Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 2:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Beste brouwers,

Een jaar of twee geleden kwam er een film uit met Brad Pitt, het was een oorlogsverhaal en er kwam een Tiger 1 in voor hoorde ik. Ik ben niet echt een cinemamens maar mijn zoon was geweest en vertelde me dat het wel een mooie film was. Ik verrichte wat opzoekwerk en zag dat men een Tiger uit Noord Afrika opvoerde in het Europees oorlogsverhaal na de invasie. Ik dacht wel dat modelbouwfabrikanten iets met dit verhaal zouden doen, alleen het was geen Tiger maar een Sherman die ik tegenkwam, vond het toen wel leuk en bestelde een doosje die op het net aangeprezen werd als "De" tank als je de versie uit de film wilde bouwen. Het doosje arriveerde en verdween in de kast bij de stash. Een hele tijd later zag ik de film, en ik moet zeggen dat het voor mij een teleurstelling was, het verhaal en vooral het einde vond ik maar magertjes, maar ja smaken verschillen...
Een paar dagen geleden kwam ik het doosje weer tegen, was het eigenlijk al een beetje vergeten, ik deed het open en zag dat dit een doos vol goodies is !
Het gaat over deze kit van Tamiya:

photo 386614


Op de doos staat Tamiya,en op het bouwplan ook, op de vier figuurtjes staat het eveneens, en daar houd het op! Al de rest die in de doos zit (en das best veel) is van Asuka. Voor wie meer wil weten over deze kit kan eens naar onderstaand filmpje kijken :



Over het onderwerp "Sherman" ga ik hier niets vertellen ,ik denk dat dit hier al uitgebreid aan bod is gekomen, bovendien ken ik er zelf niet genoeg van daar ik altijd voor Duitse voertuigen ga.

Gisteren dus aan de slag gegaan met stap 1 uit het bouwplan: de tracks

photo 386615

Losse zelf te bouwen tracks dus, in de doos zitten 6 spreu's voor de tracks, elk met 28 tracklinks die bestaan uit twee onderdelen, dus 6x28x2 is 336 onderdeeltjes die uit de spreu moeten en dan bijgeschuurd moeten worden en dan nog gebouwd ! Bandwerk dus , was gisteren thuis en heb tussen de soep en de patatten door dus de tracks gedaan.

photo 386616


photo 386619


photo 386617


Dan wat opzoekwerk gedaan en die dingen bouwen weg alsof het niets is, echt het systeem is ingenieus en toch poepsimpel om te maken

Beginnen doe je met een plat stuk die je met het "roadgedeelte" naar beneden legt

photo 386618


Dan leg je er eenzelfde stuk (of in mijn geval de al gebouwde tracklink) bovenop, waardoor de paspennentjes in het onderdeel in het gootje van de vorige komen te liggen

photo 386627


Dan neem je het tweede onderdeeltje met de "guide horn" op en doe je een beetje lijm op de platte zijde, waarbij je zeker geen lijm mag morsen op het gootje anders is je beweegbare track niet langer beweegbaar !

photo 386621


De platte zijde met de lijm komt nu op de platte zijde van de track

photo 386623


photo 386622

Goed aandrukken en voila, je hebt één link gemaakt, herhaal deze stap nog 153 maal en dan heb je twee sets beweegbare tracks van 77 links elk

photo 386624


photo 386625


photo 386626


Het was een werkje ,maar ik heb me er goed mee geamuseerd ,heb tussenin nog wat andere dingen gedaan en dan valt het best mee

Daar dit de eerste keer is dat ik een Amerikaantje ga doen hoop ik op jullie feedback want zoals jullie weten doe ik altijd Duitse voertuigen.


Thats it for now

Grtzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Een sherman is altijd goed. Ga je ook werkelijk 'Fury' maken of kies je andere markering?

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Ik ga proberen een Fury look a like te maken ,compleet met boonstammen en bepakking , heb al een eerste paar vraagjes

photo 386643


op de foto zie je die Duitse helm met gasmasker, waar vind ik zoiets ? En de tracks zijn toch precies niet van hetzelfde type als die in de bouwdoos niet ?


Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Modestforest schreef:
En de tracks zijn toch precies niet van hetzelfde type als die in de bouwdoos niet ?


Modest

Dat klopt ja, de Fury heeft de T-80 tracks, die kan je los verkrijgen van o.a. AFV club.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Dan heb ik gisteren al dat werk voor niets gedaan ??!! GRRRRRR denk wel de tracks van de kit te gebruiken

Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja als je zo'n project wil opstarten moet je je natuurlijk wel op voorhand documenteren, dan wordt je met degelijke ongemakken niet geconfronteerd :roll:
Maar goed, je ziet maar wat je ermee doet, jij bent de bouwer en je kan je beroepen op de "dichterlijke vrijheid"... modelbouw doe je tenslotte voor jezelf en niet voor een ander! :D

Succes ermee en ik blijf volgen hoor! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 14:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 mei, 2015 11:18 am
Berichten: 267
Ik zou gewoon de tracks laten voor wat het is, zelf zou ik ook geen Fury maken maar een gewone E8 maar met een paar ideeën van de Fury.
in ieder geval succes met de bouw.
groet Wouter_42

_________________
I LOVE MODELBOUW


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 22:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Modest,
Tja, ik vond em ook niet heel super, al ken ik de film alleen van de trailer dan...Een andere film is dan nog Saints and Soldiers: the Void, eigenlijk een B-film, maar "mooie" explosies, goed verhaal.
Je kunt natuurlijk ook je eigen filmster (tank) verzinnen, film crew oid erbij...

Groet en succes!

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 okt, 2016 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Saints and Soldiers: The Void vond ik ook een verrassend onderhoudende film, terwijl deze verder overal enorm wordt afgekraakt. Natuurlijk, er is van alles niet hysterisch correct enzo, maar het verhaal hield de spanning naar mijn mening goed vast, de karakters ontwikkelden zich leuk en verder fraaie beelden van de Hellcats...

Wat betreft deze Sherman, tracks werden nogal eens gewisseld. Er zulen slechts zeer weinig Shermans zijn die van begin tot einde op dezelfde tracks rondreden denk ik. Dus als je 'Fury' zelf wil namaken kun je daar wat artistieke vrijheid in nemen. Maar zoals ik begrijp was je eigenlijk toch al niet van plan 'Fury' zelf te maken, maar een soortgelijke tank. In dat geval kun je natuurlijk zonder meer de meegeleverde tracks gebruiken.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2016 8:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
MarChant schreef:
, er is van alles niet hysterisch correct


Bestaat zoiets dan ??! :D :D :D

Fijn te zien dat er toch wat animo is rond mijn tankie, ik ga inderdaad voor een soortgelijk voertuig als Fury, ik ben niet de historisch correcte bouwer en dat waren de makers van de film ook zeker niet anders hadden ze de tiger zeker een ander kleurtje gegeven en dan had het plaatje nog niet geklopt.

Gisteren nog wat gebouwd aan de tank en hoewel hij goed wegbouwd toch een opmerking over het plastic van de kit. Dat is heel fijn gegoten en vrij broos, moest gisteren een klein stukje uit de spreu knippen en het brak doormidden, terwijl het losse deel het luchtruim verkoos om nooit meer teruggevonden te worden zat het ander gedeelte nog in het gietraam. Geen ramp ik heb al een idee om het te vervangen.

Saints and soldiers ken ik niet maar ga daar eens een en ander over opzoeken op het net.


Grtzzzzzzz Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement