Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Mijn tweede bijdrage aan de militaire voertuigen. Na de Whippet moest er natuurlijk ook een zware tank bij. Dit keer de vrouwelijke mark vijf zware tank. Ik heb gekozen voor de Meng versie. De Whippet was van Takom. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal in elkaar gaat passen.

De Mark V is de laatste versie van de zware tanks die de Britten hebben ingezet in de eerste wereld oorlog. Vele lessen uit de eerste ervaringen zijn verwerkt in de mark vijf. Zo is de romp langer om over bredere loopgraven te kunnen rijden en was de motor veel sterker dan bij de eerdere versies.

Meng gaat er prat op dit model in samenwerking met het tank museum in Bovington te hebben ontwikkeld. De details zijn dan ook indrukwekkend zo op het eerste gezicht. Ook lijkt er veel te zijn dat later nooit te zien zal zijn. Een echt interieur ontbreekt maar onderdelen ervan zijn wel meegeleverd. Waarschijnlijk omdat het zo nu eenmaal op de sprues zit. Ik heb niet gekeken of er ook een versie met volledig interieur is maar dat moet haast wel.

Ik ga me in ieder geval vermaken. En eens kijken hoe vuil ik deze kan krijgen.

De doos. Het past er allemaal maar net in.
photo 400509
photo 400510
De sprues
photo 400511
photo 400512
photo 400513
photo 400514
photo 400515
photo 400516
photo 400517
photo 400518
photo 400519
photo 400521
photo 400523
photo 400524
De tracks. Dat wordt veel werk om die allemaal los te maken. Maar ik heb dit liever dan die rubberen tracks.
photo 400520
photo 400522
Beetje PE, ketting en decals
photo 400525
En ten slotte de bouwbeschrijving. Ziet er mooi uit en met veel info.
photo 400526
photo 400527
photo 400528

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 mei, 2015 11:18 am
Berichten: 267
zo dat word een grote klus veel succes

_________________
I LOVE MODELBOUW


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 12:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Die richtingaanwijzers had ik nog niet gezien op deze tank. Als je hem gesloten bouwt, is er ook geen interieur nodig, of wat is het plan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Gave kit! Ik ga 'm zeker volgen want een WW1 tankje moet hier uiteindelijk ook zeker in de kast komen te staan :D

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
TankJE???? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
StevenVD schreef:
Die richtingaanwijzers had ik nog niet gezien op deze tank. Als je hem gesloten bouwt, is er ook geen interieur nodig, of wat is het plan?

Ik denk niet dat dat richtingaanwijzers zijn maar semafoor communicatie. Mechanische versie van een mannetje met twee vlaggen die in allerlei combinaties letters en cijfers kunnen vormen. Probleem daarmee is dat het niet echt een beveiligde communicatie is zo in de open lucht. Maar ja, wat moet je anders bij gebrek aan radio? (wat er in die tijd al wel was maar zeer sporadisch)

Ik weet nog niet helemaal wat ik ga doen. Een echt interieur niet denk ik omdat ik dan ook een volledige motor mee moet bouwen en dat gaat me net wat te ver. Dus waarschijnlijk gewoon gesloten. Maar ik zet wel te denken aan een beschadigde track om het loopwerk aan een kant bloot te kunnen leggen.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Zo, de eerste 136 onderdelen zitten tegen mekaar. De eerste van twee wat minder spannende taakjes in de constructie van deze 100 jaar oude tank. De andere taak is het uitsnijden en verwerken van de losse tracks. Maar dat komt in een volgende aflevering.

Ja, best een hoop. :)
photo 400681

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 9:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Je hebt in ieder geval genoeg plastic om je even mee te vermaken. Ik blijf je graag volgen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dit gaat gestaag. Het is nu vooral de buitenkant bouwen en dat gaat bij deze kit als een trein. Alles past gewoon perfect in elkaar. Over dit model is duidelijk nagedacht.

Even een updateje dan maar. De zijkanten zijn ver klaar. Moet eigenlijk alleen nog een kleurtje tegenaan. Ik kijk wel even wat het handigst is met spuiten. Ik bouw zoveel mogelijk in elkaar zodat ik veel ineens kan spuiten. Dat scheelt gewoon verf en tijd.

photo 401098
photo 401099
photo 401097
Leuke PE toevoeging.
photo 401100

En oja. ik had toch de indruk dat er een versie met interieur zou moeten zijn. Die is er ook. De mannelijke versie van de Mark. V. Ik heb die daarom ook maar gehaald. :)
photo 401101
photo 401102
Ik denk dat ik daar maar een versie in onderhoud van maak of zo zodat ik alles open kan zetten. Maar dat is voor later.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 8:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Eerlijk gezegd heb ik niks met WWI, maar deze bulk plastic ga ik toch volgen, lijkt mij wel een hele mooie kit.
Kan iemand mij uitleggen wat nu het verschil is tussen male en female tanks?

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement