Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 18:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 maart, 2017 20:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Die zou vrij makkelijk moeten loskomen als je vooraan een schroevendraaier onder het dek kan krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 maart, 2017 12:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Goed, even van het amfibie voertuig naar de Harley Davidson WLA. De zogenaamde Liberator van Harley Davidson. De kennismaking van Europa met deze prachtige
motorfiets. Door heel Europa in gezet, met name ook veel aan het oostfront. Omdat er weinig in deze motoren werd gehandeld tijdens de koude oorlog is het voormalige oostblok tegenwoordig
een grote leverancier van reserve-onderdelen. WLA heeft een 45 cubic inch motor, W staat voor de serie aanduiding, L staat voor "high compression" en A staat voor Army.

Afbeelding

Een gerestaureerde Liberator.

Afbeelding

eerst een laagje verf aan de sprue gegeven, daarna in elkaar geplakt. Dat leverde toch best wel wat verfschade op.

Afbeelding

Daarna nog een keer met een klein penseel geverf, dit leverde een goed resultaat op, maar was echt een ongelooflijk priegelwerk. gietnaadje gezien, nog een keer geschuurd en weer geschilderd.

Afbeelding

De verschillende onderdelen geschilderd en een lakje gegeven

Afbeelding

Van een nieuwe doos een klein sterretje gevonden.

Afbeelding

Over priegelen gesproken! :)

Afbeelding

2 washes gegeven en een laagje vernis. Wat mij betreft is het af :) Volgende update is het amfibie voertuig en de halftrack.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 maart, 2017 16:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Nou gaan we dan even verder met de halftrack

Afbeelding

Hier heeft hij 1 laag lak gekregen en heb ik de decalls geplakt. Maar toen heb ik een fout gemaakt, namelijk eerste wash erover heen gegooid en niet de decalls afgelakt.

Afbeelding

Hier bladdert de decall op de motorkap, erg zonde.

Afbeelding

Heb het proberen op te lossen met wat lak, maar krijg het niet helemaal netjes voor elkaar. Wel nog 2 washes erover heen gegaan.

Afbeelding

Maar goed, morgen nog maar eens even naar kijken en het amfibie-voertuig afmaken. Als iemand tips heeft, hoor ik het graag!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 maart, 2017 13:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Goed, ook maar even het Seepje verder afgecshilderd en gelakt. Redelijk overbelichte foto's door de lak.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna decalls en verweerd. Oilwashes en drybrush vooral op de halftrack goed gelukt vind ik. Hier wat foto's met zijn drietjes uit het doosje

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 maart, 2017 14:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Leuke modellen, al is de schaal voor mij niet echt aantrekkelijk wegens oude en stramme vingers. De vrachtwagenversie van de SEEP was net zo'n werkpaard als de M3, half boot, half vrachtwagen, de DUKW. In Seatle rijden ze nog, als toeristische attactie.
Succes verder, het ziet er goed uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 maart, 2017 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Zeker een leuk resultaat van deze drie modelletjes!

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 mei, 2017 22:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Huub,

Inderdaad heel mooi stelletje bij elkaar Huub. Hoewel te donker, hebben ze wel echt die retro en metaalachtige uitstraling en dat is ook veel waard. Ken je set en sol. Dit komt in kleine flesjes en is een soort superazijn en zo kun je lastige decals plat krijgen, ook om hoekjes in en om kiertjes.

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 mei, 2017 1:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Huub, je hebt hier al een interessante collectie bij elkaar gebouwd, er valt nog wel wat over te zeggen. De belangrijkste tip blijft de beschildering. Zorg eerst dat de verf volledig dekkend is, ook de delen die achter stukken met een andere kleur zitten. Je hebt bijvoorbeeld het voorwiel van de Harley en het reservewiel van de DUKW niet helemaal zwart geschilderd omdat de vork ervoor zat of het wiel al te snel gemonteerd zat. Als het mogelijk is, schilder dan zo'n wiel eerst af voor je het bevestigt. Je kan nu nog steeds de omgeving van de band afplakken en zo de minder bereikbare delen schilderen. Wordt de verf beschadigd bij het verlijmen, repareer dat dan met een penseel. Verdun ook de verf meer, dat glanzende zou pas achteraf door de laklaag mogen ontstaan. Na de wash mag er ook geen vlekkerig eindresultaat zijn, dat betekent dat je nog niet klaar bent met het terug weghalen van de wash. Bij de M3 zou je de voorkant met de winch opnieuw moeten bevestigen zodat hij goed recht hangt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 mei, 2017 14:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Thnx voor de tips!

Heel erg gewaardeerd!

Wat betreft de sol meuk voor decalls. heb er van gehoord, maar op deze decall fout na, lukt het vooralsnog met:
- blanke lak
- drogen
- schoonmaken met water
- decall plakken
- drogen, blanke lak erover.

Dus heb het nog eigenlijk niet nodig, volgens mijn gevoel :) Wat is het grote voordeel om het wel te doen?

Over het verkeerd monteren van de lier, thnx voor de oplettendheid. Maar ga hem niet loshalen. Ga er toch nog meerdere bouwen, dus kan dan beter mijn eigen voortgang in de gaten houden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jun, 2017 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 09 feb, 2017 11:15 am
Berichten: 163
Ditishuub schreef:
Thnx voor de tips!

Heel erg gewaardeerd!

Wat betreft de sol meuk voor decalls. heb er van gehoord, maar op deze decall fout na, lukt het vooralsnog met:
- blanke lak
- drogen
- schoonmaken met water
- decall plakken
- drogen, blanke lak erover.

Dus heb het nog eigenlijk niet nodig, volgens mijn gevoel :) Wat is het grote voordeel om het wel te doen?

Over het verkeerd monteren van de lier, thnx voor de oplettendheid. Maar ga hem niet loshalen. Ga er toch nog meerdere bouwen, dus kan dan beter mijn eigen voortgang in de gaten houden.


Hey Huub,

Op gladde ondergronden zul je MicroSol/Set of een andere variant inderdaad niet zo snel nodig hebben (tenzij je op een matte ondergrond plakt, dan geeft dit wel een mooier resultaat en voorkom je luchtbellen onder je decal door de grovere matte verf). Als je een decal wil plakken waar bijvoorbeeld groeven zitten is MicroSol/Set wel aan te raden, omdat deze de decal zacht maakt en mooi in de groeven plooit zeg maar.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Marco

Leuke modellen btw!

_________________
https://www.facebook.com/Dutch-Scale-Mo ... 027074022/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pileino en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement