Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 14:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Italeri's M4A1 76W
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 1:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2017 15:04 pm
Berichten: 16
Om het bouwverslag niet te laten sterven, hier even twee foto's van de huidige toestand van de M4A1. Ik heb gekozen voor de 1st Polish Armoured Division op basis van wat ik over hun betrokkenheid vond in de slag bij de Falaise Pocket en de bevrijding van een deel van Nederland. De decals heb ik dan ook uit Polen bestelt. Omdat ik zoveel lol had met het bouwen van het model heb ik meteen Tamiya's Early M4 gekocht met een Resin-set om hem om te bouwen naar een Engelse variant. Om de twee modellen mooi samen te gebruiken en er wat leven aan toe te voegen heb ik Miniart's British Tank Crew Winter Uniform aangeschaft. Ik ben van plan om in de kerstvakantie wat tijd te besteden aan het bouwen van de M4.

Ik ben me bewust van de silvering bij de decals, deze waren ook niet van fantastische kwaliteit, ik ga bij de volgende sherman proberen deze silvering weg te halen. Er zijn wat kleine dingen afgebroken (licht en lichtbeschermers), maar dit ga ik proberen op te lossen. Mocht dat niet lukken moet ik maar doen alsof dat battlescars zijn ;p. Ook staat de buitenkant van het aandrijfwiel rechtsvoor los op de foto, dat is inmiddels gecorrigeerd.

Het is niet het allermooiste model ooit, maar voor mijn eerste model ben ik er redelijk tevreden over (uit enthousiasme ook meteen een M18 hellcat gekocht).
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Bhec op vr 08 dec, 2017 9:57 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri's M4A1 76W
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 8:14 am 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Die beschadiging zou je inderdaad kunnen laten voor wat ze is, het model ziet er helemaal afgewerkt en ingeleefd uit. Ook een opvallende camo op de loop. Bij de volgende exemplaren zou je de handgrepen zodanig moeten bijplamuren dat het niet de indruk wekt dat er voorgeboorde gaatjes waren. Heb je een detailfoto van dat embleem links? Lijkt op een op hol geslagen koe?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri's M4A1 76W
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
De beroemde "dansende koe":

Afbeelding

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement