Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 2:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2016 9:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Historisch correct... daar zijn al veel discussies over geweest want als je je er echt in verdiept merk je al vlug dat meer dan eens de ene publicatie de andere tegenspreekt.
Ik kom het zo vaak tegen bij de re-enactment, je ziet iets wat volgens jou niet klopt en dan volgt er een discussie en komen er ineens drie man met drie verschillende beweringen staan zwaaien dus ja: geraak er maar uit dan!
Maar back to the point: wat eerder werd gezegd over die ketting klopt wel degelijk, soms werd een ander type ketting gelegd naargelang het terrein. Niet elke rupsketting was toen geschikt voor alle terrein in de letterlijke zin van het woord, komt daar nog bij dat de meeste volledig in metaal waren en dus ook op termijn snel versleten... en ja... ook een tank kan zich vastrijden! :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2016 21:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Hoi
Je snapt natuurlijk dat ik hier weer blij van wordt en zal gaan volgen. Succes met de bouw.

greetz

ton(y)sherman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2016 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
walesha schreef:
Historisch correct... daar zijn al veel discussies over geweest want als je je er echt in verdiept merk je al vlug dat meer dan eens de ene publicatie de andere tegenspreekt.
Ik kom het zo vaak tegen bij de re-enactment, je ziet iets wat volgens jou niet klopt en dan volgt er een discussie en komen er ineens drie man met drie verschillende beweringen staan zwaaien dus ja: geraak er maar uit dan!


Daarom noem ik het ook gekscherend 'hysterisch' correct... :wink:

Echter maak ikzelf daar ook wel onderscheid in. Soms zie je dat een brouwer een specifiek voertuig op een specifiek moment op een specifieke plaats wil bouwen. In sommige gevallen is dat voertuig behoorlijk nauwkeurig gedocumenteerd; dan kun je je dus veel minder artistieke vrijheid veroorloven.
In andere gevallen echter blijft het vaag en heb je slechts richtlijnen, zoals bijvoorbeeld markering van andere voertuigen uit dezelfde eenheid, maar ook in die gevallen kunnen de gewoontes en gebruiken per crew verschillen. Dan kun je dus al meer vrijheid nemen. Let wel, dat de markeringen etc. uit de bouwbeschrijving ook nog al eens niet geheel correct zijn.

Daarnaast heb je dus ook de fictieve voertuigen. Ook daar kan het voorkomen dat deze goed gedocumenteerd is, zoals in dit geval 'Fury'. Echter omdat het een fictief voertuig betreft, kun je naar mijn mening wel wat speelser omgaan met de 'variabelen' zoals tracks etc.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2016 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Brouwers,

De bouw gaat slowly but surely, heb al wat geplakt tussen de soep en de patatten door, deze kit komt niet met het klassieke badkuipje maar allemaal aparte delen die verlijmd moeten worden. Ik had er een beetje schrik voor omdat die dingen dan de neiging hebben om niet uitgelijnd te zijn met de rest van de kit. Maar bij deze was mijn angst ongegrond. Het paste als een bus zoals ze hier zeggen. De Bogie's dan das een uitdagingetje maar niets onoverkomelijk. De wielen moeten zeer goed geschuurd worden omdat er een gietnaad inzit en omdat ze wat dikker zijn aan de buitenkanten, ik bedoel daarmee, als je ze schuurt over een effen schuurvijltje dan zie je dat de buitenzijden van de band afschuren maar niet het middenste van het loopvlak. Voor de rest niet veel problemen en tot nu toe nog geen putty nodig gehad. Hier wat pics:

photo 387210


photo 387218


photo 387219


photo 387212


photo 387215


photo 387216


photo 387217

Heb alles eens samengebracht en de tracks rond de wielen gedaan bij wijze van test, alles lijkt mij goed te passen, indien jullie iets zien die wat laat het dan gerust weten

Nog een vraagje hoe fabriceer ik dit ?

photo 387211

Soon more Grtzzzzzzzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2016 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik weet het niet zeker maar bvb Hornet heeft setjes met aparte karakterkopjes en ik dacht dat er daar bij één van die setje minstens eentje bij was met een gasmasker op. :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Modest,

Ik zit nu op mijn werk dus ik kan niet alles doorspitten, maar ik heb thuis een setje Duitse figuren van Dragon waar een gasmasker bij zit (kan alleen niet op de naam van het setje komen :roll: .....). En nee, helaas doe ik die niet weg...

Mocht je historisch correct in dit geval niet zo'n probleem vinden dan kan je ook voor de US variant gaan die Tamiya bij de US weapons set heeft uitgebracht. Daar heb ik er wel meerdere van, dus daar kan je er wel één kostenloos van krijgen.

Ik hoor het wel wanneer je geïnteresseerd bent :) .

Groeten, Richard.

ps: mooie strakke bouw tot nu toe!

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
De Amerikanen hadden verschillende typen gasmasker, er was er ook één bij met de filter vooraan, ik weet niet zo van buiten welk type precies maar op zo'n kleine schaal is dat eventueel wel snel aangepast toch?
Dat masker wat je bedoelt, is dat er eentje met de filter opzij want ik ken het setje niet?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
@ Walesha en Modest: heb nu thuis het setje opgezocht. Het is Dragon 6279: Eastern Front tank Hunters":

Afbeelding

De liggende figuur met de Panzerschreck heeft een gasmasker dat helaas toch niet los bij de kit zit :( ....

Martin Visser heeft er één gesculpt van Magic Sculpt dacht ik......

On the bright side of life: het is wel Duits :? :wink:

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik heb dat US setje even opgezocht en dat gasmasker is best bruikbaar, lijkt er heel erg op, enkel een ronde potfilter er even aan maken en je bent er.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2016 18:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Nou........hier wordt ik blij van en ga ik zeker volgen.

Het blijft een tik van me..... shermanssssssss

gr

ton(y)sherman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement