de laag vrij dik. Om het geheel wat stevigheid te geven heb ik wat spijkertjes in het hout geslagen. Het gips komt hier vervolgens overheen. Ik heb dit in twee lagen aangebracht.
photo 432838
photo 432837

Met wat karton heb ik het vlakke deel van de dio afgeplakt. Het gips kon ik zo op de plaat gieten. Dit werkte erg goed.
photo 432835
photo 432836

En natuurlijk testen met de tank. Even kijken of de tracks goed contact maken met de weg.
photo 432834

Ik had er voor gekozen om Vallejo verf te verdunnen met water en de diorama daarmee te verven. Dit werkte maar ging niet heel goed. Overal ontstonden gaten. Ik weet niet of dat komt omdat ik niet goed de luchtbellen verwijderd had of dat het gewoon aan het materiaal zelf ligt.
photo 432833

De gaten in de berm zijn niet zo erg want daar komt toch gras overheen. In de weg is het natuurlijk een ander verhaal. Om dat te fixen heb ik opnieuw gips aangemaakt, maar dit keer gemengd met verf zodat het gips bij het aanbrengen al de juiste kleur heeft. Ik heb met een kwastje een dunne laag van het gips aangebracht. De structuur en kleur pakten goed uit en er zitten geen gaten in de weg. Wel is de weg egaal van kleur dus nog een beetje bijkleuren is wel nodig.

Het resultaat na het verven
photo 432830

Eerst maar een gras strooien. Ik heb houtlijm verdund met water, dit vervolgens aangebracht en direct daarna het gras strooisel aangebracht. Het resultaat bevalt me goed.
photo 432831

Toen was het tijd voor de heg. Dit was een kwestie van groene prut opplakken met houtlijm. Niet heel bijzonder. Het resultaat is wat mij betreft mooi. Wel vond ik dat het een beetje eentonig was qua kleur en de kleur een beetje te "plastic-groen". Even met de airbrush bijwerken dus. Evenals de weg.
photo 432827
photo 432826

Ondertussen ben ik ook nog met de mannetjes bezig geweest. Dit was behoorlijk pittig. De bestuurder van de tank was een beetje mijn testpoppetje. Ik laat de mannetjes zoals ze zijn.
photo 432828

Tot slot heb ik nog een beetje stof, roest een troep op de tank aangebracht. Hiervoor heb ik pigmenten gebruikt en een prutje van zaagsel, houtlijm, water en pigment. Dit prutje heb ik onder de spatborden en rond de tracks gesmeerd. Dit was maar een probeersel, maar het valt me absoluut niet tegen. Het resultaat is te zien in de eerste twee foto's.

Tot slot...

Ik wil iedereen bedanken voor de tips, complimenten en interesse!! Van onschatbare waarde en erg leuk! Dus nogmaals dank! Heb bouwen van deze tank ging wat traag maar zat vol leermomenten die mij bij de volgende bouw weer verder helpen. Het belangrijkste is dat het ook enorm leuk is om te doen en kijk ook enorm uit naar de volgende bouw. Ik ga eerst alles opruimen en dan ga ik mij voorbereiden op het bouwen van de Duo Discus. Wellicht dat ik hier ook weer een verslag van ga maken. En na de Duo ligt de Tiger I op mij te wachten. Ook enorm veel zin in. Genoeg te doen nog.

Nogmaals iedereen bedankt en ik hoor graag wat jullie er van vinden!! En heb je nog vragen of wil je graag meer foto's zien dan hoor ik dat graag.

Groeten Steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 9:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Leuk Steven. Net als jij zie ik ook dingen die meer aandacht hadden kunnen gebruiken maar het is één van je eerste dus de verschillende technieken ga je vanzelf beheersen. Misschien voor later ook meer tinten pigment aanschaffen om meer kleurvariatie op het geheel te krijgen. Je kan hier best tevreden mee zijn.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Proficiat met je resultaat hoor het ziet er goed uit :brouw: voor een eerste brouwsel is hij zeker geslaagd , de mannekes kunnen inderdaad beter maar je kan niet verlangen dat je eerste project direct een toppertje zal zijn, als je meer wil weten over “eenvoudig” figuren schilderen dan is dit een aanrader : https://youtu.be/HP6dolQpYWk
Ik kijk er nu al naar uit wat je met de Tiger gaat doen :D

Grts Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 8:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11868
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het diorama past heel goed bij je tank door de kleurstelling. Misschien zouden de reservetracks niet zo roestig moeten zijn omdat er eerst nog verf op zit, ook de tanden van je sprockets mogen metallic gemaakt worden. Voor rest belooft dit veel goeds voor de volgende kit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jan, 2018 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Steven,

Je diorama ziet er leuk uit :D . Je werkt netjes, heb nagedacht over wat je laat zien en dat maakt dat je een heel acceptabel project laat zien :brouw: .

Een tip die ik je mee wil geven voor een volgend project: maak die weg de volgende keer niet parallel aan het plankje. Door de weg (en dus het voertuig) schuin te plaatsen krijg je meer dynamiek in je diorama.

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement