Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 13:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: wo 21 dec, 2016 19:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Silenoz schreef:
Mooi werk, ook met de PE. Mag ik vragen wat de bedoeling is van de laatste foto's?


De bedoeling was om een "mal" te snijden en hiermee "schaduw" te spuiten met een lichtere OD kleur.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: vr 23 dec, 2016 22:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Jeroen Zuiderduin schreef:
Lekker bezig, mooie kit van Dragon. Ik heb al een aantal Shermans gebouwd maar nog nooit één met HVSS onderstel. Ik kan het slecht zien op de foto’s maar op de extra staalplaten vóór op de tank en de koepel zitten krasjes? Of is dat stof.

Jeroen


Jeroen...Deze krassen zijn de bedoeling. Door het gebruikt liep de tank her en der "schade" op.

Komt nog wel meer bij.

gr

Ton


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
na een pc crash ^%&^)&(**)*** een oude laptob uit de kast en hier een update. Schiet er vooral op.

photo 397367

photo 397368

photo 397370

photo 397369

photo 397373

photo 397374

photo 397380

photo 397383

photo 397384

photo 397385

photo 397387

photo 397388
photo 397388


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 sep, 2009 18:56 pm
Berichten: 409
Woonplaats: Blijham
Ondanks de crash ziet het model er goed uit.
Misschien nog wel de rubber rollen even bij stippen met zwart.

_________________
Groeten,
Richard

http://rgpmodelbouw.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... =2&t=40932" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 21&t=36438" onclick="window.open(this.href);return false;


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: do 05 jan, 2017 23:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2010 21:18 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Kollum
Mooie bouw. Ik ben nu zelf met mijn eerste Sherman bezig.
Ik vraag mij echter af, als ik naar de 11de foto op deze pagina kijk, of die horizontale veringen er wel op de juiste manier op zitten. Volgens mij moeten de eerte twee er net andersom.
Ik weet niet niet hoe die onderdelen heten :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2017 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Ton,

Netjes gebouwd :D . Decals zitten er ook strak op, dat mag ik graag zien.

Hoewel ik me er van bewust ben dat dit een WIP is (en er dus nog dingen gaan veranderen), wil ik toch even over twee zaken beginnen:

01: de castingnummers op de toren. Ik begrijp niet goed waarom deze donkerder zijn dan de Sherman zelf. Ligt er een wash langs? Zo op het oog lijkt het alsof je met een donkerder kleur hebt gedrybrusht. Het lijkt mij logischer dat je dit dan met een lichtere kleur zou doen (maar dat weet je zelf ook wel).

Ik zou bij een volgende project overwegen om toch weer een pre-shade aan te brengen. Nu zie ik op verschillende plaatsen, daar waar het dónkerder zou moeten zijn, juist dat het lichter is omdat de verf niet helemaal dekt. Zie bijv. de hoek aan de voorkant van die bak waar Thunderbolt op staat. Ook onder het oog op de koepel en bij de ophanging van het spanwiel is de verf niet helemaal dekkend. Wellicht heb je dit gedaan om wat meer kleurvariatie te krijgen, maar in dat geval lijkt het me op die plaatsen dus niet logisch toegepast.

Al met al wél een model waar ik met plezier naar kijk. De verf is dan misschien in mijn ogen niet dekkend aangebracht, ze zit er wel strak op, zonder uitlopers en stofjes etc. Ook de periscopen bijv. zijn netjes aangebracht. Dat had ik niet gedacht gezien de grootte van die dingen en de kans op lijmresten bij het aanbrengen ervan in het luik. Mijn complimenten :brouw: !

Ik blijf deze met plezier volgen :) .

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2017 23:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
richard... bedankt voor de complimenten en de positieve tips. Het spuitwerk ging niet helemaal zoals ik het wilde maar goed ik denk dat het straks met filter(s) en wethering wel wordt rechtgetrokken. Ben benieuwd hoe de montage van de "Magic tracks" zal gaan. Juist hier staat niet veel van op You tube. IK ben van plan ze te spuiten, verweren en dan te monteren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: za 07 jan, 2017 1:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Lekker bezig Tony maar zoals richard al aangaf even uitkijken of je verf overal goed gedekt is.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: za 07 jan, 2017 1:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
tonyshermans schreef:
Ben benieuwd hoe de montage van de "Magic tracks" zal gaan. Juist hier staat niet veel van op You tube. IK ben van plan ze te spuiten, verweren en dan te monteren.


Zelf ben ik meer een aanhanger van het gezegde "waar verf zit, kan geen lijm komen". Ik probeer dus ten aller tijde onderdelen (zoals tracks) zoveel mogelijk al van te voren (in delen) samengebouwd te hebben vóórdat ik er verf overheen "gooi".

Maar gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome :D . Ben dan ook benieuwd of je problemen gaat ondervinden bij de door jou aangehouden volgorde.

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sherman M4A3E8
BerichtGeplaatst: za 07 jan, 2017 1:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
remarc777 schreef:
"waar verf zit, kan geen lijm komen"
:brouw: :D
Dat is een goede gezegde.
Ik zou ook eerst de tracks in elkaar zetten en dan spuiten. Je hebt dan een laag verf tussen plaksel en plastic , de hechting is ook wat slechter. En meestal zie je het ook.
Bij youtube staan een paar tutorials ( Niet voor sherman, tenminste heb ik het niet gevonden)
Succes
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement