Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 14:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2017 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Rob, heb je het over de Sherman in mijn bericht? Dat is een foto van een van mijn bouwsels, om te demonstreren dat het vervangen van de hijsogen en handgrepen op een 1/72 Trumpeter Sherman best te doen is en een leuk resultaat geeft. Wij zien de foto's van huub helaas niet.

Mocht je het inderdaad over de mijne hebben: dank je voor het compliment en nee, ik was niet van plan om de Sherman te verweren.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 feb, 2017 18:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Haha ligt het toch aan mijn skills. :) foto's hebben te maken met mobiel uploaden geloof ik. Zal het morgen ff fixen, met de volgende update. Want tankje gaat zo de eerste keer de lak in namelijk. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 feb, 2017 11:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
ah, skills.. gewoon even proberen, gaatje boren voor je draad en vanbinnen vastzetten met secondenlijm... ik gebruik in 1/72 0.3mm, daarvoor heb ik een bobijntje geb-kocht in een electronicawinkel. Kost een euro of 7 voor iets meer dan 100m,maar dan hoef ik niet telkens lopen meten of zoeken naar de juiste diameter

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 feb, 2017 13:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Ditishuub schreef:
Haha ligt het toch aan mijn skills. :) foto's hebben te maken met mobiel uploaden geloof ik. Zal het morgen ff fixen, met de volgende update. Want tankje gaat zo de eerste keer de lak in namelijk. :)


Foto's gefixt, vandaag nieuwe update. Alle verf is af en hij staat in de lak. Maar wel wat problemen tegengekomen :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 feb, 2017 15:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
https://www.youtube.com/watch?v=wbV_ORs6160

Deze is wel duidelijk hoe je met de kwast hele mooie resultaten krijgt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 feb, 2017 19:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
looney schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=wbV_ORs6160

Deze is wel duidelijk hoe je met de kwast hele mooie resultaten krijgt


Top, gekeken en goede tips! Thnx


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 feb, 2017 19:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
Nou hier weer een update. Vooral het schilderwerk.

Eerst alles een paar nieuwe lagen olive drab gegeven. Leerpuntje: let goed op de droogtijd. Her en der las ik dat je na een uurtje of vier wel kan overschilderen maar dat zorgt toch voor een zeer makkelijk te beschadigen laag.Vooral bij de zijkant op de wielen ging het er erg snel af. Dat zie je op de tweede foto duidelijk.

Bij het bevestigen van de dropveter-track brak de tweede track toen ik het iets oprekte. Erg dom en zonde, maar goed, met lijm fix je alles. Daarnaast ook met zilver geëxperimenteerd om een aantal elementen te schilderen. Het kan nog wel wat netter, maar vond het al met al toch een redelijk geslaagde eerste poging.

Afbeelding

Afbeelding

Na het nog een keer te zijn nagelopen heb ik ook de extra erop bevestigd. Jerrycans, kisten en ook de grote moersleutel ding aan de voorkant. Maar dat was niet eenvoudig, want die brak bij het plakken. Ik deed het te gehaast, en die heb ik dus zo goed en zo kwaad als het ging weer gelijmd. Daarnaast hebben de kisten misschien ook niet de meest slimme plek in verband met het machinegeweer wat uit de voorkant van de tank zit. Maar, heb wel gekkere dingen daar gezien op de foto's (die je in mijn intropost kunt zien) dus het had wel gekund. Heb het .30 kal. machinegeweer bevestigd. Weet nog niet of ik de .50 er ook op ga zetten. Vind het ergens lelijk twee van die machinegeweren. Aansluitend heb ik alles gespoten met een busje hoogglanslak van de action.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zie nu al 30 dingen die beter kunnen en 100 fouten :)

Maar leer er best wel veel van moet ik eerlijk zeggen. Nu is het tijd om decalls te plakken, weer laag glanslak en dan de nieuwe leerfase: Weathering :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 feb, 2017 20:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11868
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je had eigenlijk geen zilver moeten gebruiken voor verfschade, neem hiervoor een doffe kleur zoals gun metal of zelfs grijs. Zilver is iets voor de vliegtuigbouwers, je kan het alleen gebruiken voor insignes op kledij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 feb, 2017 22:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 jan, 2017 17:42 pm
Berichten: 214
StevenVD schreef:
Je had eigenlijk geen zilver moeten gebruiken voor verfschade, neem hiervoor een doffe kleur zoals gun metal of zelfs grijs. Zilver is iets voor de vliegtuigbouwers, je kan het alleen gebruiken voor insignes op kledij.


Goeie tip! Ik heb heb het ook niet gebruikt voor verfschade maar meer voor handvatten, scharnieren, gereedschappen, trekhaak enzo. Dit was Revell 90 silver maar heb ook 91 metal. En 83 rust. Dus was van plan om met zwarte verf een wash te maken. Vervolgens na de wash met nr 91 en 83 wat verfschade en roest te maken. Vervolgens misschien nog een wash en dan pigment proberen. Is dat een goede volgorde?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 1:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Als je geen fouten maakt leer je ook niets zo simpel is het :brouw: Zilveren vliegtuigen that`s funny :lol: ik maar denken aan aluminium maar dit gaat iets te ver off topic. voor beschadigingen kan je een zeer donker bruine kleur gebruiken zelf gebruik ik van Valejo chocolade brown elke andere kleur werkt ook. niet als een gek beschadigingen gaan aanbrengen zeker niet op een Sherman daar werd de verf op een andere manier aangebracht. Na het aanbrengen van het bruin kan je eventueel nog op de plekken waar de mensen veel gebruik van maken zoals handels nog even met een potlood overheen gaan voor metaal glans.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement