Hoi allemaal,
mijn Ka-Mi is alweer een paar weken af. Ik heb de smaak weer te pakken voor wat betreft militaire voertuigen. Dus ik heb weer een doos uit de kast getrokken. Mijn vinger heelt sneller dan ik dacht en de pijn valt reuze mee. Het ziet er alleen niet uit en ik moet nergens tegenaan stoten want dan zak ik door de grond. Daarnaast zit het nog ingepakt dus helemaal kan ik de hand niet gebruiken. Maar een beetje brouwen lukt al wel!
Even een stukje geschiedenis van Wikipedia:
De M103 was een zware tank die gebruikt is het Amerikaanse leger tijdens de Koude Oorlog. Tot en met de de ontwikkeling van de M1 Abrams in de jaren 70 was de M103 de allerzwaarste tank die het Amerikaanse leger had. Van de 300 gebouwde tanks gingen er 80 naar het Amerikaanse leger (74 van deze tanks werden verbouwd tot de M103) en 220 gingen er naar de Amerikaanse marine om te worden gebruikt als infanterieondersteuning. De opeenvolgende versies van de M103 deelden veel onderdelen met de M47, de M48 en ook de M60 Patton. De M47 en M48 werden in tegenstelling tot de M60 met hun 90mm-kanon als middelzware tank beschouwd. De rupsbanden, de rollers en veerelementen waren op deze vier tanks hetzelfde, met enkele wijzigingen om rekening te houden met het grotere of kleinere gewicht van elke tank.De motor en de overbrenging van de M103 waren nooit voldoende aangepast aan de extra energie die nodig was om het gewicht te verplaatsen. Ook waren de besturingssystemen fragiel. De koepel van de M103 was groter dan die van de M48 of die van de M60. Dit werd gedaan om ruimte te creëren voor het reusachtige 120mm-kanon en de twee laders die nodig waren voor het kanon. In deze koepel moesten ook nog de schutter en de kapitein werken.
Wat een koepel hè!! Man! Daarom heb ik deze kit gekocht! Wat een lomp ding!! Hoe cool zou die staan met de olive drab en daar dan de grote gele decals overheen?
Nu schijnt de kit van Dragon niet helemaal historisch correct te zijn. Enfin, dat is nu eenmaal zo, daar ga ik niets aan veranderen. In mijn kast ziet niemand wat het verschil is tussen een correcte en deze.
Dus start! Veel wielen, dus veel schoonmaakwerk.
Jaaaaaaa, en dat is hem hoor! De koepel in een dryfit. Kiek oan! Mooi.
Groet,
Eelco